Marketing internetowy to ogromna siła w rękach przedsiębiorców. Różne kanały promocji umożliwiają dotarcie do szerokiego grona odbiorców, co więcej możliwe jest wyselekcjonowanie, ze względu na różne kategorie, grup odbiorców, do których trafiała będzie reklama. Jedną z form marketingu jest remarketing. Zobacz, co należy zrobić, aby Twoja reklama podążała za użytkownikiem, ale zarazem nie sprawiała wrażenia uciążliwej. W Online Group Kraków zrealizujemy dla Ciebie skuteczne działania marketingowe i podpowiemy, jakie rozwiązania warto wdrożyć.
Internet jest nieograniczoną przestrzenią dla działań o charakterze marketingowym. Możliwe jest wykorzystanie naprawdę wielu różnych rodzajów promocji, w zależności od założonego efektu prowadzonej kampanii. Choć social media, pozycjonowanie to terminy powszechnie znane, tak z remarketingiem jest zupełnie inaczej, mimo że to ważna część wdrażanych rozwiązań. Remarketing pozwala na nawiązanie kontaktu z użytkownikami, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową lub aplikację mobilną. Z pewnością sam niejednokrotnie zauważyłeś już, że pewnego rodzaju reklamy „śledzą Cię” – właśnie w ten sposób działa remarketing Google.
Wybierając tę formę reklamy możesz zbudować świadomość swojej marki, a także zachęcić odbiorcę do sfinalizowania transakcji jeśli np. nie dokonał jeszcze zakupu produktów czy usług. Należy pamiętać o tym, że użytkownicy Internetu, przed podjęciem ostatecznej decyzji mogą wahać się, a także szukać atrakcyjniejszych ofert na stronie konkurencji. Dzięki remarketingowi odbiorcy reklam nie zapomną o Twojej ofercie. Wyróżnić można kilka rodzajów remarketingu: standardowy, dynamiczny, wideo, listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce oraz remarketing kierowany na listę klientów. Dokładne omówienie wszystkich rodzajów reklamy oraz zalety remarketingu znajdziesz poniżej.
Decydując się na reklamy Google AdWords (Ads) zyskujesz naprawdę wiele korzyści! Wybierz kampanie, dzięki którym dotrzesz do szerokiego grona klientów.
Na czym dokładnie polega remarketing?
Reklama remarketingowa pojawia się na stronach należących do sieci reklamowej Google lub w wynikach wyszukiwania. Pełni rolę pewnego rodzaju przypomnienia, podąża za użytkownikiem oraz wyświetla się na stronach przez niego odwiedzanych. Z pewnością w tym miejscu nasunęło Ci się pytanie – czy użytkownika nie będzie denerwować stale pojawiająca się oferta Twojej firmy? Właśnie teraz jesteśmy przy kluczowej kwestii, jaką jest odpowiednia optymalizacja prowadzonej kampanii. Bez wiedzy oraz umiejętnego użycia dostępnych narzędzi, zadanie to może okazać się dość trudne, a odstraszenie klienta najgorszym z możliwych do osiągnięcia efektów.
Remarketing ma bardzo duże znaczenie dla prowadzonych działań marketingowych, podobnie jak pozycjonowanie czy obecność w social mediach. Niezaprzeczalnie działania te są niezwykle ważne dla biznesu, a zbudowanie świadomości wokół marki oraz dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów to cele każdego przedsiębiorcy.
Remarketing to:
- podążanie z reklamą za odbiorcą, który odwiedził daną witrynę,
- wyświetlanie reklamy w momencie, gdy odbiorca korzysta z wyszukiwarki Google bądź stron partnerskich Google,
- działania pomagające zwiększyć świadomość marki,
- działania zachęcające do dokonania zakupu.
Czym są listy remarketingowe?
Listy remarketingowe mogą być tworzone z uwzględnieniem różnych kategorii użytkowników. Wyróżnić można trzy popularne, domyślne listy remarketingowe:
- wszyscy użytkownicy: znajdą się na niej wszystkie osoby, które odwiedziły witrynę z fragmentami kodu,
- użytkownicy, którzy zrealizowali konwersję: lista obejmuje wszystkie osoby, które dokonały konwersji na stronie,
- zoptymalizowane przez Google AdWords (Ads): składające się z różnych grup odbiorców.
Poza domyślnymi listami remarketingowymi możliwe jest samodzielne utworzenie listy odbiorców. W dużym uproszczeniu mówiąc, na liście znajdują się posegregowani użytkownicy, do których kierowane będą reklamy.
Remarketing z Google AdWords (Ads) – rodzaje
- Remarketing standardowy: polega na wyświetlaniu reklamy osobom, które już odwiedziły Twoją witrynę, w trakcie przeglądania innych stron internetowych oraz aplikacji w sieci reklamowej.
- Remarketing dynamiczny: to narzędzie bardziej zaawansowane od remarketingu standardowego, ponieważ pozwala na uwzględnienie w reklamie określonych produktów oraz usług, które były oglądane w trakcie wizyty odbiorców na Twojej stronie.
- Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce: reklamy pokazywane są osobom, które po opuszczeniu Twojej witryny dalej wyszukują informacje w wyszukiwarce.
- Remarketing kierowany na listę klientów: to kolejna zaawansowana funkcja. Umożliwia przesłanie listy, zawierającej dane kontaktowe klientów, pozyskane od nich. Tym klientom reklamy będą wyświetlać się w różnych usługach Google, jeśli będą zalogowane w Google.
- Remarketing wideo: w tym przypadku reklamy wyświetlane są osobom, które weszły w interakcję z Twoim filmem, bądź kanałem na YouTube.
Zobacz, dlaczego warto wybrać remarketing Google AdWords (Ads)
- szybki kontakt, łatwy dostęp do oferty w odpowiednim momencie. W ten sposób można pomóc klientowi szybciej znaleźć Twoją ofertę, jeśli wcześniej wszedł już w interakcję z Twoją witryną, gdy poszukuje informacji na innych stronach lub firmy w wyszukiwarce Google;
- reklamy są niezwykle precyzyjne, ponieważ można tworzyć listy z uwzględnieniem konkretnych kryteriów;
- duży zasięg;
- mierzalność efektów, dzięki statystykom kampanii;
- łatwe tworzenie reklam, poprzez korzystanie z galerii reklam.
Remarketing z Google AdWords (Ads) – korzyści dla Twojej firmy
- Dokończenie wcześniej niezrealizowanych transakcji – z pewnością nieraz spotkałeś się z sytuacją, w której klient dodał produkty do koszyka, a następnie porzucił go, nie finalizując zamówienia. Remarketing pomoże Ci dotrzeć do osób, które były zainteresowane Twoją ofertą, przypomni im o ofercie, odgrywając znaczącą rolę przy odzyskiwaniu utraconych transakcji.
- Zapewnienie widoczności reklam – dzięki czemu klienci zostaną zachęceni do dokonania kolejnych zakupów.
- Zbudowanie marki – remarketing pozwala na zaistnienie w świadomości konsumenta, nawet jeśli po odwiedzeniu witryny nie zdecydował się na zrealizowanie zakupów.
- Niemal natychmiastowy efekt wdrożonych działań – przede wszystkim należy zauważyć, w przeciwieństwie do niektórych form marketingu, jak np. SEO, reklamy pojawią się od razu po uruchomieniu kampanii.
- Zwiększenie skuteczności innych prowadzonych kampanii marketingowych.
Podsumowując – remarketing Google AdWords (Ads) to zwiększenie widoczności Twojej firmy w Internecie, zyskanie większego, wartościowego ruchu – ponieważ witrynę odwiedzać będą potencjalnie zainteresowani klienci, szansa na sfinalizowanie wcześniej niedokończonych transakcji oraz sposób na budowanie trwałych relacji z klientami.
Profil działalności firmy, a remarketing Google AdWords (Ads)
Zastanawiasz się, czy w Twojej firmie sprawdzi się remarketing? Bez względu na to, w jakiej branży działasz, czy prowadzisz sklep internetowy, czy biuro turystyczne, powinieneś rozważyć tę formę marketingu. Rozważając remarketing Google AdWords (Ads) pamiętaj o tym, że klienci najczęściej potrzebują więcej czasu na zastanowienie przed dokonaniem zakupu, dlatego nie finalizują transakcji bezpośrednio po zapoznaniu się z ofertą.
Remarketing Google AdWords (Ads) to najlepsze rozwiązanie, jeśli:
- Twój serwis odnotowuje duży ruch, ale wyniki nie przekładają się na ilość sfinalizowanych transakcji;
- chcesz zwiększyć sprzedaż;
- chcesz umocnić swoją pozycję w świadomości konsumentów oraz wzmocnić widoczność marki;
- chcesz wzmocnić skuteczność prowadzonych działań promocji.
Remarketing a kanał na YouTube
Prowadzisz własny kanał na YouTube? Z pewnością wiesz, że materiały wideo cieszą się ogromną popularnością wśród użytkowników Internetu. A gdyby tak połączyć skuteczność działań na YouTube z remarketingiem Google AdWords (Ads)? Dzięki temu działaniu dotrzesz z reklamą do osób, które obejrzały prezentowane przez Ciebie materiały, skomentowały film lub zrezygnowały z subskrypcji – choć podkreślamy, że możliwości jest o wiele więcej. Połączenie konta YouTube z kontem AdWords umożliwia utworzenie listy remarketingowej, która będzie bazą użytkowników z kanału.
Zdecyduj się na efektywne działania marketingowe i osiągnij zamierzony cel
W zależności od potrzeb, remarketing może być zastosowany w przeróżnym celu np. wcześniej już wspominanego zachęcenia właściciela porzuconego koszyka do dokończenia zakupów. Rozwiązanie to często jest wykorzystywane w celu dopełnienia już prowadzonych kampanii marketingowych. Należy dodać, że warto rozważyć wstawienie tagów na różne podstrony, nawet jeśli obecnie nie jest planowanie uruchomienie remarketingu. Dzięki takiemu działaniu, w przyszłości, będzie już gotowa baza użytkowników do wykorzystania. Oczywiście samo stworzenie kampanii to dopiero jeden z pierwszych kroków do osiągnięcia zamierzonego celu prowadzonych działań. Konieczna jest również optymalizacja, która umożliwi zyskanie jak największego zwrotu poniesionych kosztów kampanii.
W Online Group Kraków zajmiemy się prowadzeniem kompleksowych działań marketingowych, dzięki którym poprawisz widoczność swojej firmy oraz zwiększysz sprzedaż. Jednym z proponowanych rozwiązań jest remarketing, który umożliwia podążanie z reklamami za użytkownikiem, należącym do grona potencjalnych klientów. W Online Group proponujemy połączenie remarketingu z innymi działaniami o charakterze promocyjnym np. w social mediach.