Google Ads – jak przyznać agencji marketingowej dostęp do konta reklamowego?

Prowadzenie kampanii reklamowych przy pomocy Google Ads jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na trafienie do klienta w momencie, kiedy najbardziej potrzebuje usług lub produktów, które oferuje właśnie Twoja Firma!

Decydując się na promocję firmy w sieci, możesz wykonywać działania samodzielnie lub skorzystać z pomocy specjalistów od marketingu internetowego. W ostatnim przypadku konieczne będzie nadanie dostępów do kont reklamowych w Google. Agencje reklamowe korzystają z menedżerów Google Ads, wcześniej znanych jako Moje Centrum Klienta, stąd często używany skrót MCK. Przyznawanie dostępu osobom z kontami indywidualnymi nieco różni się od sposobu nadania uprawnień agencji korzystających z MCK, dlatego to właśnie na dostępach menedżerskich skupimy się poniżej.

Krok pierwszy – czyli logowanie się do konta Google Ads

Nie jest on szczególnie zaskakujący, do panelu logowania przejdziesz, po prostu wpisując Google Ads w wyszukiwarce lub po prostu klikając tutaj. Uwaga! Zalogowanie się jest możliwe wyłącznie przy użyciu konta Google.

logowanie do google adwords

Krok drugi – znalezienie i podanie identyfikatora konta reklamowego

Składa się on z dziesięciu cyfr, po zalogowaniu się do konta Google Ads możesz go znaleźć w kilku miejscach. Poniżej podpowiadamy te, gdzie znajdziesz ID dla konta indywidualnego.

Pierwszym miejscem jest prawy górny róg, na szarym pasku Menu. Jest on widoczny od razu po zalogowaniu się.

identyfikator do adwords w menu

Drugim miejscem jest panel otwierany po kliknięciu zdjęcia w prawym górnym rogu.

identyfikator adwords przy avatarze

Trzecim miejscem, gdzie można znaleźć identyfikator jest, również znajdująca się na pasku menu, zakładka Pomoc.

identyfikator adwords pomoc

Co w sytuacji, kiedy Twoja Firma również posiada konto menedżerskie w Google Ads, a chcesz przekazać dostęp tylko do jednego z kont reklamowych?

To również proste! Wystarczy, że zalogujesz się na swoje MCK. Następnie wyszukasz konto, do którego chcesz nadać uprawnienia i klikniesz jego nazwę.

konto reklamowe ads na liście

Dzięki temu przejdziesz do wybranego konta. Identyfikator indywidualnego konta znajduje się w zakładce Pomoc na górnym pasku menu.

identyfikator w pomocy menager ads

Uwaga! Przekazując dostęp do swojego konta menedżerskiego, możesz w zależności od nadanych uprawnień, umożliwić innym edycję kampanii na kontach podpiętych do Twojego MCK.

Numer ID podaj osobie, która się z Tobą kontaktuje. Następnie prześlemy prośbę o nadanie dostępu dla konta MCK. Przyjdzie ona na adres e-mail przypisany jako administratorski do Twojego konta Ads.

Krok trzeci – akceptacja prośby o nadanie dostępu

Jest to ostatni krok konieczny do przekazania dostępu agencji, która ma rozpocząć tworzenie kampanii reklamowych w Google Ads. Zaakceptować prośbę możesz na dwa sposoby, szczególnie zalecamy wykorzystanie pierwszego, ponieważ minimalizuje on szanse wystąpienia błędów.

Metoda nr 1

Pierwszy sposób polega na ponownym zalogowaniu się na konto reklamowe, a następnie wybraniu zakładki Narzędzia i Ustawienia (ikonka przypominająca klucz francuski). Kolejnym krokiem jest wybór Dostęp i bezpieczeństwo, opcja znajduje się w podkategorii Konfiguracja.

dostęp do kont reklamowych

Następną czynnością jest przejście do zakładki Menedżerowie i zaakceptowanie prośby o połączenie.

akceptacja konta adwords

Po tym pojawi się ostatni komunikat upewniający się, że chcesz nadać dostęp menedżerowi, który o to prosi, oczywiście konieczne jest wybranie odpowiedzi Udziel dostępu.

końcowa akceptacja google ads

Metoda nr 2

Kolejnym sposobem jest akceptacja poprzez kliknięcie linku w wiadomości e-mail, która przyszła na skrzynkę odbiorczą administratora konta. Niezależnie od wyboru sposobu nadanie dostępu menedżerowi powinno zakończyć się sukcesem. Potwierdzenie połączenia konta zostanie wysłane na adres e-mailowy przypisany administratorowi konta.

google ads akceptacja mail

Do jakich danych będą mieli wgląd specjaliści prowadzący kampanie w Google Ads?

W trakcie przyznawania uprawnień spotkasz się z kilkoma komunikatami opisującymi zakres danych, jakie będą mogły zobaczyć osoby zarządzające działaniami reklamowymi. W skrócie będą mogli przeglądać i edytować Twoje konto reklamowe oraz zarządzać kampaniami reklamowymi. Wszystkie te czynności są konieczne do skonfigurowania działań promocyjnych, tak aby były jak najbardziej efektywne. Wchodząc na swoje konto, wciąż będziesz miał wgląd do wszystkich działań prowadzonych na nim. Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, a precyzyjnie prowadzone działania reklamowe pozwalają na dotarcie do grup docelowych, które z największym prawdopodobieństwem będą zainteresowane ofertą Twojej Firmy. Pamiętaj jednak, że na najlepsze wyniki składają się również takie czynniki jak m.in. pozycjonowanie czy prowadzenie fanpage’a na Social Mediach. Skontaktuj się z nami, a dobierzemy najlepszą strategię reklamową dla Twojej Firmy!

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Jak nie wiecie jak lub gdzie się reklamować - skorzystajcie z pomocy Online Group, a oni rozwiążą Wasz problem szybko, sprawnie i tak aby zadziałało! NA SEO znają się jak nikt inny :)

Maciej Senderowski

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski