Co to jest newsletter i jak go stworzyć?

Co to jest newsletter i jak można go wykorzystać do wypromowania swojej marki lub zwiększenia liczby konwersji? Przygotowaliśmy miniprzewodnik po newsletterach, radzimy, jak go stworzyć oraz wyjaśniamy, czym newsletter różni się od mailingu oraz autorespondera.

Co to jest newsletter?

Co to jest newsletter? Znaczenie tego słowa zmieniało się na przestrzeni lat. Pierwotnie newsletterem nazywało się  papierowe, drukowane czasopisma naukowe, powielane na ksero i rozsyłane do zainteresowanych jego tematyką prenumeratorów. Obecnie newsletter można zdefiniować jako regularną wiadomość wysyłaną do odbiorców, którzy dopisali się do naszej bazy mailingowej.

Na większości stron internetowych jest formularz, by móc zapisać się do newslettera – jeśli zdecydujemy się pozostawić tam swój adres e-mail, to marka będzie regularnie informować nas drogą mailową o aktualnych promocjach i nowościach w swojej ofercie. Wiele firm, by skusić do dołączenia do bazy mailingowej, oferuje atrakcyjne benefity, np. zniżkę na pierwsze zakupy w ich e-sklepie w wysokości 5 lub 10% na cały koszyk.

Co to jest newsletter, mailing i autoresponder?

Wiele osób błędnie używa słów newsletter i mailing (czasem także autoresponder) na opisanie newslettera. Przedstawimy różnice pomiędzy tymi 3 typami wiadomości. Newsletter – najczęściej – posiada jeden, stały szablon i kolorystykę, a zmienia się tylko jego treść. Dzięki stałemu układowi graficznemu użytkownik przyzwyczaja się do jego wyglądu i rozpoznaje wiadomości od swojej ulubionej marki. W newsletterze można umieścić kod rabatowy, informację o nowościach lub zmianach w firmie. Istotne, by pamiętać, żeby nagradzać użytkowników za dopisanie się do bazy newsletterowej i wysyłać im treści, których nikt inny nie otrzyma. Poza dedykowanym rabatem może to być także darmowy e-book lub poradnik. Newslettery wysyła się z różną częstotliwością – wiele marek ma tygodniowy lub miesięczny harmonogram, uwzględniający np. wysyłkę jednego lub dwóch newsletterów miesięcznie określonego dnia (np. zawsze w drugą i czwartą środę miesiąca).

Czym jest mailing i czym różni się od newslettera? Newsletter charakteryzuje się regularnością, a mailing wysyła się jednorazowo. Innymi cechami charakterystycznymi mailingu jest położenie większego nacisku na aspekt graficzny, mała ilość tekstu oraz stosowanie chwytliwych tekstów i przycisków CTA, czyli call to action, zachęcających do wykonania jakiejś akcji (np. kliknięcia w przycisk, zapisania się przez formularz lub dołączenia do wydarzenia). By użytkownik otrzymywał mailingi i newslettery, musi wyrazić na to zgodę. Ponadto w każdym projekcie takiej wiadomości powinien znaleźć się link z możliwością rezygnacji i wypisania się z bazy. 

Ostatnia forma – autoresponder – to typ wiadomości, jaką otrzymuje użytkownik, gdy wywoła określoną reakcję. Przykładem autorespondera jest wiadomość powitalna po pierwszej wizycie na stronie, mail po założeniu konta w sklepie internetowym lub po złożeniu zamówienia w e-sklepie. Nowoczesne narzędzia do e-mail marketingu dają wprost nieograniczone możliwości projektowania setek scenariuszy na skuteczne sprzedażowo autorespondery. Cechą wyróżniającą autoresponder od innych wiadomości jest zapis, żeby na niego nie odpowiadać oraz że został wygenerowany automatycznie przez system. 

Jak stworzyć newsletter? 2 sposoby

Jak stworzyć newsletter? Sposoby na to są dwa: samodzielnie lub można też oddać to w ręce specjalistów. Działanie na własną rękę, bez wiedzy na temat trendów w projektowaniu newsletterów, ustawiania wysyłek mailingów oraz znajomości narzędzi do marketing automation, może być mało efektywne, a użytkownicy dopisani do bazy zniechęceni zbyt dużą liczbą wiadomości. Nasza agencja jest wyspecjalizowana w kampaniach mailingowych o wysokiej skuteczności. Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do kontaktu.

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Jak nie wiecie jak lub gdzie się reklamować - skorzystajcie z pomocy Online Group, a oni rozwiążą Wasz problem szybko, sprawnie i tak aby zadziałało! NA SEO znają się jak nikt inny :)

Maciej Senderowski

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski