Jak pozycjonować stronę, by osiągnąć satysfakcjonujące efekty?

Jak pozycjonować stronę www, by być jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania? Dziś na blogu poruszamy kluczowe kwestie, które warto poznać, by ustrzec się popularnych błędów. Podpowiadamy również, czy do pozycjonowania warto zaangażować agencję SEO. 

Jak pozycjonować stronę? 5 istotnych kwestii

Regularne zmiany w algorytmie Google

Co kilka miesięcy wszystkie branżowe serwisy o SEO alarmują o kolejnych rewolucyjnych zmianach i przetasowaniach w SERP-ach. Częstym tego powodem są aktualizacje algorytmu Google – niekiedy są one oficjalnie potwierdzone, a innym razem wynikają np. z usterki (tak było w nocy z 10 na 11 sierpnia bieżącego roku). Ostatnia, oficjalna aktualizacja algorytmu miała miejsce w  maju (był to May Core Algorithm Update 2020). By skutecznie pozycjonować stronę internetową, warto śledzić newsy branżowe. Dzięki tej wiedzy łatwiej interpretować wszelkie wahania w wynikach wyszukiwarki. 

Kilkaset czynników rankingowych

O czynnikach rankingowych, czyli elementach, które wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, i ich liczbie w branżowym środowisku krążą legendy. Mówi się, że jest ich około 200-250. Nie wszystkie są znane i ujawnione. Na pewno istotna jest szybkość ładowania się strony, obecność metadanych o odpowiedniej, nasyconej słowami kluczowymi, treści, zastosowanie linkowania wewnętrznego i wiele, wiele więcej. Warto poznać czynniki, o których wiadomo, że wpływają na pozycję naszej strony, by – jeśli zachodzi taka potrzeba – móc je skorygować. 

Legalnie i etycznie

Na rynku usług SEO znajdą się i tacy specjaliści, którzy – by szybko osiągnąć efekty – sięgają po metody nietetyczne lub wręcz przez Google zabronione. Nieetetyczny jest np. keyword stuffing, czyli nadmierne nasycenie tekstów na stronie lub meta tagów słowami kluczowymi. Z kolei za ryzykowne Google uznaje automatycznie generowane treści – jeżeli publikuje się je na stronie, by manipulować wynikami w SERP-ach, to Google może nałożyć na taką stronę filtr, co skutkuje obniżeniem jej pozycji. Niewiedza nie zwalnia z odpowiedzialności – przed rozpoczęciem pozycjonowania strony www, warto poznać techniki i metody, przez które Google może nas ukarać. 

Pozycjonowanie to proces ciągły

Pozycjonowanie stron internetowych, by przynosiło długotrwałe efekty, nie jest działaniem jednorazowym lub planem do zrealizowania w 2-3 miesiące. Innymi słowy taka usługa, by strona nie tylko była wysoko w wynikach wyszukiwarki, ale i utrzymała tę pozycję, powinna być realizowana długofalowo. Konkurencja nie śpi i może podjąć szereg działań, które mają na celu poprawę pozycji ich strony w wynikach wyszukiwania – kosztem np. naszego serwisu. Dlatego z pozycjonowania – nawet gdy efekty już są satysfakcjonujące – nie warto rezygnować i nadal kontynuować optymalizację on-site i off-site. 

Efekty nie przyjdą od razu

Pozycjonowanie jest procesem, który nie przyniesie natychmiastowych rezultatów. Firmy, które podpiszą z agencją SEO umowę i liczą na natychmiastowe przetasowanie w SERP-ach na swoją korzyść, mogą się rozczarować i ją wypowiedzieć. Warto edukować klientów, by byli oni świadomi, że należy wykonać szereg czynności i realizować je sukcesywnie przez kolejne tygodnie lub miesiące, by strona zaczęła się pojawiać na coraz wyższych pozycjach w wyszukiwarce. Szacuje się, że na efekty trzeba czekać od 3 do 6 miesięcy – ta liczba zależy od stanu wyjściowego strony i jej widoczności przed podjęciem działań SEO. 

Jak pozycjonować stronę – samodzielnie czy zlecić to agencji?

Jak pozycjonować stronę? Biorąc pod uwagę wszystkie kwestie, które zostały poruszone powyżej, odpowiedź może być tylko jedna: lepiej zlecić to agencji SEO. Pozycjonowanie stron, by było skuteczne, jest procesem długotrwałym, wymagającym wiedzy z przeróżnych dziedzin: nie tylko SEO, ale także content marketingu, analityki internetowej, UX oraz przeróżnych zagadnień IT. Zasady, jak robić to dobrze i czynniki rankingowe, stale się zmieniają. Specjaliści z agencji SEO trzymają rękę na pulsie i monitorują aktualizacje algorytmu i nowe wytyczne od Google, by działać efektywnie. 

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski