Social Media + SEO = Success

Social media marketing i SEO to dwie bardzo mocno związane ze sobą strategie. Obie są organiczne, obie chcą zbudować atrakcyjność serwisu by ten w naturalny sposób przyciągnął potencjalnych klientów. Jeśli kiedy w kanale Social Media będziemy dbać o wysokiej jakości treści i będziemy widoczni, może to w łatwy i tani sposób wzmocnić rozpoznawalność naszej marki, zbudować więź z klientami i sprawić, że w ich oczach będziemy widziani jako specjaliści w danej dziedzinie. Social Media jest w stanie podwoić wydajność wszystkich naszych wysiłków i nakładów poniesionych na SEO, dodatkowo obecność obecność mediach społecznościowych znacznie poprawia ranking w pozycjach wyszukiwania.

Wielu specjalistów zajmujących się reklamą w internecie pomija Social Media uważając go jako kanał niskiej efektywności, lub w ogóle nie zdając sobie sprawy z tego jak wielkie perspektywy w Internecie mają media społecznościowe.  Postaram się dziś opisać kilka dobrych praktyk, dzięki którym wzmocnimy nasze działania na froncie SEO.

Zdobywanie dużej ilości like-ów

Najbardziej naturalną rzeczą, że wszystkie nasze wysiłki poniesione na kampanie społecznościowe bez odpowiedniej publiczności nie mają sensu. Możemy pisać nawet najlepsze treści, dodawać świetne infografiki czy filmy a i tak do nikogo nie dotrą. Liczba osób śledzących nasze profile w Social Mediach ma też dodatkowy wpływ na naszą pozycję w wyszukiwarce. Nie oznacza to jednak, że warto kupić jest na Allegro tysięcy „polubień” na Facebooku. Google potrafi wykryć jakoś osób śledzących Twój profil, więc takie działania nie mają żadnego sensu, bo ani nie podniosą naszej pozycji w wyszukiwarce ani nie dadzą nam żadnej konwersji w postaci potencjalnych klientów. Poza tym po wejściu na nasz profil klient łatwo pozna czy ilości osób śledzących nasz profil „żyją” i dodają komentarze czy like do naszych postów czy są to tylko puste profile, nie wygląda ani naturalnie ani profesjonalnie.

social-media

Wzrost populacji śledzących Twoje działania w Social Mediach nie jest wolnym i ciężkim procesem. Publikuj dobrej jakości teksty, porady, zachęcaj do dyskusji, prowadź konkursy, quizy a Twoje kanały staną się popularne i co najważniejsze będą to osoby, które w przyszłości będą przynosić korzyści w postaci konwersji.  Zyskaj dodatkowe linki przychodzące do witryny Social media są bardzo pożyteczne w budowaniu linków do Twojej witryny z dobrą treścią. Im bardziej zdywersyfikowany ruch masz na stronie tym jesteś lepiej widziany w oczach Google. Oczywiście mówimy tu o wartościowym contencie, od tego w zasadzie wypadałoby zacząć, ale to już można podpiąć jako nierozłączną strategię SEO – Content is the King.

Potraktuj Social Media służy jedynie jako kanał transmisji treści. Możemy potraktować wartościową treść jako przynętę, kanał Social jako odpowiednie miejsce połowu a ryby (klienci) sami będą wpadać na haczyk i budować konwersję. Wartościowa treść będzie niczym przynęta wrzucona w odpowiednie miejsce (Social) zaraz przed twarzą ryb (klientów), która będzie wabić potencjalnych klientów Twojej firmy niczym ryby w stawie i budować konwersję. Używaj hashtagów, udzielaj się społecznie, nie bój się dyskusji, podpowiadaj i dziel się doświadczeniem. Zrobisz sobie autorytet lidera w branży, ale również maksymalizujesz potencjał zewnętrznych źródeł i zdobędziesz upragniony ruch na stronie.

Optymalizuj swoją treść pod użytkowników

Jedną z metod jest wpasowywanie się w aktualne trendy panujące w wyszukiwarce (https://www.google.pl/trends/?hl=pl) czy pisania o artykułach prasowych. Jednym słowem wszystko to, co jest trendy, jest częściej wyszukiwane, częściej czytane. Mamy dobry artykuł, trendy, to teraz potrzebujemy silnego bodźca, który pobudzi użytkownika do kliknięcia w nasz link. Może być to infografika, film, zdjęcie lub ciekawy wstęp do całego artykułu. Możliwości jest naprawdę dużo im bardziej oryginalne tym lepiej. Będzie to pewnego rodzaju fundament łączący kanał Social z naszą stroną, więc postarajmy się by był solidny. Dobrze byłoby, aby nasz tekst był zoptymalizowany pod kątem wyszukiwania. Pomyślmy, co może wpisywać potencjalny klient, aby znaleźć nasz artykuł, lub sami opiszmy go jednym dobrym zdaniem. Możemy oczywiście używać tu słów kluczowych, czy sezonowości, aby maksymalizować zasięg naszego posta.

Social Media – napędź machinę

Tak jak pisałem wcześniej zdobycie odpowiedniej widowni jest bardzo ważne. Zdobycie polubień czy udostępnień naszych działań działa podobnie jak zdobycie wartościowych linków do naszej witryny. Dodatkowo mamy zróżnicowane i pewne dla Google źródło, jakim są media społecznościowe, które wzmacniają autorytet naszej domeny. Lajki, udostępnienia, retweety wszystko to działa na pozytywne postrzegania Twojej marki w oczach wyszukiwarek. Pamiętaj, że jeśli zdobędziesz 5 udostępnień Twojego postu a osoby, które go udostępnią będę miały po 100 osób znajomych na swoim profilu, to ten post zyska dodatkowe 500 osób widowni. Tak, więc jest się, o co bić. Zaoferuj nagrodę za udostępnienie Twojego posta, zrób konkurs, zaangażuj Twoich znajomych, osoby, które śledzą cię na Social Mediach, one niech zaangażują swoich znajomych. Stwórz machinę, która sama będzie się napędzać, a niskim kosztem uzyskasz ruch na swojej stronie.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski