Marketing Internetowy dla Ecommerce
Prowadzisz sklep internetowy? Nie wiesz, jak wyróżnić się na tle konkurencji? Zdecyduj się na wdrożenie działań marketingowych, dzięki którym zbudujesz stabilną pozycję Twojej firmy na rynku.
Branża e-commerce, handlu elektronicznego, rozwija się niezwykle dynamicznie. Najpopularniejszą formą e-commerce są sklepy internetowe. Ich prowadzenie niesie ze sobą wiele zalet – przede wszystkim obniżenie kosztów prowadzenia działalności, związanych z zatrudnieniem, magazynowaniem, uzyskiwaniem określonych zezwoleń. Należy także zwrócić uwagę na fakt, że ponad 50% internautów dokonywało zakupów przez Internet.
Niezaprzeczalnie e-commerce jest atrakcyjnym kanałem sprzedaży nie tylko z punktu widzenia sprzedawcy, ale również i kupującego, który może dokonać zakupów z dowolnego miejsca na ziemi, korzystając z płatności online. Najczęściej ceny w sklepach internetowych są konkurencyjne w porównaniu z cenami w sklepach stacjonarnych.
Należy podkreślić, że choć popularność sklepów internetowych stale rośnie, tak na rynku panuje stosunkowo duża konkurencja, a jednym z zadań właściciela jest wyróżnienie się na tle tej konkurencji. W wielu sklepach internetowych spotkać można taki sam bądź podobny asortyment. Jak w takim przypadku zdobyć klientów i przekonać do skorzystania ze swoich usług?
Reklama dla e-commerce ma na celu pozyskanie klientów, którzy dokonują zakupu online, a co za tym idzie zwiększenie sprzedaży. Wśród najskuteczniejszych kanałów należy wyróżnić pozycjonowanie, wykorzystanie social mediów, reklamy Google AdWords (obecnie Google Ads), Google Merchant.
W Online Group Kraków zaproponujemy Ci działania marketingowe, dzięki którym dotrzesz z ofertą swojego sklepu internetowego do grupy docelowej klientów.
Drogi rozwoju dla e-commerce
W przypadku branży e-commerce w zasadzie konieczne jest podjęcie działań marketingowych, dzięki czemu oferta sklepu wyróżni się na tle innych, a użytkownik zdecyduje na zakup produktu w naszym sklepie, mimo jego dostępności również na innych stronach.
Efektywna sprzedaż asortymentu w sklepie internetowym wcale nie jest zadaniem prostym. Wymaga nie lada zaangażowania ze strony właściciela witryna, w celu dotarcia do klienta i stałego poszerzania grona odbiorców.
Decydując się na wdrożenie pierwszych działań marketingowych warto zastanowić się nad wyborem płatnych reklam, ponieważ to one przyniosą najszybsze efekty. Natomiast nie wolno zapominać o sile mediów społecznościowych, a także działaniach SEO, których celem jest zbudowanie trwałej pozycji na rynku.
Z nami wejdziesz na szczyt wyników naturalnych w Google
Szukając określonych produktów lub usług korzystamy z wyszukiwarki, najczęściej skupiając się na przejrzeniu pierwszych 10 wyników. SEO, czyli pozycjonowanie strony internetowej, ma na celu podniesienie pozycji strony w rankingu wyszukiwarek. Działania SEO powinny być przeprowadzane długofalowo, najlepiej wdrożyć je od początku działania sklepu internetowego. Przede wszystkim należy przeprowadzić audyt SEO, a następnie optymalizację.
Trzeba zdefiniować, kim są potencjalni klienci, dzięki temu możliwe będzie określenie słów, które wpisują użytkownicy, aby dotrzeć do określonych produktów. To działanie pozwoli na ustalenie słów kluczowych oraz fraz, które powinny znaleźć się w treści np. artykułów zawartych na blogu, w nagłówkach, opisach produktów, opisach kategorii.
Właściciel sklepu internetowego powinien zadbać o content marketing (marketing treści) – regularne dodawanie unikalnych treści. Należy wpleść w nie słowa kluczowe oraz frazy. Chcemy podkreślić, że umieszczenie opisów produktów od producentów bądź brak opisów kategorii negatywnie wpłyną na pozycję sklepu internetowego w wyszukiwarce Google.
Fakty:
- SEO jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na zaistnienie w sieci oraz rozwój Twojego sklepu internetowego;
- działania SEO pozwalają na pozyskanie ruchu z wyszukiwarki na określone frazy kluczowe;
- pozycjonowanie jest procesem długofalowym, wymagającym stałych działań, ze względu na zmieniające się algorytmy wyszukiwarki;
- content marketing pozwala na budowanie świadomości marki oraz zwiększenie zaangażowania wśród użytkowników.
Social media
Facebook, Instagram, Pinterest to niezwykle popularne platformy, codzienne odwiedzane przez niezliczone liczby użytkowników. To także świetne kanały promocji, za pośrednictwem których można dotrzeć do szerokiego grona klientów. Działania w social mediach muszą być z góry zaplanowane. Brak tu miejsce na przypadkowość, nieregularność w publikowaniu postów.
Za przykład działań w social mediach warto wskazać założenie fanpage. Umiejętne prowadzenie strony umożliwi dotarcie do potencjalnych klientów. Facebook kryje wiele możliwości, chociażby dzięki tworzeniu wydarzeń, bieżącemu publikowaniu informacji o promocji, nowych produktach w ofercie. Działając w social mediach można zbudować społeczność, zaangażowaną i skupioną wokół marki.
Dość trudnym zadaniem jest „zaistnienie” w mediach społecznościowych na początku działalności. Warto jednak popracować nad tym kanałem promocji, aby umocnić swą pozycję w sieci. Zbudowanie fanpage’u wymaga czasu.
Fakty:
- social media umożliwiają zbudowanie wokół marki zaangażowanej społeczności;
- media społecznościowe umożliwiają dotarcie do szerokiego grona odbiorców;
- prowadzenie kampanii w social mediach wymaga zaangażowania, regularności oraz dbałości o aktualność publikowanych informacji;
Płatna reklama sklepów internetowych
Najprościej mówiąc, model płatnych reklam PPC charakteryzuje się płatnością za zaistnienie określonego zdarzenia m.in. jeśli klient kliknie w baner reklamowy. Wśród tego typu kampanii, jako przykład wskazujemy Google Ads – płatne wyniki pojawią się w wyszukiwarce nad wynikami darmowymi. Należy dokonać wyboru frazy kluczowej, pod którą wyświetli się strona np. strój do jogi. To szczególnie korzystne rozwiązanie dla sklepów internetowych, które nie prowadzą działań SEO lub oczekują szybkich efektów. Należy dodać, że reklamy są elastyczne budżetowo.
Należy dodać również kilka słów na temat płatnych reklam w mediach społecznościowych, które są wyróżnione, pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, dzięki czemu są niezwykle skuteczne. Warto zauważyć, że reklamując się na Facebooku istnieje możliwość wyboru grupy docelowej do której ma trafić reklama, dzięki czemu można mieć większą pewność, że reklama dotrze do tych użytkowników, którzy są najbardziej podatni na jej działania i istnieje największa szansa, że zostaną klientami sklepu.
Remarketing to efektywna kampania, trafiająca do tych internatów, którzy już wcześniej mieli styczność z reklamą bądź stroną internetową sklepu. Działanie takie ma na celu przypominanie użytkownikowi, że był zainteresowany produktem, pozwala również zapamiętać nazwę firmy. Niezwykle istotne jest jednak, aby remarketing był w sposób umiejętny skonfigurowany, ponieważ nachalna reklama może zupełnie inaczej zadziałać na potencjalnego klienta.
Fakty:
- płatne reklamy umożliwiają szybkie osiągnięcie rezultatów;
- doskonała analityka oraz elastyczność budżetowa;
- remarketing pozwala na przypominanie użytkownikowi o marce i produktach, którymi był zainteresowany.
Marketing szeptany, cichym sprzymierzeńcem e-commerce
Na temat marketingu szeptanego można znaleźć w Internecie wiele skrajnych opinii. Należy zauważyć, że marketing szeptany to skuteczne narzędzie marketingowe, jednak pod warunkiem, że kampania jest prowadzona w sposób przemyślany. Niestety nader często spotkać się można z nachalną „szeptanką”, nakierowaną na uzyskanie jak największej liczby wpisów, nie dbając o ich jakość.
W przypadku marketingu internetowego niezwykle ważne jest, aby dokonywać wiarygodnych wpisów, dokonywanych z profili z rzetelną historią, działających regularnie i udzielających się w różnych wątkach. Istotne jest ograniczenie nawiązywania we wpisach do nazw produktów czy też samego producenta.
Czy marketing szeptany jest nieetyczny? Przeprowadzając działania marketingowe skupiamy się na przedstawieniu rzeczywistych zalet produktu, nie przedstawiając jednocześnie fałszywego obrazu produktu.
Wyróżnij swój sklep na tle konkurencji:
- witryna sklepu internetowego powinna działać prawidłowo pod względem technicznym, a także być funkcjonalna oraz intuicyjna, dzięki czemu użytkownik będzie mógł swobodnie się po niej poruszać. Niezwykle ważne jest stworzenie kategorii oraz podkategorii produktów, co umożliwi pogrupowanie produktów;
- stwórz rozpoznawalną markę, dzięki czemu klienci poszukujący określonego produktu, będą od razu trafiać do Twojego sklepu. Budowanie wizerunku firmy nie jest jednak zadaniem prostym – trzeba wcześniej stworzyć spójny plan i realizować go krok po kroku, co wymaga czasu oraz zaangażowania, ale w zamian może przynieść ogromne korzyści;
- fotografie kluczem do sukcesu – oferując produkty nie zapomnij umieścić ich zdjęć. To właśnie fotografie budzą emocje u klientów i mają wpływ na podjęcie decyzji o zakupie danego produktu. Co ważne, zdjęcia muszą przekonywać do zakupu, być jasne, wykonane w dobrym oświetleniu;
- zadbaj o kontakt z klientem. Zbudowanie relacji z klientem jest milowym krokiem w drodze do budowania stabilnej pozycji na rynku. Bez dobrej obsługi klienta, sprawnie i grzecznie odpowiadającej na pytania użytkowników, trudno zdobyć klientów;
- podejmij działania marketingowe, dzięki którym zaistniejesz w sieci.
Najczęściej popełniane błędy w marketingu internetowym w branży e-commerce:
- nieregularne dodawanie wpisów w social mediach, popełnianie błędów we wpisach, używanie niewłaściwych zwrotów do klientów. Niezaprzeczalnie w social mediach ukryta jest ogromna siła, pozwalająca nie tylko dotrzeć do szerokiego grona klientów, ale także zbudowania społeczności wokół marki. Kampanie prowadzone w sposób nieprawidłowy nie przyniosą zamierzonych efektów. Co więcej brak oryginalności i powtarzalność we wpisach może przyczynić się do zniechęcenia klientów i rezygnacji z obserwowania kanału firmowego;
- brak ciekawych i angażujących opisów produktów, wykorzystanie opisów producenta;
- witryna nie jest responsywna, czyli nie dopasowuje się do różnych urządzeń mobilnych;
- wykorzystanie wyłącznie jednej kampanii marketingowej np. ograniczenie się do działań w social mediach;
- opóźnienie w realizacji zamówień, nieudzielanie odpowiedzi na pytania klientów.
Zajmiemy się realizacją działań marketingowych!
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu świadczymy usługi na najwyższym poziomie, kompleksowo planując przeprowadzane kampanie.
Doskonale rozumiemy specyfikę branży e-commerce, dlatego realizowana przez nas reklama dla e-commerce jest niezwykle skuteczna i przekłada się bezpośrednio na wyniki sprzedażowe.
Nie zwlekaj z podjęciem decyzji o wdrożeniu działań marketingowych – pamiętaj, że konkurencja również realizuje różne kampanie, aby wyróżnić się na rynku. Nadal jednak wyróżnienie na tle konkurencji jest możliwe!
Korzyści ze współpracy z nami:
- obsługujemy Google Ads – linki sponsorowane, remarketing, sieć reklamowa, reklamy YouTube, GMC;
- założymy np. Mapy Google, Google Site;
- na bieżąco będziemy monitorować efekty prowadzonych kampanii w Google Analytics;
- zajmiemy się pozycjonowaniem Twojego sklepu internetowego;
- zbudujemy pozytywny wizerunek Twojej firmy, dzięki przeprowadzeniu marketingu szeptanego;
- zajmiemy się publikacją artykułów sponsorowanych.
Marketing internetowy dla branży e-commerce daje szerokie możliwości działania, wyróżnić można różne drogi rozwoju kampanii. Wykorzystanie kilku kanałów promocji w sposób umiejętny to szansa na wypromowanie sklepu internetowego. Niektóre działania przyniosą efekty niemal natychmiast, w przypadku innych trzeba będzie nieco poczekać. Dzięki naszej pomocy, jako właściciel sklepu internetowego będziesz mógł skupić się na prowadzeniu działalności.