Najczęstsze przyczyny braku ruchu z Google na stronie firmowej

Niezależnie od branży, każde przedsiębiorstwo, które pragnie osiągnąć sukces, powinno działać w również internecie. Z tego powodu przedsiębiorstwa nie tylko zakładają strony www, ale również inwestują w marketing online. Niestety, wiele firm boryka się z brakiem ruchu w witrynie. Tego typu problem może być spowodowany różnymi przyczynami. W poniższym artykule wyjaśniamy, co powoduje ten problem i jak go rozwiązać.

Dlaczego warto inwestować w marketing online?

Inwestycja w marketing internetowy ma wiele zalet i to nie tylko w przypadku przedsiębiorstw związanych z handlem. Do największych korzyści zalicza się:

  • zwiększenie ruchu na stronie – skuteczny marketing online pozwala dotrzeć do większej liczby użytkowników, którzy będą mogli zapoznać się z ofertą marki. Większy ruch to większa szansa na konwersję, czyli zakup;
  • mniejsze koszty reklamy – w porównaniu z tradycyjnymi formami reklamowymi (TV czy radio), promocja w internecie jest tańsza, co umożliwia zaoszczędzenie dużych sum, które można przeznaczyć na inne działania firmy;
  • łatwiejsze dotarcie do klienta – promocja w sieci umożliwia dotarcie do osób, które w danej chwili są naprawdę zainteresowanie konkretnymi usługami lub produktami. Tym sposobem zwiększa się szansa na pozyskanie klientów gotowych do zakupu;
  • budowanie świadomości marki – marketing online umożliwia także na długoterminowe budowanie wizerunku przedsiębiorstwa i nawiązywanie kontaktu z klientami oraz potencjalnymi klientami.

Dlaczego na stronie nie ma ruchu z Google?

Inwestycja w marketing internetowy jest bardzo korzystna, jednak wiele firm nie osiąga wyników, które oczekuje. Tego typu działania wymagają czasu, wiedzy i odpowiednich narzędzi. Poniżej prezentujemy najczęstsze przyczyny braku ruchu z Google, a także podpowiadamy, jak te problemy szybko rozwiązać.

  • Brak długofalowej strategii

Pozycjonowanie to proces, który wymaga systematyczności i konsekwencji – niestety, nie wystarczy wprowadzenie kilku poprawek na stronie. W przypadku SEO również nie można liczyć na natychmiastowe efekty, pojawiają się ona z czasem. Tworzenie długofalowej strategii SEO pozwala osiągnąć sukces, który obejmuje systematyczną optymalizację treści, pozyskiwanie wysokiej jakości linków, analizę konkurencji, optymalizację techniczną stronę czy sprawdzanie wyników.

  • Problemy z techniczną stroną

Jeśli strona ładuje się zbyt długo i nie działa poprawnie może negatywnie wpływać na widoczność witryny w Google. Wszelkie problemy z błędami w kodzie, 404, strukturze URL czy niedostosowaniem do urządzeń mobilnych może tym samym skutkować małym ruchem.

  • Tworzenie treści niskiej jakości

Treści zamieszczane na stronie powinny być oryginalne, a jednocześnie merytoryczne i angażujące i dostosowane realnie nie tylko do Google, ale również i do użytkowników.

  • Duplikacja treści

Google nie lubi również kopiowania treści z innych stron internetowych bądź innych podstron danej witryny. Algorytmy wyszukiwarki bardzo szybko wychwytują zduplikowane teksty, przez co strony zostają ukarane niższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania.

  • Brak profilu firmy w Google

Dużym błędem jest również brak wizytówki firmy w Google. Dzięki takiemu profilowi można ułatwić użytkownikom znalezienie danych kontaktowych, godzin otwarcia czy linku witryny. Dzięki temu profilowi można zwiększyć ruch i poprawić widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski

Skip to content