Tekst SEO – co to jest, jak i po co tworzyć treści SEO friendly?

Teksty SEO – co to jest za forma i jaki mają one wpływ na pozycję strony internetowej w rankingu organicznych wyników? Jakie powinny być treści SEO friendly? Jak pisać teksty SEO?

Teksty SEO – co to jest za forma?

Teksty SEO – co to za forma? Najkrótsza odpowiedź na pytanie to: treści tworzone, by pozycjonować stronę w internecie. Jest to jeden z ważniejszych czynników, który pozytywnie wpływa na pozycję witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Swego czasu w branży SEO dużą popularnością cieszyły się tzw. precle (ich nazwa pochodzi od presell pages, czyli stron, na których te treści były umieszczane).  Były to przeładowane słowami kluczowymi i frazami teksty bardzo wątpliwej jakości. Obecnie takie treści nie mają racji bytu. Treści nadmiernie nasycone słowami kluczowymi opierają się na technice tzw. keyword stuffing. Są one nie tylko sztuczne oraz nieatrakcyjne dla czytelnika, ale także mogą obniżyć pozycję takiej witryny w rankingu. Dziś teksty SEO tworzy się w oparciu o starannie zaplanowaną strategię. Frazy na stronę dzieli się na blogowe/poradnikowe oraz takie, które trafią na stronę główną i podstrony ofertowe. Content jest wysokiej jakości, merytoryczny i przyjazny zarówno dla użytkowników, jak i robotów indeksujących. 

Artykuły SEO – jakie powinny być?

Artykuły SEO powinny być merytoryczne, wyczerpująco opisywać dane zagadnienie, być dobrej jakości i napisane poprawnie. Warto z jednej strony podejmować bieżące tematy, a z drugiej tworzyć evergreen content, czyli ponadczasową treść, która się nie zdezaktualizuje. Artykuły SEO na bloga powinny być nasycone słowami kluczowymi poradnikowymi lub z tzw. długiego ogona i nie pokrywać się z frazami przypisanymi do innych podstron witryny (np. fraz produktowych lub usługowych). Nie tylko tekst ma znaczenie – warto go uzupełnić o odpowiednie metadane (meta title, meta description), dodać atrakcyjne graficznie zdjęcie z uzupełnionym atrybutem ALT. W artykułach SEO należy stosować odpowiednią strukturę i hierarchię nagłówków, a także inne, atrakcyjne dla czytelnika elementy, które poprawią czytelność tekstu, np. tabele, listy wypunktowane, grafiki itp. Artykuły SEO powinny być na temat – zamiast przysłowiowego lania wody, lepiej napisać mniej, ale na temat. Jeśli użytkownik trafi na stronę z tekstem, który nie odpowie od razu na jego zapytanie lub nie rozwiąże jego problemu, obudzi to w nim irytację i szybko wyjdzie z takiej witryny. Im więcej takich krótkich wizyt i wyższy współczynnik odrzuceń, tym niżej może się znaleźć strona internetowa w rankingu organicznych wyników. 

Czego unikać, tworząc artykuły SEO?

Niedozwolone jest korzystanie z nieetycznych sztuczek, takich jak wspomniany wcześniej keyword stuffing, a także cloacking, czyli przedstawianie odmiennych treści użytkownikom i Googlebotom czy automatycznie generowane lub tłumaczone treści. Również ukrywanie tekstu pod grafiką lub wdrożenie mocno nasyconego słowami kluczowymi białego tekstu na białym tle jest niedozwolone. Działania te są nieetyczne, a ich nadrzędny cel to manipulowanie rankingiem wyników wyszukiwania – w najgorszym wypadku Google może nałożyć na taką stronę karę w postaci filtrów. 

Jak pisać teksty SEO?

Jednym z czynników on-site, czyli wszelkich zmian wykonywanych w obrębie strony internetowej w celu optymalizacji i pozycjonowania tej witryny, jest budowa i rozbudowa treści. Jak pisać teksty SEO? Trudno zrobić to na własną rękę, bez narzędzi, które monitorują aktualne pozycje strony na konkretne frazy, a także podpowiadają, na jakie słowa kluczowe pozycjonować podstrony usługowe lub ofertowe, a jakich użyć w sekcji blogowej.

Warto śledzić wszelkie zmiany, jakie zachodzą w branży SEO oraz algorytmie Google. Jak pisać teksty SEO? Tworząc treści SEO friendly – poza znajomością zasad gramatyki, ortografii i interpunkcji – istotna jest także wiedza na temat SEO, zagadnień UX oraz analityki internetowej. Po opublikowaniu np. wpisu blogowego warto monitorować, jakie są efekty po publikacji (liczba wejść, kliknięć w znajdujący się na stronie przycisk z CTA, czas spędzony na stronie itp). 

Tworzenie treści SEO friendly jest wieloaspektowym zagadnieniem, które wymaga posiadania wiedzy z przeróżnych dziedzin szeroko pojętego marketingu internetowego. Właśnie dlatego wiele firm i właścicieli stron internetowych decyduje się na zlecanie tekstów SEO specjalistom. 

Pozostałe wpisy z naszego bloga

statystyki Czytaj więcej
Co to jest remarketing?

Remarketing jest to sposób kierowania przekazu marketingowego do użytkowników, którzy wcześniej wykazali zainteresowanie danym produktem lub usługą. Oznacza to, że użytkowników był już kiedyś...

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Jak nie wiecie jak lub gdzie się reklamować - skorzystajcie z pomocy Online Group, a oni rozwiążą Wasz problem szybko, sprawnie i tak aby zadziałało! NA SEO znają się jak nikt inny :)

Maciej Senderowski

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski