Jakie są zalety e-mail marketingu?

Według statystyk większość firm, które promuje swoje działania, usługi i produkty w Internecie, wykorzystuje do tego wiele form reklamy, w tym również e-mail marketing. Jakie są jego zalety?

Kampanie mailingowe to znakomite narzędzie, które umożliwia komunikację z odbiorcami, pozwala na tworzenia i zacieśnianie relacji z klientami, budowę pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, a także wzbudzanie zainteresowania usługami i produktami i, co za tym idzie, przyciąganie nowych klientów. Właśnie z tego powodu każda firma, a zwłaszcza te małe i średnie, powinna postawić na wprowadzenie strategii e-mail marketingowej. Dzięki temu będą mogły dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów i to za jednym razem.

Niskie koszty

Małe i średnie firmy zwykle nie przeznaczają dużego budżety na reklamy, a z pewnością przeznaczają o wiele mniej pieniędzy niż na przykład międzynarodowe korporacje i duże przedsiębiorstwa. Ogromnym plusem stosowania strategii e-mail marketingowej są niskie koszty, przy jednoczesnym wysokim generowaniu dochodów. Inwestycja może zwrócić się nawet w 4000%. 

Szybkość kampanii

Ten rodzaj reklamy pozwala na szybką wysyłkę e-mailów, a także szybkie reagowanie na bieżące okoliczności. Stosując e-mail marketing posiadamy także łatwy dostęp do analizy kampanii, dzięki której możemy się dowiedzieć ile osób odczytało wiadomości oraz ile kliknęło w przesłane w treści linki. Dzięki znajomości działań odbiorców można poznać ich oczekiwania, a także i zainteresowania, co pozwala lepiej przygotować przyszłe wiadomości. Informacje o preferencjach potencjalnych klientów są niezwykle ważna zwłaszcza dla małych firm, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę na rynku i chcą określić, a następnie lepiej poznać swoją grupę docelową.

Personalizacja treści

E-mail marketing pozwala na tworzenie grup i dostosowanie przekazu do konkretnego rodzaju odbiorców oraz ich potrzeb. Odbiorców można wydzielić na przykład na podstawie danych demograficznych czy lokalizacji i w ten sposób skierować komunikat z ofertą wyłącznie do kobiet mieszkających w województwie śląskim czy mężczyzn z Warszawy. Im trafniejszy i bardziej interesujący komunikat, tym mamy większe szanse na konwersję oraz realizację celów konkretnej kampanii.

Kontakt z klientami

W przypadku e-mail marketingu bardzo ważna jest obustronna komunikacja. Osoba zainteresowana usługami lub produktami może wysłać wiadomość z dodatkowymi pytaniami odnośnie oferty. W treści warto również umieścić krótką ankietę, dzięki które można zbadać zadowolenie klientów, ale i uzyskać więcej informacji na temat ich potrzeb.

Mobilność

Warto zwrócić uwagę również na to, że wiele osób na co dzień sprawdza pocztę elektroniczną na swoim smartfonie, według statystyk robi tak aż 75% posiadaczy telefonów komórkowych. Natomiast ponad 80% osób kupujących przez smartfony robi to spontanicznie. Z tego powodu powinniśmy dostosować wiadomości do ekranów smartfonów – postawić na prostą grafikę, responsywny szablon, widoczne CTA i minimalną ilość treści. 

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski