Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Obecność online jest dzisiaj bardzo ważna, jeśli chcemy, aby nasza firma zaistniała na rynku. Strona internetowa pozwala zwiększyć sprzedaż, ale i zbudować wizerunek marki jako eksperta w danej branży. Jednym ze sposobów jest tworzenie wartościowych treści na blogu firmowym. Narzędzie to pozwala zwiększyć widoczność marki, a także zbudować pozytywną relację między przedsiębiorstwem a klientami – tym sposobem można uzyskać wyższe zyski ze sprzedaży usług lub produktów. Należy jednak pamiętać, że treści zamieszczane na stronie muszą być ciekawe dla potencjalnych klientów, ponadto powinny odpowiadać na ich pytania. Aby prawidłowo prawić bloga, potrzeba więc czasu, pewnej wiedzy, narzędzi i znajomości zasad, dotyczących np. pozycjonowania stron. W poniższym artykule wyjaśniamy, jak prowadzić firmowego bloga, aby był on ciekawy dla potencjalnych klientów.

Co to jest blog firmowy?

Blog firmowy to jeden z działów na stronie internetowej przedsiębiorstwa, na którym publikuje się artykuły związane z produktami, usługami, samą firmą czy daną branżą. Należy umieszczać także wpisy ważne dla klientów czy partnerów biznesowych. Warto informować również o ważnych wydarzeniach z życia przedsiębiorstwa. Co ważne, blog powinien być aktualizowany i prowadzony systematycznie. Tylko w ten sposób można utrzymać zainteresowanie klientów i potencjalnych klientów.

Aby przyciągnąć na blog osoby, które rzeczywiście będą zainteresowane publikacjami, najlepiej zamieszczać treści poradnikowe. Celem takich treści jest dostarczenie wiedzy i udzielenie odpowiedzi na poszukiwane pytania. W takich tekstach można również promować produkty oraz usługi swojej firmy, powinno się to jednak robić bardzo subtelnie, np. poprzez dodawanie odpowiednich linków.

Zasady prowadzenia bloga firmowego

Wydaje się, że umieszczanie tekstów na blogu nie jest niczym trudnym. Należy jednak poznać kilka zasad, aby robić to prawidłowo.

  • wysoka jakość publikowanych treści – publikowane wpisy blogowe powinny mieć wysoką jakość. Klientów interesują wyłącznie wartościowe i merytoryczne teksty, które są pełne informacji czy danych technicznych, a całość jest napisana poprawnym, ale jednocześnie lekkim stylem i z zachowaniem wszelkich zasad ortografii i interpunkcji.
  • systematyczne publikacje – aby utrzymać zainteresowanie odbiorców, wpisy należy publikować w regularnych odstępach czasowych, np. dwa razy w tygodniu. Takie postępowania pozwala budować zaangażowanie klientów i potencjalnych klientów.
  • interakcje z czytelnikami – w tekstach warto zwracać się bezpośrednio do odbiorców. Należy również odpowiadać na ich pytania i komentarze, które pojawiają się pod artykułami. Dzięki dialogowi z klientami, buduje się dobre relacje oraz lojalność wobec marki.
  • optymalizacja pod kątem SEO – tekst powinien być również odpowiednio zoptymalizowany pod wyszukiwarki internetowe. Dzięki temu można zwiększyć widoczność bloga i przyciągnąć więcej odwiedzających. Pozycjonowanie treści polega na umieszczeniu słów kluczowych, zapewnieniu oryginalnego contentu czy chwytliwych nagłówków.
  • promocja tekstów – aby zwiększyć zasięg bloga warto promować artykuły, na przykład w mediach społecznościowych, można np. postawić na takie rozwiązanie jak reklama na Facebooku, Instagramie czy TikToku. Warto informować klientów o nowych wpisach przez newsletter, a także i inne kanały komunikacji.

Jakie korzyści przynosi prowadzenia bloga firmowego?

Prowadzenie bloga firmowego niesie ze sobą wiele korzyści, do których można zaliczyć:

  • zwiększenie ruchu na stronie – dzięki odpowiedniej optymalizacji, a także promocji treści oraz linkowaniu można sukcesywnie zwiększać liczbę odwiedzin na stronie;
  • wsparcie sprzedaży – we wpisach blogowych można polecać produkty czy usługi, dzięki czemu można zwiększyć sprzedaż;
  • budowanie wizerunku eksperta – dzielenie się wiedzą i odpowiadanie na pytania potencjalnych klientów sprawia, że odbiorcy nabierają zaufania do danego przedsiębiorstwa i chętniej kupują produkty bądź korzystają z oferowanych usług;
  • budowanie relacji z klientami – blog umożliwia komunikację z klientami oraz innymi zaangażowanymi czytelnikami. Tworzenie wpisów o rzeczach, które interesują odbiorców czy odpowiadanie na komentarze to znakomita okazja do budowania trwałych relacji.
Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

statystyki Czytaj więcej
Co to jest remarketing?

Remarketing jest to sposób kierowania przekazu marketingowego do użytkowników, którzy wcześniej wykazali zainteresowanie danym produktem lub usługą. Oznacza to, że użytkowników był już kiedyś...

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski