Najczęstsze przyczyny braku ruchu z Google na stronie firmowej
Niezależnie od branży, każde przedsiębiorstwo, które pragnie osiągnąć sukces, powinno działać w również internecie. Z tego powodu przedsiębiorstwa nie tylko zakładają strony www, ale również inwestują w marketing online. Niestety, wiele firm boryka się z brakiem ruchu w witrynie. Tego typu problem może być spowodowany różnymi przyczynami. W poniższym artykule wyjaśniamy, co powoduje ten problem i jak go rozwiązać.
Dlaczego warto inwestować w marketing online?
Inwestycja w marketing internetowy ma wiele zalet i to nie tylko w przypadku przedsiębiorstw związanych z handlem. Do największych korzyści zalicza się:
- zwiększenie ruchu na stronie – skuteczny marketing online pozwala dotrzeć do większej liczby użytkowników, którzy będą mogli zapoznać się z ofertą marki. Większy ruch to większa szansa na konwersję, czyli zakup;
- mniejsze koszty reklamy – w porównaniu z tradycyjnymi formami reklamowymi (TV czy radio), promocja w internecie jest tańsza, co umożliwia zaoszczędzenie dużych sum, które można przeznaczyć na inne działania firmy;
- łatwiejsze dotarcie do klienta – promocja w sieci umożliwia dotarcie do osób, które w danej chwili są naprawdę zainteresowanie konkretnymi usługami lub produktami. Tym sposobem zwiększa się szansa na pozyskanie klientów gotowych do zakupu;
- budowanie świadomości marki – marketing online umożliwia także na długoterminowe budowanie wizerunku przedsiębiorstwa i nawiązywanie kontaktu z klientami oraz potencjalnymi klientami.
Dlaczego na stronie nie ma ruchu z Google?
Inwestycja w marketing internetowy jest bardzo korzystna, jednak wiele firm nie osiąga wyników, które oczekuje. Tego typu działania wymagają czasu, wiedzy i odpowiednich narzędzi. Poniżej prezentujemy najczęstsze przyczyny braku ruchu z Google, a także podpowiadamy, jak te problemy szybko rozwiązać.
- Brak długofalowej strategii
Pozycjonowanie to proces, który wymaga systematyczności i konsekwencji – niestety, nie wystarczy wprowadzenie kilku poprawek na stronie. W przypadku SEO również nie można liczyć na natychmiastowe efekty, pojawiają się ona z czasem. Tworzenie długofalowej strategii SEO pozwala osiągnąć sukces, który obejmuje systematyczną optymalizację treści, pozyskiwanie wysokiej jakości linków, analizę konkurencji, optymalizację techniczną stronę czy sprawdzanie wyników.
- Problemy z techniczną stroną
Jeśli strona ładuje się zbyt długo i nie działa poprawnie może negatywnie wpływać na widoczność witryny w Google. Wszelkie problemy z błędami w kodzie, 404, strukturze URL czy niedostosowaniem do urządzeń mobilnych może tym samym skutkować małym ruchem.
- Tworzenie treści niskiej jakości
Treści zamieszczane na stronie powinny być oryginalne, a jednocześnie merytoryczne i angażujące i dostosowane realnie nie tylko do Google, ale również i do użytkowników.
- Duplikacja treści
Google nie lubi również kopiowania treści z innych stron internetowych bądź innych podstron danej witryny. Algorytmy wyszukiwarki bardzo szybko wychwytują zduplikowane teksty, przez co strony zostają ukarane niższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania.
- Brak profilu firmy w Google
Dużym błędem jest również brak wizytówki firmy w Google. Dzięki takiemu profilowi można ułatwić użytkownikom znalezienie danych kontaktowych, godzin otwarcia czy linku witryny. Dzięki temu profilowi można zwiększyć ruch i poprawić widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania.