Prowadzenie social mediów – samodzielnie czy przez agencję?

Media społecznościowe – umiejętnie stosowane – mogą być skutecznym narzędziem do zwiększania obrotów firmy lub budowania wizerunku w określonym i pożądanym kierunku. Czy prowadzenie social mediów zlecić specjalistom czy może lepiej pozostawić to po swojej stronie? O plusach i minusach obydwu tych rozwiązań traktuje najnowszy wpis blogowy. 

Prowadzenie social mediów samodzielnie – plusy i minusy

Samodzielne prowadzenie kont w social mediach ma swoje plusy. Najważniejsze z nich to:

  • pełna kontrola nad publikowanymi treściami – największą zaletą, przemawiającą za pozostawieniu prowadzenia kont w social mediach u siebie, jest pełna kontrola nad postami. W jaki sposób agencje rozwiązują tę kwestię? Na początku współpracy opracowują strategię, w oparciu o którą działają, a także przygotowują harmonogram postów, który dopiero po zaakceptowaniu przez klienta, może zostać realizowany i publikowany, 
  • cena i aspekt ekonomiczny – pozostawiając prowadzenie różnego rodzaju mediów społecznościowych w swojej jednostce, można zaoszczędzić i te fundusze spożytkować w inny sposób. Oszczędności tego rodzaju są pozorne, bo wyspecjalizowane w prowadzeniu kont i płatnych kampanii w mediach społecznościowych firmy przy niewielkim nakładzie środków są w stanie wygenerować sprzedaż i zwrot inwestycji na poziomie nawet kilkuset procent. 

 

Minusy? Jak każde rozwiązanie, również prowadzenie social mediów samemu, ma swoje wady. Są to przede wszystkim:

  • rozproszenie uwagi – dodanie pracownikowi, który nie posiada doświadczenia lub kompetencji w prowadzeniu kont w mediach społecznościowych, tego obowiązku może sprawić, że jego uwaga zostanie rozproszona, a efektywność spadnie. Media społecznościowe wymagają stałego trzymania ręki na pulsie i kontroli, czy nie pojawiła się jakaś kryzysowa sytuacja,  
  • publikacja bez planu i harmonogramu – osoba, która prowadzi firmowe konta z doskoku, nie może w pełni skupić się na tym obowiązku, co może obniżyć jakość postów i publikowanych tam treści. W mediach społecznościowych ważne jest działanie w oparciu o strategię i realizowanie określonych celów. Cel konta na Facebooku może być PR-owy, HR-owy lub inny. Jeżeli w firmie żaden z pracowników nie ma czasu, by opracować plan publikacji postów według spójnej strategii i działać w oparciu o harmonogram, to lepiej oddać to w ręce specjalistów. 

Prowadzenie social mediów przez agencję – plusy i minusy

Plusy prowadzenia social mediów przez agencję to:

  • profesjonalizm – lata doświadczenia pozwalają na prowadzenie social mediów w sposób profesjonalny, zgodny z bieżącymi trendami, skuteczny i spójny z wizją firmy, jej celami i wartościami,
  • stały monitoring – zatrudniona do prowadzenia kont w mediach społecznościowych trzyma rękę na pulsie również po godzinach, na bieżąco reaguje na kryzysowe sytuacje, komentarze i nieprzychylne opinie, 
  • wzrost sprzedaży i zysków – płatna promocja np. na Facebooku czy Instagramie, może przynieść firmie realny zysk. Promować można również inne posty: darmowego e-booka, event szkoleniowy, post o trwającej obecnie rekrutacji, 
  • idealne dopasowanie – agencja wyspecjalizowana w prowadzeniu social mediów dopasuje do potrzeb i wizerunku firmy odpowiednie kanały. Nie każdy profil działalności pasuje, by zaistnieć na Pintereście, z kolei wiele branż niekoniecznie odnajdzie się na Instagramie. Eksperci doradzą najlepsze media, w których firma może zaistnieć. 

Minusy prowadzenia social mediów przez agencję? Są to:

  • dodatkowe koszty – każda usługa – również prowadzenie social media przez profesjonalną agencję – generuje dodatkowe koszty. Jednak w myśl zasady, by każdy zajmował się tym, na czym zna się najlepiej, rozwijanie firmowych kont w mediach społecznościowych najlepiej oddać w ręce ekspertów. Decydując się na agencję, która poza prowadzeniem kont specjalizuje się również w płatnej promocji (np. na Facebooku), koszty mogą się zwrócić nawet kilkukrotnie. Odpowiednio ustawiona, zoptymalizowana i stargetowana kampania, zwiększy sprzedaż produktów lub usług lub zrealizuje inne, postawione przez klienta cele.

Podsumowując: prowadzenie kont w mediach społecznościowych to zadanie czasochłonne. Ponadto wymaga, by stale monitorować sytuację, a także reagować na ewentualny kryzys. Publikowanie postów bez planu i harmonogramu, wprowadzi chaos, nie będzie spójności z wizją firmy i jej profilem działalności. Zatrudnienie do prowadzenia social mediów agencji pozwoli skupić się na innych obowiązkach. Specjaliści zajmą się publikowaniem wartościowego contentu oraz płatną kampanią w serwisach dopasowanych do profilu naszej działalności i celów, które chcemy osiągnąć. 

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski