CONSENT MODE – czy każdy musi wdrożyć?

Wraz z coraz większą świadomością dotyczącą prywatności online, wdrażanie narzędzi takich jak Consent Mode na stronach internetowych staje się nie tylko ważne, ale wręcz niezbędne. Consent Mode to funkcja umożliwiająca dostosowanie sposobu gromadzenia danych i wyświetlania reklam na stronach internetowych zgodnie z preferencjami użytkowników dotyczącymi prywatności.

 

Podstawa prawna

Kluczową podstawą prawną dla wdrożenia Consent Mode jest RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). W jego konsekwencji, powstała regulacja Digital Markets Act, nałożona przez Unię Europejską, a mająca na celu umożliwienie przetwarzania danych użytkowników tylko i wyłącznie po wyrażeniu przez nich jednoznacznej zgody.

Co za tym idzie, od 6 marca 2024 r. właściciele stron internetowych korzystających z platformy Google (oraz wszelkich narzędzi z nimi połączonych, jak np. Google Ads, Google Maps itp.) zobowiązani są do wdrożenia na swoich stronach rozbudowanej wersji banneru informującego o zbieraniu „cookies” – dojdą teraz dwa dodatkowe parametry, określające zakres zgody użytkownika. Consent Mode umożliwia spełnienie tych wymogów, pozwalając użytkownikom na wyrażenie zgody w konkretnych celach przetwarzania danych, w tym na wyświetlania spersonalizowanych reklam.

 

Korzyści z wdrożenia Consent Mode:

  1. Zgodność z przepisami prawnymi: wdrażając Consent Mode, strony internetowe są zgodne z wymogami prawnymi dotyczącymi ochrony danych osobowych, w tym z RODO.
  2. Ochrona prywatności użytkowników: dzięki Consent Mode użytkownicy mają większą kontrolę nad tym, w jaki sposób ich dane są gromadzone i wykorzystywane, co zwiększa zaufanie do strony.
  3. Personalizacja reklam: choć użytkownik zgadza się na wyświetlanie reklam, to ma możliwość wyboru, jakie reklamy chciałby widzieć, co może prowadzić do bardziej skutecznej i efektywnej kampanii reklamowej.
  4. Optymalizacja konwersji: dzięki bardziej precyzyjnemu dostosowaniu reklam do preferencji użytkowników, istnieje większa szansa na zwiększenie liczby konwersji.

 

Z czym wiąże się niewdrożenie Consent Mode do 6 marca 2024 r. ?

Na pewno pierwszą i najszybciej widoczną konsekwencją będzie brak możliwości śledzenia konwersji  oraz wyłączenie możliwości zbierania danych nowych użytkowników.

Jednak w dalszej przyszłości, brak takich regulacji na stronie wpłynie wizerunkowo na firmę, jako niedbającą o bezpieczeństwo swoich użytkowników, co spowoduje spadek zaufania klientów, negatywny odbiór marki, a w przyszłości należy się także liczyć z możliwością nałożenia kar finansowych czy administracyjnych, w związku z nieprzestrzeganiem RODO.

 

Najlepszym zatem rozwiązaniem jest dostosowanie strony do aktualnych wymogów poprzez wgranie odpowiedniej wtyczki (np. Complianz, Cookiebot lub dowolnej spośród wielu innych dostępnych na rynku). Zazwyczaj powyższa zmiana wiąże się z niewielkimi kosztami (rzędu np. 250 zł rocznie), jednak w zależności od systemu o który jest oparta strona www oraz stopnia jej rozbudowania (blog, sklep internetowy), może być to zarówno opcja bezpłatna, jak i nieco droższa (np. kilkaset złotych miesięcznie).

 

Jeżeli potrzebujecie Państwo pomocy w wyborze optymalnego rozwiązania lub poprawnego  jego wdrożenia – zapraszamy do kontaktu z  OnlineGroup.pl!

5/5 - (2 votes)

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski