Reklama na YouTube? Wyróżnić należy przynajmniej trzy formy promocji firmy na tej platformie. Łącząc kampanie również z innymi mediami społecznościowymi można zbudować zaangażowaną społeczność i dotrzeć do wielu potencjalnych klientów.

Wideo reklama, jak i sam serwis YouTube, przeżywają prawdziwy rozkwit. Nic więc dziwnego, że trend ten został dostrzeżony przez marketingowców, którzy coraz częściej wykorzystują ten kanał promocji. Wielu osobom serwis YouTube kojarzy się przede wszystkim ze śmiesznymi filmikami oraz amatorskimi vlogami. Obecnie jest zupełnie inaczej. W serwisie można znaleźć dużo profesjonalnych produkcji reklamowych.  Należy podkreślić, że coraz więcej ruchu w Internecie stanowią materiały wideo. Dane te pokazują, że firmy powinny jak najszybciej zdecydować się na marketing w formie kampanii reklamowych na YouTube.

Wyróżnić można przynajmniej trzy formy promocji w serwisie YouTube:

  • reklama Google Ads (wcześniej Ad Words);
  • współpraca z twórcami wideo;
  • prowadzenie kanału.

Korzystając z mediów społecznościowych, takich jak YouTube można zyskać wartościowy ruch. Działania w social mediach prowadzone są przede wszystkim w celu wypromowania marki, a sama reklama ma niejako znaczenie drugorzędne, przekaz musi być subtelny, aby to sam klient chciał skontaktować się z firmą. Sam format reklamy odgrywa niebagatelne znaczenie z kilku względów. Przede wszystkim treści muszą być atrakcyjne dla odbiorcy, a osiągnąć taki efekt jest najprościej przy użyciu audiowizualnej prezentacji. Właśnie dlatego Youtube i reklama w tym serwisie cieszy się tak dużą popularnością.

W Online Group Kraków prowadzimy kampanie marketingowe przy wykorzystaniu social mediów oraz innych narzędzi, dzięki czemu nasze działania są niezwykle efektywne oraz skuteczne.

Reklama Google Ads w serwisie YouTube

YouTube należy do Google i wykorzystuje ten sam system reklamowy, który jest wykorzystywany przez wyszukiwarkę, czyli system Google Ads. Intrygujące formaty reklam są sposobem na skupienie uwagi widza, a w połączeniu z dopasowaniem do grupy docelowej metodą uzyskania niskiego współczynnika pomijania reklam. Reklama może być wyświetlana w postaci: banerów graficznych, które umieszczone są nad listą proponowanych filmów, nakładek graficznych znajdujących się na dole odtwarzacza, wideo z możliwością lub bez możliwości pominięcia reklamy.

TrueView In-stream to funkcja znacznie odróżniają YouTube od innych serwisów, prezentujących materiały wideo. Reklamodawca płaci za wyświetlenie reklamy tylko wtedy, gdy widz zdecyduje się obejrzeć część reklamy. Ta forma reklamy wyświetlana jest przed filmem lub w jego trakcie, a użytkownik może skorzystać z funkcji pominięcia reklamy. Należy dodać, że jest to model najczęściej wybierany przez reklamodawców. Reklama TrueView Discovery wyświetlana jest np. w wynikach wyszukiwania, wymagane jest kliknięcie przez użytkownika miniatury obrazu.

Jeszcze do niedawna reklama w serwisie YouTube nie różniła się od tej, prezentowanej w telewizji. Obecnie dużo się zmieniło i coraz więcej firm decyduje się na przygotowanie wideo dedykowanego, w którym szczególny nacisk kładziony jest na pierwsze pięć sekund filmu. To jedyny moment, w którym można przyciągnąć uwagę widza, aby jej nie pominął. Niezaprzeczalnie reklama na YouTube musi być niezwykle kreatywna oraz ciekawa, przyciągająca uwagę. Reklama Google Ads w serwisie YouTube bądź bezpośrednio w wyszukiwarce Google umożliwia osiągnięcie niemal natychmiastowego efektu działań marketingowych. Inne formy promocji wymagają poświęcenia czasu.

Współpraca z twórcami wideo w serwisie YouTube

Dzięki współpracy z twórcami filmów na YouTube możliwe jest rozszerzenie zasięgu prowadzonej kampanii marketingowej. Jeśli chcesz dotrzeć do jak największej ilości użytkowników, zwróć uwagę na fakt, że to właśnie osoby prowadzące konta na YouTube posiadają naprawdę wiele subskrypcji swojego konta. Część z nich posiada więcej niż pół miliona, a niektórzy nawet ponad milion subskrypcji. Te liczby robią ogromne wrażenie. Influencer to osoba, która pełni rolę lidera, zrzeszającego wokół siebie społeczność, zainteresowaną daną tematyką.

Najpopularniejszą formą współpracy jest lokowanie produktu, czyli prezentacji marki w filmie wideo twórcy. Taka reklama ma wiele zalet. Przede wszystkim nie jest to reklama wprost, a umiejętne przedstawienie produktu, niejako w sposób naturalny, wplecenie w narrację wideo. U odbiorców nie są wywoływane negatywne emocje związane z jawnym namawianiem do zakupu, a produkt prezentowany jest bez wrażenia „wciskania”. W ten sposób budzone jest zainteresowanie klientów firmą, a także budowana świadomość marki. Reklama powinna być prowadzona w taki sposób, aby to klient chciał sam skontaktować się z firmą.

Współpraca z Influencerami może mieć charakter jednorazowy lub długoterminowy. Działania mogą przybrać różny charakter – od prezentacji produktu po zamieszczenie informacji o współpracy.

Prowadzenie kanału na YouTube

Reklama na YouTube przybiera różne postacie. Jedną z nich jest prowadzenie kanału w serwisie. W tym celu należy jednak przygotować filmy, które będą prezentowane na profilu. Mogą być związane z działalnością firmy, procesem produkcyjnym, pracą od kuchni w firmie. Takie materiały wideo mogą zainteresować wiele osób. Należy podkreślić jeszcze raz, że reklama na YouTubie, chociażby poprzez prowadzenie kanału, nie służy nachalnemu wręcz namawianiu do zakupu. Oznacza to, że publikowane materiały wideo nie mogą za każdym razem zawierać call to action – wzywać do podjęcia działania np. zakupów. Działania reklamowe muszą być wyważone, a prowadzenie kanałów w social mediach realizowane jest w zupełnie innym celu.

Publikacja ciekawych materiałów wideo jest sposobem na zbudowanie wokół firmy społeczności. Jeśli działania będą owocne, widzowie zdecydują się na subskrypcję kanału, dzięki czemu zwiększony zostanie zasięg publikowanych filmów na Youtube. Zbudowanie wśród konsumentów świadomości marki przyniesie wiele korzyści. Przede wszystkim niektórzy widzowie YouTube mogą zacząć identyfikować się z marką, a nawet ją promować, stając się jej ambasadorami. Wiele osób silnie zwiąże się z firmą, a stąd już tylko jeden krok, aby użytkownik YouTube stał się klientem.

Reklama na Youtube – koszt

Kampanie na YouTube to źródło ruchu. Reklama wideo na YouTube to także pewne koszty, ale im większe środki przeznaczone na działania marketingowe, tym większy zasięg kampanii. Oczywiście to pewne uproszczenie, natomiast należy pamiętać o tym, że działania reklamowe w Internecie pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji oraz zyskać nowych klientów. Stworzyć pozytywny wizerunek firmy w Internecie to prawdziwe wyzwanie dla wielu firm. Wiele osób szukając usług bądź produktów najpierw sięga do Internetu. Jeśli nie ma Cię w sieci, nie zapoznają się z Twoją ofertą. Posiadanie strony internetowej to nie wszystko.

YouTube to jedno z miejsc, w których warto promować firmę – ale nie jedyne. W XXI wieku nie można ignorować potęgi mediów społecznościowych. To właśnie za ich pośrednictwem można dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. Działania jednak muszą być prowadzone ostrożnie i nie mogą mieć charakteru bezpośrednio sprzedażowego.

W Online Group Kraków w sposób profesjonalny przeprowadzimy dla Ciebie kampanię reklamową. Zbuduj wizerunek w sieci i wypromuj swoją markę! Umocnij relacje z obecnymi klientami oraz zdobądź nowych! Posiadamy ponad dziesięcioletnie doświadczenie, zrealizowaliśmy już wiele skutecznych kampanii. Nie boimy się wyzwań i nawet najbardziej wymagających branż. Kreatywność to nasze drugie „ja”. Działania w social mediach – YouTube, Facebook, Instagram to tylko część proponowanych rozwiązań. Zajmujemy się również SEM, SEO, marketingiem szeptanym, kampaniami mailingowymi, publikacją artykułów sponsorowanych. Nie zwlekaj i zwiększ sprzedaż, osiągając jeszcze lepszy wynik biznesowy.

Nasze pozostałe usługi

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

logo-brand-creator-2
logo-karcher-2
logo-karcher
logo-brand-creator
logo-profi
logo-wisla-krakow
ikona-maile
ikona-kontakt-klient
ikona-statystyki

Opinie klientów.

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION