Marketing na Pinterest – dlaczego warto?

Pinterest to znana na całym świecie platforma na której publikuje się przede wszystkim fotografie, grafiki i rysunki. W ostatnim czasie staje się ona coraz popularniejsza również w Polsce. Wnioskuje się, że przyczyniła się do tego pandemia i lockdown, który uniemożliwił szukanie pomysłów i inspiracji podczas częstych wypadów do galerii handlowych. W 2020 roku Polacy stanowili już ponad 3,5 miliona aktywnych użytkowników. Podobnie jak Instagram czy TikTok to kolejne zrzeszające ogromną ilość osób miejsce, które warto wykorzystać do promowania swojej firmy. Podpowiadamy dlaczego warto stworzyć konto marki i jak wygląda marketing na platformie Pinterest.

Dlaczego warto zainwestować w Pinterest?

Dziś niemal 4 miliony Polaków posiada konto na platformie Pinterest i regularnie z niej korzysta. Warto zauważyć, że ¾ aktywnych użytkowników sprawdza nowe propozycje co najmniej dwa razy dziennie, natomiast połowa spędza nawet godzinę poszukując rzeczy do zakupu czy pomysłów i inspiracji (m.in. wnętrzarskich i nie tylko). Statystyki dotyczące sprzedaży nie pozostawiają wątpliwości co do skuteczności platformy – aż 60% użytkowników decyduje się na zakup produktów, które znajduje na Pintereście.

Wizualne wyszukiwanie

Pinterest, podobnie jak Instagram, opiera się na zdjęciach i oferuje wizualne wyszukiwanie. Oznacza to, że po wprowadzeniu szukanej frazy pojawiają się głównie fotografie czy rysunki i grafiki zamiast tekstu, jak to bywa w przypadku wyszukiwarki Google. Warto zauważyć, że najmłodsze pokolenia, które są już aktywne na rynku pracy, preferują wyszukiwania właśnie wizualne (dotyczy to nawet 60% osób).

Jakie marki promować na Pintereście?

Nie każda firma znajdzie na Pintereście swoją grupę docelową. Największą sprzedaż bez wątpienia osiągną ci, którzy zajmują się sprzedażą atrakcyjnych wizualnie przedmiotów. Ponadto platforma ta jest zdominowana przez kobiety. Jeśli chodzi o ilość użytkowniczek z naszego kraju, stanowią one aż 85% wszystkich osób z Polski. Oznacza to, że warto postawić na reklamę na Pintereście, jeśli oferuje się sprzedaż ubrań, kosmetyków, mebli i dodatków do wnętrz czy przedmiotów związanych z branżą kulinarną.

Reklama na Pintereście

Jak działa reklama na tej platformie? Wystarczy zamieścić atrakcyjne zdjęcie swoich produktów np. przedstawić piękne dodatki do wystroju wnętrz wśród najnowszej kolekcji mebli i ustawić przekierowanie na stronę sklepu. W ten sposób osoba zainteresowana kliknie na ładną fotografię i znajdzie się od razu na stronie, gdzie będzie mogła zakupić przedmioty, które przed chwilą jej się spodobały i zainspirowały ją do zmiany wystroju czy swojej garderoby. Według statystyk użytkownicy korzystają z Pinteresta głównie po to, by znaleźć nowe inspiracje, które właśnie dotyczą przede wszystkim ubrań czy wystroju wnętrz.  

Strategia marketingowa

Reklama na Pintereście wymaga pewnej wiedzy i umiejętności robienia pięknych zdjęć, a także retuszu czy estetycznego wyczucia. Wymaga również zaangażowania, zwłaszcza, że strategia marketingowa na tej platformie opiera się na długofalowych działaniach. Taki rodzaj reklamy nie polega na bezpośrednim zachęceniu do zakupu, jak to ma miejsce w przypadku Google Ads, a bardziej na budowaniu świadomości marki oraz relacji z potencjalnym klientem.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski