Co to jest remarketing?
Remarketing jest to sposób kierowania przekazu marketingowego do użytkowników, którzy wcześniej wykazali zainteresowanie danym produktem lub usługą. Oznacza to, że użytkowników był już kiedyś zainteresowany jakimś produktem, ale z niewiadomych względów zrezygnował z jego zakupu. Celem remarketingu jest ponowne zainteresowanie użytkowników tym, co wcześniej wpadło im w oko i skłonienie ich do zakupów.
Wykorzystaj odpowiednią platformę
Reklama remarketingowa może pojawić się w różnych miejscach, np. na Facebooku, Instagramie czy w innych social mediach. Wybór odpowiedniego kanału zależy od tego, gdzie najczęściej przebywa użytkownik, doktórego chcemy skierować przekaz. Remarketing jest dostępny także w Google AdWords czy w Marketing Automation, dzięki któremu można wysyłać spersonalizowane mailingi.
Rodzaje marketingu:
- Remarketing statyczny
Standardowy remarketing polega na dotarciu do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili naszą stronę internetową. W tym celu wykorzystuje się zazwyczaj funkcje Google AdWords oraz pozyskane dzięki nim listy remarketingowe, które pozwalają dostosować reklamę do poszczególnych odbiorców oraz dotrzeć do nich z tym przekazem.
- Remarketing dynamiczny
Remarketing dynamiczny polega na wyświetlaniu reklam konkretnych produktów użytkownikom, którzy wcześniej oglądali daną rzecz. Ten rodzaj remarketingu pozwala znacząco zwiększyć ilość konwersji, ponieważ użytkownik otrzymuje reklamę dokładnie tego produktu, którym był zainteresowany.
- Remarketing na Facebooku
Polega na wyświetlaniu reklamy produktu lub usługi na tablicy na Facebooku użytkownika, który wcześniej oglądał produkt w innym miejscu. Tutaj również istnieje podział na remarketing statyczny i dynamiczny.
Remarketing jest więc doskonałym narzędziem nie tylko do zwiększania świadomości danej marki wśród użytkowników, ale także do zachęcenia ich do nabycia produktu, którymi wcześniej byli zainteresowani. Dzięki precyzyjnej reklamie oraz dużym zasięgom remarketing jest zarówno skuteczny, jak i opłacalny.