YouTube jest serwisem o ogromnych możliwościach, o czym świadczy m.in. ogromna popularność wśród użytkowników. Reklamodawca może dotrzeć z ofertą do szerokiego grona odbiorców, wyselekcjonowanego na podstawie dokładnych kryteriów. Z Online Group Kraków dotrzesz ze swoją ofertą do przyszłych klientów oraz zbudujesz rozpoznawalną markę. Zobacz, dlaczego warto wybrać reklamę na YouTube.

Social media umożliwiają przedstawienie reklamy tysiącom użytkowników. Wśród nich wyróżnić należy serwis YouTube, który codziennie odwiedza niemal 1/3 osób korzystających z Internetu – portal posiada ponad miliard użytkowników. Niezaprzeczalnie liczby te robią ogromne wrażenie, w szczególności ze względu na fakt, że wśród tych użytkowników można znaleźć wielu potencjalnych klientów.

Z reklamą na YouTube wiąże się wiele mitów, które nadal są powielane, jak chociażby wyświetlanie reklamy przypadkowym odbiorcom czy niska opłacalność działań. Zaprzeczając nim wskazujemy, że reklamami można skutecznie kierować, decydując o wyświetlaniu reklam wyłącznie użytkownikom, wyselekcjonowanym według wybranych kryteriów.

Reklama na YouTube to Twoja szansa dotarcia do grupy docelowej! Serwis YouTube należy do Google, wykorzystuje system sieci reklamowej Google – Google Ads (wcześniej Google AdWords).

tablet-youtube

Zdecyduj, kto obejrzy Twoją reklamę na YouTube

Możesz wybierać pomiędzy kryteriami dotyczącymi:

  • wieku oraz płci;
  • lokalizacji np. kraju, regionu;
  • zainteresowań odbiorców, ustalanych na podstawie preferencji oraz historii;
  • słów kluczowych;
  • miejsca docelowego, czyli konkretnego filmu lub kanału, na którym wyświetlane będą reklamy;
  • tematu – wybór jest podobny jak w przypadku miejsca docelowego, z tą jednak różnicą, że ma szerszy zakres;
  • remarketingu, co z kolei umożliwia dotarcie do osób już wcześniej mających styczność z kanałem na YouTube.

 

Wyróżnić można przynajmniej kilka powodów, przez które reklama na YouTube jest tak skuteczna! Zobacz, dlaczego warto zdecydować się na realizację działań reklamowych, właśnie na tej platformie.

YouTube to niezwykle popularny portal, którego użytkownicy są w różnym wieku oraz wykazują zróżnicowane preferencje. Reklamy wideo są skutecznym sposobem wyróżnienia się na tle konkurencji, zbudowania stabilnej i rozpoznawalnej marki, a przede wszystkim umożliwiają dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

 

Kilka faktów na temat reklam na YouTube:

  • materiały wideo są jednymi z najbardziej angażujących treści, wśród prezentowanych w Internecie,
  • dostępne są zróżnicowane formy reklam,
  • serwis ten skupia ponad miliard użytkowników,
  • reklamy wideo mogą być dopasowane do odbiorców, wybranych ze względu na różne kryteria.

Reklama na YouTube – rodzaje

Wyróżnić należy reklamy TrueView – TrueView Discovery, TrueView InStream oraz reklamy w przerywniku. Poszczególne formaty reklam znacznie różnią się między sobą i umożliwiają osiągnięcie różnego celu, choć główny cel zawsze jest taki sam – dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Poniżej przygotowaliśmy krótki przewodnik po reklamach na YouTube.

Wyróżnić można różne modele płatności za reklamy. Natomiast to reklamodawca określa całkowity budżet, jaki chce przeznaczyć na reklamę – po ustaleniu możliwa jest modyfikacja w panelu AdWords. Oczywiście im wyższa kwota przeznaczona na działania marketingu, tym więcej użytkowników będzie mogło zapoznać się z reklamą, co z kolei przenosi się na skuteczność kampanii. Należy jednak dodać, że skuteczność prowadzonych działań zależy od naprawdę wielu czynników, a w przypadku źle zoptymalizowanej kampanii, nawet największe nakłady finansowe nie przyniosą zamierzonego efektu.

 

TrueView discovery

Jest jedną z najpopularniejszych form reklamy. W dużym uproszczeniu mówiąc, to miniaturka zaczerpnięta z filmu oraz tekst reklamy. Zajawka pojawia się w wynikach wyszukiwania, na stronie głównej lub obok powiązanych filmów. Za reklamę płaci się dopiero w momencie, gdy użytkownik w nią kliknie oraz przejdzie do filmu.

 

TrueView InStream

To druga bardzo popularna forma reklamy wideo, która pojawia się w trakcie filmu, przed lub po nim, na portalu YouTube, a także innych stronach i aplikacjach, gdzie osadzone są filmy YouTube. Reklamy te można pominąć po upływie 5 sekund. Do uruchomienia kampanii niezbędne jest posiadanie filmu wideo, przy jego stworzeniu warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji. Należy także zadbać o przygotowanie szczególnie angażujących pierwszych 5 sekund reklamy, ponieważ użytkownik tego fragmentu nie może pominąć, jeśli zainteresuje się wyświetlaną treścią, z dużym prawdopodobieństwem zdecyduje się także na zapoznanie z prezentowanym produktem lub usługą.

Reklamy wideo TrueView InStream mogą być możliwe do pominięcia lub niemożliwe do pominięcia. W przypadku stawek CPV za reklamę płaci się dopiero w sytuacji, gdy użytkownik obejrzy 30 sekund reklamy bądź całą reklamę (gdy reklama trwa krócej niż 30 sekund), a także w sytuacji, w której wejdzie w interakcję z reklamą np. poprzez kliknięcie. Natomiast w przypadku stawek CPM płaci się za wyświetlenia – za każde 1000 wyświetleń.

 

Kilka ważnych szczegółów dotyczących reklam TrueView InStream możliwych do pominięcia:

  • użytkownik nie ma możliwości pominięcia pierwszych pięciu sekund reklamy,
  • możliwe jest skorzystanie z dodatków np. nakładek na film,
  • reklamy mogą wyświetlać się przed filmami nie tylko w serwisie YouTube, ale również w sieci reklamowej Google.

 

Reklama na YouTube TrueView InStream niemożliwa do pominięcia, najważniejsze aspekty:

  • wybierając ten format możliwe jest przedstawienie całego materiału wideo, dzięki czemu użytkownik zapoznaje się z pełnym przekazem,
  • maksymalny czas trwania reklamy wynosi 15 sekund,
  • reklamy wyświetlane są w serwisie YouTube oraz w sieci reklamowej Google.

Reklamy w przerywniku

To krótkie reklamy, których czas trwania wynosi maksymalnie sześć sekund. Za ich pośrednictwem można przyciągnąć uwagę grupy docelowej oraz dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. Reklamy te mogą wyświetlać w trakcie filmów, przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu materiału.Koszt kampanii uzależniony jest od liczby wyświetleń, ponieważ płatność obejmuje każde tysiąc wyświetleń. Podobnie jak w przypadku reklam TrueView, reklamy w przerywniku mogą pojawić się na stronie YouTube oraz w sieci reklamowej Google.

youtube

Korzyści z reklam na YouTube:

  • możliwość zaistnienia w świadomości potencjalnych klientów i bycia zapamiętanym, nawet po jednym obejrzeniu wideo;
  • szansa na zbudowanie rozpoznawalnej marki;
  • znaczące wsparcie dla innych form marketingu;
  • możliwość generowania potrzeb zakupowych.

Obecnie reklama na Youtube nie tylko konkuruje z kampanii telewizyjnym, ale dzięki narzędziom umożliwiającym kierowanie reklam oraz mierzalność wyników, zyskuje znaczną przewagę nad innymi formami reklam wideo.

 

 

Przygotowanie materiału wideo to dopiero połowa sukcesu!

Promowanie firmy przy wykorzystaniu materiałów wideo jest nie lada wyzwaniem, z kilku względów. Przede wszystkim treści przedstawiane w reklamie muszą być angażujące dla użytkowników, aby wzbudzić w nich ciekawość oraz chęć zapoznania się z pełną ofertą. To zadanie jest szczególnie trudne w przypadku wybrania formatu reklam możliwych do pominięcia, gdzie reklamodawca ma tak naprawdę tylko pięć sekund, na przekonanie użytkownika do zapoznania się z treścią materiału. Co więcej, atrakcyjny materiał wideo może być przyczyną sukcesu nawet w przypadku, gdy odbiorca ostatecznie nie zdecyduje się na kliknięcie w baner. Przede wszystkim dlatego, że budowanie świadomości marki wymaga czasu, a zostanie zapamiętanym, dzięki nieszablonowej i ciekawej reklamie to pierwszy, ale i bardzo ważny krok. Również Google stawia określone wymagania materiałom reklamowym, nie tylko dotyczące aspektów technicznych, związanych np. z długością reklamą, ale także przedstawianych treści, które nie mogą np. naruszać praw autorskich osób trzecich.

 

Podsumowując – reklamę w YouTube charakteryzuje:

  • duży zasięg i możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców;
  • precyzyjne targetowanie, dzięki dokładnemu sprecyzowaniu grupy docelowej odbiorców;
  • możliwość precyzyjnego mierzenia efektowności prowadzonych działań;
  • możliwość udostępniania treści przez użytkowników np. w innych social mediach;
  • przystępność cenowa.

 

Jesteś zainteresowany reklamą na YouTube? W Online Group Kraków pomożemy w stworzeniu efektywnej kampanii! Skontaktuj się z nami.

strona-glowna-youtube

Nasze pozostałe usługi

Posiadamy status Google Partner

Nasza agencja może się pochwalić certyfikatem Google Partner. Dzięki temu usługi dla naszych Klientów świadczą prawdziwi specjaliści.

Terenem działania obejmujemy  oczywiście nie tylko Kraków.  Internet umożliwia nam obsłużenie Klientów z całego świata. Prowadzimy kampanie dla Klietów z USA, Wielkiej Brytanii czy Niemiec. Dlatego bardzo ważnym elementem współpracy pomiędzy naszą agencją a naszymi Klientami – jest wypełnienie Briefa.  Jest to dokument, w którym zawarte są szczegółowe informacje dotyczące promowanej  firmy:  założeń do ustawień kampanii Google Ads (Google Adwords) grupy docelowej, zasięgu reklam, oraz celów.

Jednakże Kraków i okolice to miejsca, skąd pochodzi większość naszych Klientów. To dlatego, że bezpośredni kontakt z naszymi Klientami jest nie do przecenienia . W trakcie rozmowy często dowiadujemy się o kluczowych sprawach. Cenimy  bardzo  rozmowy z Wami!

laptop-google-partner

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

logo-brand-creator-2
logo-karcher-2
logo-karcher
logo-brand-creator
logo-profi
logo-wisla-krakow
ikona-maile
ikona-kontakt-klient
ikona-statystyki

Opinie klientów.

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION