Jak zachowanie użytkowników wpływa na SEO?
Współczesne SEO polega nie tylko na optymalizacji treści pod kątem słów kluczowych czy technicznych aspektów strony internetowej. Chociaż klasyczne podejście wciąż jest popularne i…
Jak pozycjonować stronę www, by być jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania? Dziś na blogu poruszamy kluczowe kwestie, które warto poznać, by ustrzec się popularnych błędów. Podpowiadamy również, czy do pozycjonowania warto zaangażować agencję SEO.
Co kilka miesięcy wszystkie branżowe serwisy o SEO alarmują o kolejnych rewolucyjnych zmianach i przetasowaniach w SERP-ach. Częstym tego powodem są aktualizacje algorytmu Google – niekiedy są one oficjalnie potwierdzone, a innym razem wynikają np. z usterki (tak było w nocy z 10 na 11 sierpnia bieżącego roku). Ostatnia, oficjalna aktualizacja algorytmu miała miejsce w maju (był to May Core Algorithm Update 2020). By skutecznie pozycjonować stronę internetową, warto śledzić newsy branżowe. Dzięki tej wiedzy łatwiej interpretować wszelkie wahania w wynikach wyszukiwarki.
O czynnikach rankingowych, czyli elementach, które wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, i ich liczbie w branżowym środowisku krążą legendy. Mówi się, że jest ich około 200-250. Nie wszystkie są znane i ujawnione. Na pewno istotna jest szybkość ładowania się strony, obecność metadanych o odpowiedniej, nasyconej słowami kluczowymi, treści, zastosowanie linkowania wewnętrznego i wiele, wiele więcej. Warto poznać czynniki, o których wiadomo, że wpływają na pozycję naszej strony, by – jeśli zachodzi taka potrzeba – móc je skorygować.
Na rynku usług SEO znajdą się i tacy specjaliści, którzy – by szybko osiągnąć efekty – sięgają po metody nietetyczne lub wręcz przez Google zabronione. Nieetetyczny jest np. keyword stuffing, czyli nadmierne nasycenie tekstów na stronie lub meta tagów słowami kluczowymi. Z kolei za ryzykowne Google uznaje automatycznie generowane treści – jeżeli publikuje się je na stronie, by manipulować wynikami w SERP-ach, to Google może nałożyć na taką stronę filtr, co skutkuje obniżeniem jej pozycji. Niewiedza nie zwalnia z odpowiedzialności – przed rozpoczęciem pozycjonowania strony www, warto poznać techniki i metody, przez które Google może nas ukarać.
Pozycjonowanie stron internetowych, by przynosiło długotrwałe efekty, nie jest działaniem jednorazowym lub planem do zrealizowania w 2-3 miesiące. Innymi słowy taka usługa, by strona nie tylko była wysoko w wynikach wyszukiwarki, ale i utrzymała tę pozycję, powinna być realizowana długofalowo. Konkurencja nie śpi i może podjąć szereg działań, które mają na celu poprawę pozycji ich strony w wynikach wyszukiwania – kosztem np. naszego serwisu. Dlatego z pozycjonowania – nawet gdy efekty już są satysfakcjonujące – nie warto rezygnować i nadal kontynuować optymalizację on-site i off-site.
Pozycjonowanie jest procesem, który nie przyniesie natychmiastowych rezultatów. Firmy, które podpiszą z agencją SEO umowę i liczą na natychmiastowe przetasowanie w SERP-ach na swoją korzyść, mogą się rozczarować i ją wypowiedzieć. Warto edukować klientów, by byli oni świadomi, że należy wykonać szereg czynności i realizować je sukcesywnie przez kolejne tygodnie lub miesiące, by strona zaczęła się pojawiać na coraz wyższych pozycjach w wyszukiwarce. Szacuje się, że na efekty trzeba czekać od 3 do 6 miesięcy – ta liczba zależy od stanu wyjściowego strony i jej widoczności przed podjęciem działań SEO.
Jak pozycjonować stronę? Biorąc pod uwagę wszystkie kwestie, które zostały poruszone powyżej, odpowiedź może być tylko jedna: lepiej zlecić to agencji SEO. Pozycjonowanie stron, by było skuteczne, jest procesem długotrwałym, wymagającym wiedzy z przeróżnych dziedzin: nie tylko SEO, ale także content marketingu, analityki internetowej, UX oraz przeróżnych zagadnień IT. Zasady, jak robić to dobrze i czynniki rankingowe, stale się zmieniają. Specjaliści z agencji SEO trzymają rękę na pulsie i monitorują aktualizacje algorytmu i nowe wytyczne od Google, by działać efektywnie.
Współczesne SEO polega nie tylko na optymalizacji treści pod kątem słów kluczowych czy technicznych aspektów strony internetowej. Chociaż klasyczne podejście wciąż jest popularne i…
Mamy dziś do czynienia z dynamicznym rozwojem sztucznej inteligencji – z tego powodu liczne narzędzia, takie jak ChatGPT, stają się coraz popularniejsze. Użytkownicy korzystają…
Pozycjonowanie stron internetowych to proces mający na celu poprawę widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwarek internetowych, takich jak Google. Jest to jedna z najważniejszych…