Co to jest evergreen content i czy warto go tworzyć?

Czym jest evergreen content i czy warto tworzyć tego typu treści na swoim blogu lub stronie internetowej? Jaki mają wpływ na pozycjonowanie witryny?

Co to jest evergreen content?

Najprostsza i najkrótsza odpowiedź na pytanie, co to jest evergreen content, to ponadczasowa treść, której tematyka i potencjał generuje ruch przez kolejne tygodnie, miesiące, a nawet lata. W odróżnieniu od treści newsowych, tworzonych na bieżące tematy (np. ostatnia aktualizacja algorytmu Google czy awaria Facebooka), zawarte w artykule evergreen informacje się nie starzeją i nawet po wielu dniach nie tracą nic na swojej aktualności. Tworząc content na stronę www i do sekcji blogowej lub z aktualnościami, warto w strategii działań zaplanować część tekstów z cyklu evergreen. Są one doskonałym źródłem ruchu na stałym, stabilnym poziomie, mogą też pomóc w zdobyciu konwersji oraz zaangażowania wchodzących na naszą stronę użytkowników.

Evergreen content marketing i jego największe zalety

Zdecydowanie największym atutem evergreen content marketingu jest generowanie ruchu przez okrągły rok. Treści newsowe, na bieżące tematy, są chętnie odwiedzane i czytane przez kilka dni – maksymalnie tygodni – od momentu ich publikacji. Evergreen content generuje ruch na stałym, stabilnym poziomie przez okrągły rok, bez względu na chwilowe mody, sezon, pogodę, sytuację na świecie itp. Tworzenie uniwersalnych treści, takich jak porady, definicje czy wskazówki, nie wymaga zaktualizowania i poprawy contentu po jakimś czasie. Często zdarza się, że w tekstach newsowych pojawiają się kolejne, nowe informacje, o które należy zaktualizować dany tekst. Evergreen content marketing ma tę przewagę, że po napisaniu tekstu np. o historii powstania marki, treści te się nie zmienią na przestrzeni lat, bo jest to opis już zamkniętej i dokonanej przeszłości. 

Dlaczego warto tworzyć evergreen content?

Evergreen content – z racji ponadczasowości oraz generowania ruchu na stałym, stabilnym poziomie – warto tworzyć równolegle do innego rodzaju contentu: newsów z branży, informacji PR-owych czy innych tekstów na temat prowadzonej przez siebie działalności. Treści te doskonale się uzupełniają, na każde z nich jest miejsce w twojej witrynie internetowej.

Evergreen content marketing – przykłady i dobre praktyki

Jakie są przykłady dobrych praktyk, tworzonych w oparciu o zasady evergreen content marketingu? Treści, które się nie dezaktualizują, to przede wszystkim:

  • historia osoby, marki lub produktu
  • case study 
  • definicje i pojęcia
  • FAQ
  • przepis
  • instrukcja
  • poradnik (np. jak tworzyć treści seo friendly). 

Również ten wpis blogowy na temat evergreen contentu to ponadczasowa treść – mechanizm tego, w oparciu o co i jak tworzy się tego rodzaju content jest niezmienny, podobnie jak znaczenie słowa “evergreen”. 

Evergreen content doskonałym uzupełnieniem innych działań

Tworzenie evergreen contentu, wpisane w strategię content marketingową, to doskonałe uzupełnienie dla innych, prowadzonych na rzecz danej witryny działań. Nasza agencja oferuje kompleksowe pozycjonowanie stron Kraków, w którym duży nacisk kładzie się na budowę contentu: zarówno nasyconego odpowiednimi słowami kluczowymi, jak i atrakcyjnego dla czytelnika. 

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski