Marketing szeptany – jakie ma zalety?

Marketing szeptany zwany inaczej buzz marketingiem jest formą prowadzenia działań marketingowych, która polega na dotarciu z danym przekazem do potencjalnego klienta. Wykorzystuje się do tego wypowiedzi, głównie pisane, które powinny sprawiać wrażenie spontanicznych. Inaczej mówiąc, jest to przypadkowe wspominanie konsumentom o danym produkcie lub usłudze, tak, aby nie wyglądało to na nachalną reklamę.

Marketing szeptany w Internecie

mikrofon i ikony na różowym tlePierwowzorem marketingu szeptanego było ustne polecanie sobie produktów przez na przykład sąsiadki czy koleżanki. Wraz z rozwojem Internetu buzz marketing stał się formą reklamy, która zyskała dużą popularność. Ilość miejsc, w których można zamieścić spontaniczną rekomendację jest bardzo duża, co daje spore możliwości dotarcia do klienta.

Marketing szeptany prowadzi się zazwyczaj na forach internetowych, czasem dyskusja może toczyć się także pod wpisami na blogach. Jednak miejscem, które daje największe możliwości na prowadzenie tego rodzaju marketingu są social media, takie jak Facebook, Instagram, YouTube czy Twitter. Komentarze zamieszczane pod postami potrafią wywołać niemałe poruszenie. Facebook dodatkowo oferuje dostęp do grup, które stanowią ogromną sieć społeczną dającą nieograniczone możliwości do prowadzenia buzz marketingu.

Pułapki marketingu szeptanego

Wielu użytkowników szuka opinii i rekomendacji w Internecie i są oni często bardzo podatni na sugestie. Ludzie ufają opinii drugiego człowieka, który już przetestował dany produkt i może wypowiedzieć się na temat jego działania. Warto jednak pamiętać, że konsument nie powinien czuć się nakłaniany do zakupu lub skorzystania z danej usługi. Tylko wzbudzenie zainteresowania wśród osób może przynieść pożądany efekt.

Dobrze przeprowadzony marketing szeptany sprawi, że użytkownicy sami rozpoczną dyskusję na temat danej marki. Osoba, która zajmuje się buzz marketingiem powinna tylko naturalnie zainicjować rozmowę lub skierować ją na odpowiednie tory. Należy unikać nachalnego nakłaniania do zakupu oraz stosowania nieetycznych chwytów, np. oczerniania konkurencji, ponieważ może to zostać źle odebrane przez klientów, a tym samym zaszkodzić danej marce.

kobieta przed komputerem i ikony social media

Zalety marketingu szeptanego

  • Możliwość szybkiego dotarcia do szerokiej grupy potencjalnych klientów.
  • Łatwy sposób na zbudowanie pozytywnego wizerunku danej marki.
  • Możliwość zwiększenia ruchu na stronie, co przekłada się na zwiększenie konwersji i tym samym większe zyski.
  • Niski koszt prowadzenia tego typu działań marketingowych.
  • Szybki efekt w stosunkowo krótkim czasie.
  • Bezpośredni kontakt z klientem to szansa na poznanie jego potrzeb i upodobań, co później można przełożyć na dostosowanie oferty do oczekiwań odbiorców.
  • Możliwość zdobycia zaufania klientów i zbudowania z nim długotrwałej relacji.
Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski