Jakie są zalety e-mail marketingu?
Według statystyk większość firm, które promuje swoje działania, usługi i produkty w Internecie, wykorzystuje do tego wiele form reklamy, w tym również e-mail marketing. Jakie są jego zalety?
Kampanie mailingowe to znakomite narzędzie, które umożliwia komunikację z odbiorcami, pozwala na tworzenia i zacieśnianie relacji z klientami, budowę pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, a także wzbudzanie zainteresowania usługami i produktami i, co za tym idzie, przyciąganie nowych klientów. Właśnie z tego powodu każda firma, a zwłaszcza te małe i średnie, powinna postawić na wprowadzenie strategii e-mail marketingowej. Dzięki temu będą mogły dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów i to za jednym razem.
Niskie koszty
Małe i średnie firmy zwykle nie przeznaczają dużego budżety na reklamy, a z pewnością przeznaczają o wiele mniej pieniędzy niż na przykład międzynarodowe korporacje i duże przedsiębiorstwa. Ogromnym plusem stosowania strategii e-mail marketingowej są niskie koszty, przy jednoczesnym wysokim generowaniu dochodów. Inwestycja może zwrócić się nawet w 4000%.
Szybkość kampanii
Ten rodzaj reklamy pozwala na szybką wysyłkę e-mailów, a także szybkie reagowanie na bieżące okoliczności. Stosując e-mail marketing posiadamy także łatwy dostęp do analizy kampanii, dzięki której możemy się dowiedzieć ile osób odczytało wiadomości oraz ile kliknęło w przesłane w treści linki. Dzięki znajomości działań odbiorców można poznać ich oczekiwania, a także i zainteresowania, co pozwala lepiej przygotować przyszłe wiadomości. Informacje o preferencjach potencjalnych klientów są niezwykle ważna zwłaszcza dla małych firm, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę na rynku i chcą określić, a następnie lepiej poznać swoją grupę docelową.
Personalizacja treści
E-mail marketing pozwala na tworzenie grup i dostosowanie przekazu do konkretnego rodzaju odbiorców oraz ich potrzeb. Odbiorców można wydzielić na przykład na podstawie danych demograficznych czy lokalizacji i w ten sposób skierować komunikat z ofertą wyłącznie do kobiet mieszkających w województwie śląskim czy mężczyzn z Warszawy. Im trafniejszy i bardziej interesujący komunikat, tym mamy większe szanse na konwersję oraz realizację celów konkretnej kampanii.
Kontakt z klientami
W przypadku e-mail marketingu bardzo ważna jest obustronna komunikacja. Osoba zainteresowana usługami lub produktami może wysłać wiadomość z dodatkowymi pytaniami odnośnie oferty. W treści warto również umieścić krótką ankietę, dzięki które można zbadać zadowolenie klientów, ale i uzyskać więcej informacji na temat ich potrzeb.
Mobilność
Warto zwrócić uwagę również na to, że wiele osób na co dzień sprawdza pocztę elektroniczną na swoim smartfonie, według statystyk robi tak aż 75% posiadaczy telefonów komórkowych. Natomiast ponad 80% osób kupujących przez smartfony robi to spontanicznie. Z tego powodu powinniśmy dostosować wiadomości do ekranów smartfonów – postawić na prostą grafikę, responsywny szablon, widoczne CTA i minimalną ilość treści.