Wizerunek w sieci i reklama placówek oświatowych – uczelni wyższych, szkół, przedszkoli, żłobków
Prowadzisz nabór, walczysz o każdego studenta czy ucznia z konkurencją?
Osoby, do których chcesz dotrzeć ogromną część czasu spędzają w sieci. Pozwolimy Ci ich stamtąd wyłowić!
REKLAMA NA ETAPIE REKRUTACJI
W obecnych czasach trwa walka pomiędzy placówkami edukacyjnymi o każdego studenta, ucznia a często nawet o przedszkolaka.
Każda szkoła chciałaby dotrzeć ze swoją ofertą edukacyjną do potencjalnego kandydata. Zainteresować go proponowanymi kierunkami studiów, pokazać możliwości związane z podjęciem nauki , zaprosić go do wzięcia udziału w rekrutacji.
Dzieje się tak zarówno na poziomie szkolnictwa wyższego, na etapie walki o studentów studiów dziennych , zaocznych podyplomowych, ale również w czasie składania dokumentów do liceów, szkół podstawowych, a nawet przedszkoli i żłobków.
Reklama w Internecie – pozwala zaprezentować szkołę i jej ofertę wybranej grupie docelowej. Docieramy bądź do kandydatów na studia licencjackie, magisterskie, doktoranckie jak i do przyszłych uczniów liceów, techników. Możemy również trafić z przekazem do rodziców najmłodszych pociech z ofertą przedszkoli i żłobków.
Docieramy do kandydatów na różne sposoby. Wybieramy bardzo mocno obszar na jakim oferta szkoły ma się pojawić. W zależności od tego, czy szkoła prowadzi nabór w całym kraju, czy działa lokalnie. Przekaz szkoły dociera do wybranej grupy docelowej. Może to być reklama docierająca do osób, które aktywnie szukają kierunków kształcenia dla siebie, lub do osób, które jeszcze nie zaczęły szukać.
UTRZYMANIE KONTAKTU
Pozyskanie uczniów czy studentów to jedno. Natomiast niemniej ważne jest późniejsze utrzymanie kontaktu z całą szkolną społecznością. Możemy podtrzymywać więź, komunikować się poprzez stałą aktywność placówek edukacyjnych w socialmediach. Facebook , Instagram – to tu możemy budować pozytywny wizerunek placówki i komunikować się z całą społecznością szkoły. To właśnie w socialmediach najwięcej czasu spędzają uczniowie, studenci jak i przyszli kandydaci do szkół. Tu można kształtować, przekazywać pozytywny wizerunek placówki, można też utrzymywać stały kontakt z uczniami poprzez promocję wydarzeń, publikowanie ogłoszeń, pokazywanie elementów z życia społeczności informowanie o projektach czy możliwościach.
Wizerunek wydziału czy szkoły średniej w Internecie – może wpłynąć pozytywnie lub negatywnie na ilość kandydatów w czasie rekrutacji.
Na LinkedIn – możemy poszukiwać kandydatów na studia podyplomowe, doktoranckie.
WIDOCZNOŚĆ W INTERNECIE
Ważne jest, aby szkoła była widoczna w Internecie nie tylko przez okres rekrutacji, ale by utrzymywać widoczność na stałe. Dlatego ważne jest pozycjonowanie strony internetowej danej placówki. Ważne, aby na stałe szkoła pojawiała się w wyszukiwarce po wpisaniu nie tylko nazwy szkoły – ale głównie – kierunków proponowanych studiów, wydziałów.
Widoczność placówki oświatowej w Internecie bezpośrednio przekłada się na ilość kandydatów i nowoczesny wizerunek uczelni, szkoły, przedszkola czy żłobka.