Jak przygotować sklep internetowy na święta?

W obecnych czasach coraz częściej można zobaczyć produkty promowane w Internecie, równie częste jest robienie zakupów online. Dzięki takim zakupom możemy spokojnie znaleźć i zamówić prezenty na święta dla swojej rodziny, mając duży wybór, bez potrzeby wychodzenia z domu.

W okresie pandemii duża część ludzi nauczyła się robić zakupy przez sklepy internetowe, by uniknąć wychodzenia do skupisk ludzi i ryzykowania zdrowia. Gdy życie zaczynało wracać do normalnego funkcjonowania, można było zauważyć częściowy ruch w sklepach stacjonarnych, jednak nie był on nawet porównywalny z ruchem przed pandemią. Duża część Polaków została przy zakupach internetowych ze względu na bezpieczeństwo lub samą wygodę, a co za tym idzie rosnący ruch na stronach sklepów, w szczególności podczas sezonu większych zakupów – takich jak okres świąteczny.

Szacuje się, że w 2019 roku zakupy online zrobiło aż 16,5 mln osób w Polsce z czego 11,2% osób robiło je nie dłużej niż od 12 miesięcy, co utwierdza nas w przekonaniu, że pandemia spowodowała wiele zmian w naszym codziennym życiu. Pytanie, czy na pewno wszystkie były złe? Spójrzmy na to od innej perspektywy: sezon świąteczny to czas, kiedy każdy stresuje się zakupami, odwiedzeniem rodziny, pracą którą musi przed świętami skończyć i stara się, by wszystko było perfekcyjne i dopięte na ostatni guzik. Wszystko może ułatwić zamienienie całego dnia spędzonego na zakupach i chodzeniu po sklepach na jeden wieczór spędzony przy laptopie, telefonie lub komputerze, po którym zostanie nam już tylko czekać aż prezenty same do nas przyjdą.

Okres świąteczny to jeden z bardziej ruchliwych czasów w sklepach, warto więc przygotowania do niego najlepiej zacząć już pod koniec października – początek listopada. Podczas sezonu zakupów świątecznych przypadają też inne okazje, którym ciężko odmówić i nie iść na zakupy, takie jak:

  • Black Friday
  • Cyber Monday
  • Mikołajki
  • Święta Bożego Narodzenia

Wtedy to właśnie promocje w sklepach (razem z kolejkami) rosną nawet do 80%, wzmagając tym samym ciężką i stresującą atmosferę zakupów stacjonarnych, ale pozwalając sklepom internetowym ułatwić nam zakupy  – posiadając te same promocje.

Do takich dni jak Black Friday, Cyber Monday , Mikołajki lub Święta Bożego Narodzenia trzeba swój sklep przygotować starannie i jak najwcześniej.

Przygotowanie sklepu – krok po kroku

W ostatnich latach osoby kupujące w sklepach internetowych skarżyły się na pewne niedogodności. Według badań nawet ponad 40% ankietowanych napotkało na swojej drodze pewne problemy. Wiele osób zauważyło kłopot z wolno ładującą się stroną czy też dodawaniem produktów do wirtualnego koszyka. Czasami występował również problem z płatnością. Właśnie dlatego tak ważne jest to, aby odpowiednio przygotować swój sklep internetowy przed wzmożoną aktywnością konsumentów.

Najlepiej zacząć od sprawdzenia:

  • kiedy zaczynał się wzmożony ruch organiczny zeszłego roku
  • jakie kategorie najbardziej interesowały kupujących
  • jakie produkty najczęściej były kupowane
  • jaki kontent najbardziej interesował klientów sklepu.

Na samym początku planowania całego roku powinniśmy uwzględnić wszystkie popularne święta lub dni, w których ruch jest większy (np. Black Friday) i na które jesteśmy w stanie zagwarantować produkty na najbliższe dwa miesiące (listopad, grudzień).

Następnie sprawdzamy na SM (Social Media) w jakie dni i godziny posty trafiały do większej ilości odbiorców oraz czym byli zainteresowani klienci. Po analizie tworzymy harmonogram,  o której godzinie i w jakie dni powinniśmy publikować posty, by trafiły do jak największej grupy odbiorców i pozwoliły nam odpowiednio zareklamować asortyment sklepu oraz sam sklep.

 Trzeba pamiętać, że nie tylko posty i całokształt marketingu się liczy, ale również więź z klientem. Spróbuj udoskonalić tę część działalności, ułatw szukanie prezentów wstawiając linki do różnych produktów szukanych przez klientów na stronie lub w postach, np. dedykowanych do danej grupy odbiorców. Opisz i zaprezentuj na stronie sklepu historię firmy, by ludzie mogli ją lepiej poznać. Przygotowując posty i budując relację z klientem, trzeba pamiętać, by unikać monotonii – to odstrasza klientów i nie wzbudza oczekiwanego zainteresowania. Porównując dwie opcje postów przykładowych czyli klasyczny post reklamujący produkt, a najprostszą animację –  znacznie częściej animacja przyciągnie większą uwagę konsumenta.

Dodawaj hashtagi! Sklep nie będzie w stanie zdobyć większej ilości nowych klientów zamykając się na osoby śledzące na bieżąco stronę.

Zaplanuj promocje na określone dni lub okresy czasowe oraz poinformuj o nich klientów. Zachęcając do zakupu produktów pamiętaj o estetycznej oprawie ewentualnych grafik, animacji lub innych form nośników reklamy.

Uważnie obserwuj przyrosty oraz spadki aktywności osób odwiedzających stronę i oglądających produkty, którymi są zainteresowani, po to, by potem odpowiednio dostosować częstotliwość promocji i ich rodzaje.

Kluczem do odpowiedniej reklamy, kontaktu z klientem i stałej grupy odbiorców jest systematyczność. Pamiętaj o tym, by regularnie sprawdzać statystyki sklepu, produkty którymi jest największe zainteresowanie oraz promocje. Moda szybko się zmienia, co skutkuje szybkimi zmianami zainteresowania produktami wśród klientów, jeśli więc sklep będzie kontrolować sytuacje na bieżąco, uniknie straty klientów przez brać „świeżości”.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

statystyki Czytaj więcej
Co to jest remarketing?

Remarketing jest to sposób kierowania przekazu marketingowego do użytkowników, którzy wcześniej wykazali zainteresowanie danym produktem lub usługą. Oznacza to, że użytkowników był już kiedyś...

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski