Czy opisy produktów w sklepie internetowym są potrzebne? Jak je tworzyć?

Jak się okazuje, opisy produktów w sklepie internetowym są niezwykle ważnym elementem sprzedaży online. Wpływa on na ostateczną decyzję klienta o zakupie danego artykułu, ale nie tylko. Z tego powodu tak ważne jest to, aby opis był szczegółowy, zrozumiały i zawierał wszelkie informacje, które każdy klient chciałby poznać.

Jakie powinny być opisy produktów?

Każdy opis produktów powinien być zrozumiały oraz łatwy do przeczytania. Z tego powodu należy stosować jedynie proste oraz znane wszystkim słowa, a jednocześnie powinno się unikać długich i skomplikowanych zdań oraz skomplikowanych pojęć. Ponadto opis powinien zawierać najważniejsze informacje na temat danego artykułu.

Istotne jest również to, że aby zamieścić zdjęcia produktu na stronie sklepu. Powinno być ono wyraźne i powinno ukazywać produkt z różnych stron, aby klient mógł wyobrazić sobie, jak przedmiot ten wygląda rzeczywiście, czy będzie pasował do mieszkania, jeśli mowa tutaj o dekoracjach domowych itd. Ponadto w opisie powinny znaleźć się najważniejsze cechy produktu, takie jak między innymi rozmiar, kolor, materiał, funkcje, ale i sposób użytkowania czy konserwacja. Opis powinien zawierać także informacje o dostępności danego artykuły, a także i przewidywany czas dostawy.

„Dodatek” do opisu

Pod opisem produktu na stronie sklepu mogą znaleźć się również opinie klientów, którzy już kupili dany artykuł. Sekcja ta jest niezwykle często sprawdzana przez przyszłych klientów i ma wpływ na decyzję o zakupie. Ponadto dobre opinie zwiększają zaufanie do sklepu internetowego.

Jak napisać opis produkty w sklepie?

Należy przede wszystkim używać prostego i zrozumiałego dla każdego języka. Skomplikowane wyrażenia czy terminy techniczne, których większość osób nie rozumie, nie są dobrym pomysłem. Niezrozumiały opis może sprawić, że klient zrezygnuje z zakupów. Prosty język opisu tu jednak nie wszystko, o czym powinno się pamiętać. Ważne jest również to, aby w treści zachęcić potencjalnych klientów do zakupu. W tym celu powinno się pisać po prostu w ciekawy sposób i używać zachęcających fraz, które czymś zainteresują klientów, a na co nie zwróciła wcześniej uwagi konkurencja. Dobry opis to tekst, w którym można znaleźć najważniejsze informacje o produkcie. Należy więc zaznaczyć, czym się dany produkt charakteryzuje, jaki ma kolor, rozmiar, funkcje, cechy, z jakiego materiału został wykonany. W tym miejscu warto wspomnieć również o technicznych detalach. Informacje te jednak powinny znaleźć się niżej, ponieważ interesują zwykle tylko niewielką część kupujących. Warto zwrócić uwagę również na strukturę opisu. Tekst powinien być podzielony na akapity, które ułatwią przeczytanie i zrozumienie treści.

Czy można używać gotowych opisów producenta?

W wielu sklepach internetowych można spotkać się z gotowym opisem produktu od producenta zamiast z unikalnym tekstem. Niestety, nie powinno się publikować tych treści. Takie opisy według statystyk nie sprzedają dobrze, zwykle są bardzo ogólnikowe, nie zawierają szczegółowych informacji na temat danego artykułu, ponadto są powtarzalne i nieciekawe.

Optymalizacja opisów produktów

Dobre opisy produktów powinny być nie tylko przystępne i łatwe do zrozumienia, ale i powinny zawierać odpowiednie słowa kluczowe, które pomagają w pozycjonowaniu danej strony w wyszukiwarce. Aby dobrać odpowiednie frazy do strony, należy korzystać ze specjalnych programów komputerowych, które pomagają wybrać najlepsze słowa kluczowe.

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż koniecznie powinieneś przygotować samodzielnie unikalne opisy zawierające istotne informacje na temat produktów. Opis te powinny być łatwe, przejrzyste i pełne znaczących informacji. Powinny zawierać także frazy kluczowe, które ułatwią pozycjonowanie strony. Należy dołączyć do nich również kilka zdjęć produktów, które jak najlepiej dany artykuł. Jeśli masz problem z wykonaniem opisów, warto zlecić to zadanie profesjonalnemu copywriterowi. Jeśli nie jesteś zadowolony ze sprzedaży w swoim sklepie internetowym, pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, jest bez wątpienia zadbanie o opisy. Warto poświęcić czas i energię na opracowanie atrakcyjnych i szczegółowych opisów, które będą skutecznie zachęcać klientów do zakupu.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski