Posiadasz fanpage, ale nie wiesz, jak zainteresować użytkowników Facebooka? Dopiero zamierzasz otworzyć profil firmowy i szukasz pomocy specjalistów? W jednym i drugim przypadku warto zaangażować profesjonalistów w prowadzenie fanpage, dzięki czemu firma zostanie wypromowana, a oferta dotrze do potencjalnych klientów.

Portal Facebook to jeden z najważniejszych rodzajów social media marketingu. Obecnie trudno wyobrazić sobie lepszy kanał komunikacyjny i sposób na znalezienie potencjalnych klientów niż założenie profilu w mediach społecznościowych. Statystyczne obliczenia pokazują, że z popularnego Facebooka korzysta więcej niż co czwarta osoba. Co więcej, struktura użytkowników jest bardzo zróżnicowana, zarówno pod względem wiekowym, jak i geograficznym.

 

Kampanie reklamowe prowadzone na Facebooku wymagają dużego zaangażowania oraz regularności. Tylko w ten sposób można zbudować profil, który przyciągnie wielu odbiorców. Nie ważne w jakiej branży działasz, z pewnością chcesz dotrzeć do jak najszerszego grona klientów. Dziś nie można pozostawać na peryferiach Internetu, kroczyć pod wiatr. Warto jednak wykorzystać niesamowity potencjał, który w nim tkwi. Umiejętne działania doprowadzą Cię do grupy docelowej, a stąd już tylko krok do pozyskania nowych klientów.

Pierwsze kroki na Facebooku

Prowadzenie Facebooka przede wszystkim kojarzy się z zakładaniem fanpage. Z pewnością jest to dobry kierunek działań. Marketing na Facebooku kryje wiele tajemnic. Warto chociażby w celu poszerzenia grupy odbiorców, grona fanów zainwestować w płatne reklamy – Facebook Ads. Szczególnie trudne są początki prowadzenia profilu, gdy zainteresowanie jest bardzo małe. Pamiętaj, że posty, grafiki, wydarzenia, content marketing, czyli marketing treści (optymalizacja treści) przesądzają o atrakcyjności Twojego fanpage, ale wyświetlanie się postów u osób, które „zalajkowały” Twój fanpage, zależne jest także od algorytmów Facebooka, których dokładne działanie znają wyłącznie pracownicy Facebooka.

Reklama na Facebooku wymaga posiadania doświadczenia oraz wiedzy dotyczącej mediów społecznościowych. Agencja social media specjalizuje się w realizacji takich działań marketingowych. Facebook niesie ze sobą wiele możliwości dla Twojej firmy, z nami odkryjesz je wszystkie. W Online Group Kraków kompleksowo zajmiemy się realizacją działań marketingowych, a Ty skupisz się na prowadzeniu działalności.

facebook-na-telefonie

Fanpage, czyli zaangażowana społeczność skupiona wokół Twojej marki

Prowadzenie Facebooka, czyli fanpage to świetny sposób na komunikowanie się z klientami, a tym samym zaangażowanie ich w działanie marki. Nie jest to jednak zadanie proste. Na wstępie należy wyjaśnić, że choć fanpage połączony jest z kontem prywatnym, tak informacja ta jest dostępna wyłącznie dla właściciela kont. Zakładając fanpage należy wybrać odpowiednią kategorię, od której zależeć będą dodatkowe funkcje. W przypadku kont firmowych chodzi np. o możliwość prezentowania produktów oraz usług. Warto dodać, że na późniejszych etapach kategorie są edytowalne i można je dowolnie zmieniać.

Prowadzenie Facebooka w głównej mierze polega na dodawaniu wpisów, krótkich filmików, grafik. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że każdy powinien poradzić sobie z takimi działaniami. W rzeczywistości jest jednak zupełnie inaczej. To właśnie urozmaicony content odgrywa niebagatelne znaczenie dla pozycji fanpage. Wartościowe treści są najlepszym sposobem na przyciągnięcie nowych fanów. Poza tym content ma znaczenie dla algorytmów Facebooka. Ważne jest nie tylko dodawanie treści dotyczących działalności firmy, ale również postów śmiesznych, angażujących użytkowników.

 

Facebook – dlaczego warto założyć fanpage?

Prowadzenie Facebooka niesie ze sobą wiele korzyści – to ogromna szansa dla firmy na zbudowanie pozytywnego wizerunku.

  • Facebook umożliwia prowadzenie komunikacji z klientami, zbudowanie trwałych relacji, opartych na zaufaniu oraz lojalności klientów. W tym miejscu niezwykle ważną rolę odgrywa forma komunikowania się z klientami, systematyczność odpowiedzi na wiadomości, a także utrzymywanie pozytywnych i ciepłych relacji, chociażby poprzez publikację życzeń świątecznych na profilu.
  • Prowadzenie Facebooka to szansa na pokazanie firmy z pozytywnej strony, jako otwartej działalności na kontakt ze strony klientów, zerwanie z korporacyjnym i niedostępnym wizerunkiem. Niektóre firmy postrzegane są jako ogromne przedsiębiorstwa, niedostępne dla ludzi. Warto zadbać o to, aby firma postrzegana była jako podmiot przyjazny, z szacunkiem traktujący każdego klienta, nawet jeśli korzysta on wyłącznie sporadycznie z usług.
  • Profil na portalu Facebook jest sposobem bieżącego przekazywania ważnych informacji dotyczących firmy, organizowaniu wydarzeń i specjalnych zniżek oraz bonów dla zaangażowanych użytkowników. W ten sposób tworzona jest trwała relacja, oparta na lojalności. Klienci czują się docenieni, szczególnie jeśli otrzymują benefity od firmy.

Za pośrednictwem Facebooka można dotrzeć do szerokiego grona lojalnych klientów. Działania należy jednak prowadzić z dozą ostrożności, nie może to być nachalna reklama i ciągłe proponowanie zakupu produktów. To poważny błąd. Wiele firm nie zdaje sobie sprawy, jak istotne znaczenie ma content.

Prowadząc fanpage warto zadbać o stronę graficzną profilu, aby był wizytówką firmy, a nie odstraszał niedopasowanymi rozmiarowo zdjęciami. Przede wszystkim należy zadbać o zdjęcie w tle oraz zdjęcie profilowe. W przypadku zdjęcia profilowego dobrze, jeśli będzie zawierało logo firmy. Natomiast zdjęcie tle może być związane z działalnością firmy, zawierać produkty, jednak bez wezwania do działania np. dopisku skontaktuj się z nami. Profesjonalny wizerunek profilu firmowego jest pewnego rodzaju podstawą do prowadzenia dalszych działań.

kciuk-do-gory

Poszukujesz niezawodnej reklamy? Załóż fanpage

Wyróżnić można wiele form reklamy. Natomiast to właśnie Facebook niesie ze sobą najwięcej możliwości. Prowadzenie fanpage pozwala przyciągnąć, a także zainteresować ludzi, a tym samym wypromować markę. Prowadzenie Facebooka wymaga częstej aktualizacji informacji, dodawania ciekawych grafik oraz fotografii. Działania należy prowadzić w sposób otwarty, z dużym zaangażowaniem, natomiast nie wolno jest atakować użytkowników, którzy zamieszczają negatywne komentarze.

Social media mają też drugą stronę – każdy może zamieścić komentarz o dowolnej treści. Rozwiązaniem problemu nie jest usuwanie tych komentarzy, które są niewygodne. Prowadzenie Facebooka wymaga podejmowania wyważonych działań – należy tworzyć atmosferę ciepłą, przyjazną, a na ewentualne negatywne komentarze trzeba odpowiadać ze spokojem, przedstawiając zalety oferowanych produktów oraz usług.

Jeśli zastanawiasz się nad wyborem reklamy pamiętaj, że najlepsze rezultaty przynoszą działania marketingowe realizowane na wielu płaszczyznach. Facebook to nie jedyne social media. Wyróżnić można o wiele więcej platform społecznościowych, za pośrednictwem których możliwe jest dotarcie do grupy docelowej. Połączenie siły portalu Facebook i Instagramu, YouTube, i Twittera może okazać się strzałem w dziesiątkę w zakresie reklamy.

Facebook i reklamy Twojej firmy na innych portalach społecznościowych powinny zawierać ten sam przekaz, choć zróżnicowany pod względem formy. Dla przykładu należy podać, że Facebook łączy ze sobą treści oraz inne formy prezentacji np. zdjęcia, filmiki. Natomiast Instagram to głównie zdjęcia, stworzenie wizualnego przekazu reklamy danego produktu to nie lada wyzwanie. Prowadząc konto na portalu Facebook nie wolno stosować nachalnej reklamy, czyli ciągle namawiać do dokonania zakupu, ani ignorować wiadomości od użytkowników. Aktywna komunikacja jest tym, co charakteryzuje social media. Oczywiście szczególnie ostrożnie należy postępować z negatywnymi komentarzami, o czym wspominaliśmy powyżej.

mezczyzna-uzywajacy-aplikacji-na-telefonie

Płatne reklamy na portalu Facebook

Płatna reklama na Facebooku to skuteczny sposób na dotarcie do ludzi. Social media posiadają ogromną ilość informacji na temat użytkowników, którzy sami je przekazują. Dzięki tym wiadomościom tworzone są kampanie reklamowe, dopasowane do preferencji internauty. Na portalu Facebook reklamy można zawęzić do określonej grupy osób np. do użytkowników zamieszkujących na określonym obszarze, czy też do rodzaju urządzeń, na których wyświetlana jest reklama na Facebooku.

Dużą zaletą jest fakt, że portal Facebook umożliwia dodawanie reklam i określanie ich zakresu do wyświetlania się konkretnej grupie użytkowników. Należy jednak zwrócić uwagę na pewien szczegół – internauci mają możliwość ukrywania reklam, które są dla nich nieciekawe. W związku z tym należy szczególnie zadbać o to, aby przekaz reklamy był treścią atrakcyjną dla użytkownika. To jedno z najtrudniejszych zadań. Jak widać również reklama na Facebooku ma dwa wymiary – wydźwięk pozytywny, dzięki możliwości skierowania jej bezpośrednio do grupy docelowej, ale i negatywny, związany z ukrywaniem reklam.

Marketing z Facebookiem – trzy kroki do sukcesu

Przedstawiamy w skrócie trzy kroki do przeprowadzenia efektywnej oraz skutecznej kampanii na Facebooku.

  • Krok pierwszy: nie wystarczy posiadać konta na Facebooku, trzeba aktywnie działać w social mediach. Zadanie jest o tyle trudne, że należy nie tylko działać zgodnie z góry założonym harmonogramem, ale co najważniejsze, w sposób regularny. Nie ma najmniejszego sensu zakładanie Facebooka, aby zaglądać do niego wyłącznie raz w miesiącu lub rzadziej. Należy także zadbać o content, aby dostarczane treści były atrakcyjne z punktu widzenia użytkownika. W ten sposób profil nie będzie nudny. Zawarte treści mogą mieć charakter poradnikowy, formę ciekawych wskazówek, propozycji nieszablonowego wykorzystania produktu.
  • Krok drugi: dotrzyj do jak największej liczby fanów. Przede wszystkim, jeśli prowadzisz stronę internetową lub blog, poinformuj czytelników o prowadzeniu fanpage. Możesz również zaprosić do zajrzenia na profil firmowy swoich znajomych. Ostatnim sposobem jest wykorzystanie do tego celu płatnych reklam.
  • Krok trzeci: utrzymaj pozytywne relacje z fanami, aby ich liczba stale rosła. W tym miejscu zasadnicze znaczenie również odegra content. Ważne jest także organizowanie konkursów, a dla zwycięzców oferowanie atrakcyjnych nagród. To jeden z najlepszych sposobów na promocję fanpage. Należy podkreślić, że to właśnie w zaangażowanej społeczności wokół marki tkwi niesamowity potencjał.

Zadbaj o inne formy reklamy

Social media to tylko część działań składających się na marketing internetowy. W celu przeprowadzenia skutecznych kampanii warto wykorzystywać w nich różne narzędzia. Przede wszystkim należy wspomnieć o możliwości łączenia kampanii w różnych mediach społecznościowych, choć w takim przypadku konieczne jest dopasowanie przekazu do specyfiki danego medium. Nie ma tu miejsca na przypadek, nieuporządkowane działania. Kampanie na portalach społecznościowych powinny wzajemnie się przenikać, dzięki czemu możliwe będzie osiągnięcie najlepszych rezultatów.

Kampanie w social mediach należy łączyć z innymi kanałami promocji. Ich dobór w dużej mierze zależy od cech charakterystycznych danej branży. Niezwykle ważne jest sprecyzowanie grupy docelowej, do której będzie kierowany przekaz. Dzięki temu można ustalić formę przekazu, a także wybrać narzędzia niezbędne do osiągnięcia zamierzonego celu. Fanpage i reklama na Facebooku to ważne narzędzia w rękach firmy. W Online Group Kraków specjalizujemy się także w SEO, SEM, kampaniach mailingowych, marketingu szeptanym.

Nasze pozostałe usługi

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

logo-brand-creator-2
logo-karcher-2
logo-karcher
logo-brand-creator
logo-profi
logo-wisla-krakow
ikona-maile
ikona-kontakt-klient
ikona-statystyki

Opinie klientów.

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION