Co to jest marketing szeptany i jak robić go dobrze?

Marketing szeptany – co to jest z metoda promocji i na czym polega? Jakie są jej największe zalety? Przedstawiamy krótki przewodnik po tej popularnej dziedzinie marketingu.

Marketing szeptany i jego definicja

Marketing szeptany – jego definicja to: działania marketingowe, mające za zadanie dotarcie z informacją marketingową do odbiorcy za pośrednictwem bezpośredniego, wyglądającego na „spontaniczny” przekazu ustnego. Konkretnym przykładem takiego działania może być rozmowa pracownika z klientem salonu fryzjerskiego, by przedstawić mu zalety kosmetyków do stylizacji, z których producentem zakład ma podpisaną umowę. Obecnie marketing szeptany w dużej mierze przeniósł się do wirtualnej rzeczywistości: na fora internetowe i do mediów społecznościowych. Prowadzi się go także w grupach na Facebooku lub w formie komentarzy pod artykułami i na blogach. Działania w zakresie marketingu szeptanego można prowadzić w sposób jawny, np. poprzez oficjalnego ambasadora marki czy produktu lub za pomocą fikcyjnych kont, stworzonych na potrzeby konkretnych działań promocyjnych. 

Marketing szeptany – jak robić to dobrze?

Marketing szeptany, by był skutecznym narzędziem, powinien być wykonywany w oparciu o kilka zasad. Najważniejsza z nich to działania etyczne i zgodne z regulaminem danego serwisu czy forum. Zakładając fikcyjne konto do szeptanki, warto dokładnie przewertować, jakie zasady panują na danej stronie, jakie działania są dozwolone, a jakie zabronione. W większości takich miejsc zabroniona jest nachalna reklama oraz spamowanie. Konto służące do marketingu szeptanego powinno wyglądać wiarygodnie, podobnie jak treść każdego posta. Specjaliści w zakresie marketingu szeptanego zalecają budowanie historii normalnych, tzn. niereklamowych postów, by konto było bardziej przekonywujące i autentyczne. Eksperci radzą także, by kontynuować dyskusje w istniejących wątkach, a nie zakładać nowe oraz dodawać linki bardzo naturalnie i bez anchorów. 

Zalety marketingu szeptanego

Jakie są największe zalety marketingu szeptanego? Najważniejsze z nich to:

  • niska cena w porównaniu do innych działań z obszaru marketingu internetowego
  • możliwość wypromowania nowego produktu lub usługi
  • zwiększenie zainteresowania usługami lub asortymentem sklepu
  • większa liczba konwersji i sprzedaży
  • możliwość dotarcia do użytkowników, którzy nie znają naszej marki
  • poprawa widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania 

Marketing szeptany w kontekście SEO

Marketing szeptany, umiejętnie i etycznie stosowany, to doskonały sposób na wsparcie innych działań SEO. Jednym z kluczowych obszarów w zakresie pozycjonowania stron internetowych jest link building. Pozyskiwanie linków odgrywa dużą rolę w budowaniu widoczności strony. We wpisach na forach internetowych czy w mediach społecznościowy można w naturalny sposób umieszczać polecane produkty czy link do kategorii w sklepie internetowym, dzięki czemu wygenerujemy wartościowy ruch na stronie. Marketing szeptany, by wspierał inne działania SEO, powinien opierać się o przemyślaną strategię linków. Z punktu widzenia pozycjonowania oczywiście bardziej wartościowym linkem jest taki z atrybutem “dofollow”, aczkolwiek, by profil linkowania wyglądał naturalnie, można także zastosować linki “nofollow”. 

Wszystkie firmy, zainteresowane tą formą promocji marki, zbudowania pozytywnego wizerunku lub większej rozpoznawalności, zapraszamy do kontaktu. Nasza agencja ma na swoim koncie wiele udanych kampanii z tego obszaru marketingu.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski