Jakich użyć narzędzi do promocji sklepu internetowego?
Dziś żadna firma nie może obejść się bez odpowiednich działań marketingowych w sieci. Internet pozwala zaistnieć w branży, znaleźć potencjalnych klientów i osiągnąć realny przychód. Podpowiadamy, jakie zastosować narzędzia w sieci, aby wypromować swój sklep internetowy.
Reklama w wyszukiwarce
Wartość wyszukiwarki Google jest ogromna. Większość użytkowników komputerów w Polsce codziennie korzysta z niej i zwykle robi to wiele razy. Użytkownicy szukają zarówno produktów, jak i usług, ale również i informacji. Aby nasza reklama dla e-commerce była skuteczna, powinniśmy podjąć kilka niezwiązanych ze sobą działań, które razem przyniosą właściwe efekty.
Najważniejsze działania reklamowe dla e-commerce w wyszukiwarce
Nie istnieje jedno sprawdzone działanie, które od razu sprawiłoby, że dotarlibyśmy do ogromnej grupy docelowej oraz zachęcili jej członków do zakupów. Na reklamowanie sklepu składa się parę elementów. Powinny być one dostosowane do naszego docelowego klienta. Do tych elementów należą:
- pozycjonowanie, czyli optymalizacja sklepu pod wyszukiwarkę Google;
- reklamy Google Ads;
- blog firmowy i konta w social mediach.
Nie bez znaczenia są również porównywarki cenowe oraz działania z zakresu content marketingu.
Optymalizacja sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu pozwoli nam uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce na popularne i przynoszące zyski hasła. Na początku należy przede wszystkim dobrać odpowiednie słowa kluczowe, zadbać o przyjazne adresy podstron i skupić się na wysokiej jakości opisach kategorii oraz produktów, ale nie tylko. Optymalizacja sklepu internetowego to długotrwały proces. Ostatecznie na pozycję w wyszukiwarce ma wpływ ponad 200 czynników, z tego też powodu działania reklamowe, a zwłaszcza pozycjonowanie czy Google Ads najlepiej zlecić firmie zajmującej się marketingiem internetowym.
Reklama Google
Do reklam Google zaliczamy nie tylko Google Ads, ale również Google Shopping czy kampanie remarketingowe. Od takich działań zależy skuteczna reklama sklepu w wyszukiwarce.
- Google Ads – to linki sponsorowane, określane również jako kampania PPC (płatne za kliknięcie). Pojawiają się one na pierwszej stronie wyszukiwarki nad i pod wynikami organicznymi. Takie reklamy można różnicować ze względu na profil czy charakter. Dzięki nim można precyzować przekaz i dotrzeć do właściwego klienta;
- Google Shopping (Google Zakupy) – polega na prezentacji produktów ze zdjęciami i cenami. Nie działa jednak w oparciu o frazy kluczowe, jak Google Ads, lecz Product Listing Ads;
- Remarketing – polega na przypomnieniu użytkownikom o ich wcześniejszych wizytach na naszej stronie. Kampania ta pozwala dotrzeć do konkretnej grupy użytkowników (np. o tych samych zainteresowaniach) lub skupić się na użytkownikach, którzy już wcześniej oglądali nasze produkty.
Jakie działania wspomagają promocję sklepu?
Płatną reklamę dla e-commerce warto wesprzeć bezpłatnymi działaniami, takimi jak prowadzenie bloga firmowego oraz kont w mediach społecznościowych.
- blog – wpisy na blogu powinny mieć rolę komunikatów wizerunkowych. Na blogu można prowadzić dialog z klientem, doradzać mu w poradnikach i wyjaśniać pewne kwestie związane z produktami lub usługami, proponować ich wykorzystanie, a także podawać instrukcje właściwego użytkowania czy konserwacji;
- media społecznościowe – na różnych portalach społecznościowych gromadzą się użytkownicy i właśnie tam najłatwiej do nich dotrzeć. Jak wybrać portale, na których powinniśmy działać? Należy zwrócić uwagę przede wszystkim na branżę sklepu. Facebook sprawdzi się w każdym przypadku, Instagram wtedy, kiedy operujemy obrazem, YouTube wtedy, gdy chcemy zamieszczać wideo, a Linkedin – kiedy nasza działalność jest skierowana do firm.