Audyt SEO krok po kroku – optymalizacja kodu strony

W poprzednim wpisie, staraliśmy się ugryść kwestię techniczne dotyczące strony. Dziś postaramy się powiedzieć coś więcej na ten temat, a dokładniej o optymalizacji kodu strony.

Kod strony

  • Poprawność kodu HTML – kod strony powinien być zgodny ze standardami W3C. Niepoprawny kod HTML może utrudniać robotom wyszukiwarek prawidłowe odczytanie zawartości strony.
    Porada: Poprawność kodu HTML można sprawdzić pod adresem: http://validator.w3.org/
  • Poprawność kodu CSS – podobnie jak w przypadku kodu HTML warto zadbać o poprawność kodu CSS
    Porada: Poprawność kodu CSS można sprawdzić pod adresem: http://jigsaw.w3.org/css-validator/
  • Osadzenie CSS w osobnym pliku – jest to istotne głównie ze względu na czas wczytywania strony. Kod CSS powinien znajdować się w osobnym pliku o rozszerzeniu .css, który zostanie wczytany na każdej z podstron.
  • optymalizacja-stronyOsadzenie JS w osobnym pliku – podobnie jak w przypadku kodu CSS, również kod Java Script powinien się znajdować w osobnym pliku o rozszerzeniu .js. Jednak są od tego pewne wyjątki. Jeśli używamy jakiegoś skryptu tylko na jednej podstronie, nie ma sensu rozbudowywać pliku .js o niego, powiększając jego wagę. W takim przypadku można zostawić zawartość skryptu na stronie.
  • Stosunek treści do kodu – im większy stosunek treści do kodu HTML, tym lepiej. Zazwyczaj parametr ten będzie niski, jeśli nie wydziela się kodu CSS i JS do osobnego pliku, co wpływa na wolniejsze wczytywanie strony. Dobry rezultat to 60%.
    Porada: Aby sprawdzić stosunek treści do kodu można skorzystać z narzędzia http://www.seoptimer.com/ i sprawdzić pole Text / HTML Ratio
  • Szybkość ładowania strony – już od kilku lat element ten jest jednym z czynników rankingowych.
    Porada: Szybkość ładowania strony można sprawdzić pod adresem: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights Dobry rezultat to 80/100 punktów.
  • Elementy dynamiczne – serwis powinien być zbudowany w ten sposób aby nawigacja mogła odbywać się przy wyłączonej obsłudze Flasha, Javy czy JavaScriptu gdyż roboty wyszukiwarek nie zawsze są w stanie prawidłowo odczytać elementy wykonane w technologii Flash lub JavaScript.
  • Wyświetlanie na urządzeniach mobilnych – od jakiegoś czasu Google sprawdza jak strony wyświetlają się na urządzeniach mobilnych. Nieczytelność strony oraz problemy z obsługą na takich urządzeniach negatywnie wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania(więcej pisaliśmy o tym temacie tutaj). Wskazówki Google jak tworzyć strony na różne urządzenia znajdują się pod adresem https://developers.google.com/web/fundamentals/getting-started/your-first-multi-screen-site/?hl=pl

Tytuły (znacznik title)

  • Długość – zaleca się, aby zawartość TITLE nie przekraczała 65-znaków, przy czym maksymalna długość tytułu mieszczącego się w wynikach wyszukiwania Google jest zależna od szerokości całego tytułu i może wynosić nawet 70 znaków. Nieznaczne przekroczenie tej granicy nie powinno negatywnie wpływać na pozycję strony, jednak ucierpi na tym prezentacja strony w wynikach wyszukiwania ze względu na skrócenie tytułu i zastąpienie go znakiem „…”.
  • kod-stronyObecność słowa kluczowego – tytuł jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych w Google, dlatego należy zwrócić na niego szczególną uwagę, zamieszczając w nim najważniejsze słowa kluczowe. Najlepiej będzie, jeśli zostanie ono wpisane w głównej formie, bez żadnych odmian.
  • Liczba słów kluczowych – przyporządkowując słowa kluczowe dla poszczególnych podstron, należy rozłożyć je w taki sposób, aby każda podstrona była zoptymalizowana pod kątem 2-3 fraz.
  • Kolejność słów kluczowych – bardzo istotne jest zachowanie odpowiedniej kolejności słów kluczowych w tytule. Przykładowo, dla frazy „szkolenia operatorów” bardziej korzystny będzie tytuł w postaci „szkolenia operatorów”, niż „operatorów szkolenia”.
  • Brak nadmiernych powtórzeń słowa kluczowego – angielskie określenie „keyword stuffing” odnosi się do sytuacji, w których słowa kluczowe są używane nagminnie zarówno w tytule, jak i w treści strony. Należy w szczególności unikać powtarzania słów kluczowych w identycznej formie.
  • Unikalność tytułów – ostatnia sprawa to dostosowanie zawartości tytułu do podstrony, a zatem opracowanie unikalnych tytułów.  Jest to wyjątkowo ważne, ponieważ w przypadku użycia tych samych, lub zbliżonych do siebie tytułów, wyszukiwarki mogą napotkać problemy z ustaleniem, która z podstron najlepiej odpowiada danej frazie. Tym samym, ze względu na problemy z ustaleniem trafności wyników dla wybranego zapytania, pozycje strony  mogą się często zmieniać w zależności od wybranej przez wyszukiwarkę podstrony.

Opisy (znacznik description)

  • Długość – aby pełny opis został wyświetlony w wynikach wyszukiwania w Google, powinien zmieścić się w 150 znakach. W przypadku przekroczenia tej granicy, końcówka opisu może zostać zastąpiona znakiem „…”.
  • Obecność słowa kluczowego – obecność słowa kluczowego w opisie strony spowoduje jego pogrubienie w wynikach wyszukiwania. Tym samym zwiększa się prawdopodobieństwo kliknięcia w dany wynik przez internautę. Zawartość opisu powinna jednak w większym stopniu skupiać się na zachęceniu do odwiedzenia strony, niż do uzyskania korzyści pod kątem SEO.
  • Unikalność – podobnie jak tytuły, również opisy powinny być unikalne, aby odzwierciedlały zawartość poszczególnych podstron.

Znaczniki HTML

  • Występowanie nagłówków h1-h6 – nagłówki są jednym z elementów, które opisują zawartość każdej z podstron. Do wyboru jest 6 stopni nagłówków, jednak należy ich używać zgodnie z przeznaczeniem. Zaleca się, aby nagłówek 1-go stopnia występował na stronie tylko raz, porównując go do głównego tytułu książki, czy czasopisma. Niższe stopnie to już podtytuły, które mogą się powtarzać.
  • Słowa kluczowe w nagłówkach h1-h6 – mimo  że nagłówki powinny być konstruowane w pierwszej kolejności z myślą o użytkownikach, to jednak dobrze jest wykorzystać je także do zamieszczenia najważniejszych słów kluczowych. Należy to jednak robić bardzo dyskretnie, aby tytuł nie był listą słów kluczowych, tylko zachętą do zapoznania się z całym tekstem. Konieczne jest zatem znalezienie złotego  środka pomiędzy tym, co dobre dla użytkowników, a tym, co korzystnie wpłynie na pozycję strony.
  • Występowanie opisów alternatywnych zdjęć – z punktu widzenia użytkownika, w przypadku braku wczytania przez przeglądarkę obrazka na stronie, zobaczy on tylko jego opis alternatywny. W przypadku jego braku, nie będziemy w stanie odgadnąć zawartości obrazka – to samo dotyczy robotów wyszukiwarek,  dlatego też należy uzupełniać zawartość znacznika ALT.
  • Słowa kluczowe w opisach alternatywnych zdjęć – podobnie jak w przypadku opisanych wcześniej nagłówków, również ALTów nie należy wykorzystywać do listowania w nich najważniejszych słów kluczowych. I również w tym przypadku trzeba znaleźć kompromis pomiędzy tym, co dobre dla użytkownika i wyszukiwarki. Zazwyczaj jednak taki kompromis łatwo osiągnąć, ponieważ opisy alternatywne zazwyczaj są krótkie i dość ogólnie opisują zawartość zdjęcia, tym samym i tak często zawierają w sobie słowo kluczowe. Niekorzystne jest więc zarówno zbytnie nasycenie ALTów słowami kluczowymi jak i całkowity ich brak, lub opisy, które nic nie „mówią”.
  • Stosowanie wyróżnień słów kluczowych w treści – należy wyróżniać fragmenty tekstu najważniejsze pod kątem użytkownika. Jednak podobnie jak w poprzednich punktach, warto w wyróżnieniu uwzględnić pozycjonowane słowa kluczowe.
  • Opisowe nazwy plików – z opisowch nazw plików, z których można wywnioskować, co one zawierają. Warto zadbać o to  żeby przykładowy obrazek plik zamiast nazwy 8781271817.jpg nazywał się np. wozek_widlowy.jpg czyli żeby nazwa pliku odpowiadała zawartości.

Pozostałe wpisy z naszego bloga

statystyki Czytaj więcej
Co to jest remarketing?

Remarketing jest to sposób kierowania przekazu marketingowego do użytkowników, którzy wcześniej wykazali zainteresowanie danym produktem lub usługą. Oznacza to, że użytkowników był już kiedyś...

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Jak nie wiecie jak lub gdzie się reklamować - skorzystajcie z pomocy Online Group, a oni rozwiążą Wasz problem szybko, sprawnie i tak aby zadziałało! NA SEO znają się jak nikt inny :)

Maciej Senderowski

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski