Kampanie sezonowe – jak je realizować?
Sporo działań związanych z marketingiem internetowym należy realizować w sposób ciągły (na przykład pozycjonowanie strony). Istnieją jednak również strategie, które polegają na realizacji kampanii sezonowych, które wspierają sprzedaż w świątecznych okresach roku. Właśnie w tym czasie potencjalni klienci szczególnie zwracają uwagę na reklamy, gdyż poszukują odpowiednich prezentów dla swoich bliskich. W takich okresach można zarobić znacznie więcej niż podczas zwykłych dni. Jak dobrze zrealizować kampanie sezonowe? Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym przed świętami?
Dlaczego warto zdecydować się na kampanie sezonowe?
Kampanie sezonowe pomagają zwiększyć sprzedaż podczas kluczowych okresów w roku, takich jak Walentynki, Wielkanoc, Black Friday czy Boże Narodzenie. Marketing sezonowy oraz świąteczny znakomicie sprawdzają się w przypadku wielu biznesów e-commerce. Z takich kampanii powinni korzystać właściciele sklepów internetowych z gadżetami, książkami, galanterią skórzaną, biżuterię, zabawkami, elektroniką czy ze zdrową żywnością. Z pomocą kampanii świątecznej i sezonowej można:
- wypromować konkretne produkty;
- zwiększyć ruch na stronie;
- dotrzeć do nowych odbiorców;
- wesprzeć efekty pozycjonowania.
Przykłady kampanii sezonowych i świątecznych
Kampania sezonowa może znacząco wpłynąć na sprzedaż w pewnych okresach roku. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki niej? Wystarczy wybrać odpowiedni moment. Przykładowo księgarnia i sklep internetowy z artykułami papierniczymi powinny uruchomić kampanię sezonową promującą podręczniki i artykuły piśmiennicze już w sierpniu, natomiast sklep z nartami – w listopadzie i powinien ją prowadzić do lutego, zaś sklep z zabawkami dla dzieci – na początku grudnia lub już pod koniec listopada.
Jak zrealizować kampanie sezonowe?
- Odpowiedni czas – pierwszą rzeczą, którą warto zrobić jest wybór odpowiedniego okresu roku. Najlepiej sprawdzić w jednym z programów (np. Google Analytics), kiedy ruch na stronie jest największy. Natomiast w Google Trends można sprawdzić popularne frazy kluczowe związane z ofertą sklepu i właśnie na nich się skupić;
- Kanały marketingowe – po drugie należy wybrać kanały marketingowe. Do takich kanałów należy: reklama Google Ads, reklama produktowa, reklama video, media społecznościowe, e-mail marketing czy influencer marketing;
- Budżet – odpowiednio wcześnie powinno się zaplanować również budżet;
- Produkty – Następnie należy wybrać produkty lub usługi, które warto promować przez dany czas;
- Efekty – na końcu trzeba także określić efekty, jakie chce się osiągnąć, ustalić, do kogo dokładnie chce się dotrzeć ze swoim przekazem oraz ustalić ceny, kody rabatowe czy promocje, które bardziej zachęcą klientów do zakupów.
Kiedy uruchomić kampanię sezonową?
Kampanię sezonową lub świąteczną najlepiej uruchomić na kilka tygodni przed okresem sprzedażowym, którego szczyt przypada zwykle na 1-2 tygodnie bezpośrednio przed danym świętem. Jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie – uruchom kampanię na 3-4 tygodnie przed świętem. W ten sposób można dotrzeć do potencjalnych klientów znajdujących się na różnych etapach ścieżki zakupowej, którzy porównują ceny z różnych miejsc, szukają informacji o danym produkcje lub szukają czegoś konkretnego.