Czynniki wpływające na pozycję strony w wyszukiwarce w 2023 roku

Pozycjonowanie stron internetowych to niezwykle złożony i długotrwały proces, na który wpływ ma wiele zróżnicowanych czynników. Poniżej prezentujemy najważniejsze dla SEO elementy, które wpływają na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Jakie czynniki mają wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania w 2023 roku?

Frazy kluczowe

Aby e-sklep czy strona internetowa firmy znalazła się wysoko na liście wyszukiwań w Google, należy zadbać o dobór odpowiednich słów kluczowych. Po wybraniu ich, powinny się znaleźć w tytule strony, meta opisach, w treściach, a także i w adresach URL. Wszystko to pomoże w pozycjonowaniu witryny.

Jakość treści na stronie internetowej

Do najważniejszych czynników wpływających na pozycję witryny w wynikach wyszukiwarki Google, należy między innymi jakość publikowanych treści. Teksty na stronie internetowej powinny być: unikatowe, ciekawe i wartościowe dla klientów. Ponadto powinny zawierać słowa kluczowe. Wyszukiwarka Google docenia witryny internetowe, w których użytkownicy mogą znaleźć cenne informacje. Przykładowo – w sklepie internetowym z asortymentem dla zwierząt można prowadzić bloga z artykułami na temat zabawek dla psów i kotów, pielęgnacji sierści czworonogów czy tresury.

Szybkość ładowania strony

Nie bez znaczenia jest także czas ładowania strony internetowej. Kiedy witryna ładuje się wolno, zniechęca użytkowników, którzy szybko opuszczają takie strony. Z tego powodu należy zadbać o to, aby strona działała prawidłowo i nie posiadała żadnych błędów technicznych, które będą spowalniać jej działania. Ponadto należy optymalizować obrazy i korzystać z minimalnej ilości skryptów, co również wpłynie pozytywnie na szybkość ładowania.

Responsywność

Ważna jest również responsywność strony internetowej, czyli dostosowanie jej do urządzeń mobilnych. Dziś większość użytkowników korzysta z wygodnych urządzeń mobilnych, takich jak smartfon czy tablet. Z tego powodu Google docenia strony internetowej oraz e-sklepy, które są przystosowane do ich ekranów. Takie witryny zyskują przewagę nad nieprzystosowanymi do urządzeń mobilnych stronami, ponieważ każdy w dowolnym momencie może sięgnąć po telefon i w ciągu zaledwie kilkunastu sekund sprawdzić na nich np. menu w konkretnej restauracji, godziny otwarcia czy nowy asortyment. I to wszystko bez włączania komputera.

Link building

Dla Google ważny jest także link building, czyli linki prowadzące do strony. Należy zadbać nie tylko o ich ilość, ale także i jakość. Powinny więc pochodzić z wiarygodnych witryn, najlepiej takich, które mają związek z branżą danej strony. Przykładowo – strona internetowa fotografa powinna postarać się o link z renomowanego magazynu czy portalu fotograficznego.

Optymalizacja techniczna

Dzięki właściwej optymalizacji witryny, pod kątem technicznym, łatwiej się ona indeksuje i tym samym znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwarki. Do optymalizacji technicznej zalicza się: poprawnie zastosowane nagłówki czy tagi, a także poprawną strukturę HTML.

Wiek strony internetowej

Starsze domeny są odbierane jako bardziej wiarygodne niż te młodsza, nie jest to jednak decydujący czynnik.

Zachowanie użytkowników

Na miejsce w wynikach wyszukiwania ma wpływ także zachowanie użytkowników. Google ocenia, jak długo oni przebywają na danej stronie. Jeśli krótko, może to oznaczać, że witryna nie jest wartościowa i z tego powodu spadnie w wynikach wyszukiwania. 

Reklama internetowa

Jeśli mimo prawidłowego pozycjonowania, strona nadal nie wyświetla się w wynikach wyszukiwarki lub wyświetla się, ale na niskich pozycjach, warto zainwestować w takie rozwiązanie jak reklama internetowa. Tego typu rozwiązania skutecznie zwiększają liczbę odwiedzin oraz klientów.

5/5 - (1 vote)

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski