Kampanie sezonowe – jak je realizować?

Sporo działań związanych z marketingiem internetowym należy realizować w sposób ciągły (na przykład pozycjonowanie strony). Istnieją jednak również strategie, które polegają na realizacji kampanii sezonowych, które wspierają sprzedaż w świątecznych okresach roku. Właśnie w tym czasie potencjalni klienci szczególnie zwracają uwagę na reklamy, gdyż poszukują odpowiednich prezentów dla swoich bliskich. W takich okresach można zarobić znacznie więcej niż podczas zwykłych dni. Jak dobrze zrealizować kampanie sezonowe? Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym przed świętami?

Dlaczego warto zdecydować się na kampanie sezonowe?

Kampanie sezonowe pomagają zwiększyć sprzedaż podczas kluczowych okresów w roku, takich jak Walentynki, Wielkanoc, Black Friday czy Boże Narodzenie. Marketing sezonowy oraz świąteczny znakomicie sprawdzają się w przypadku wielu biznesów e-commerce. Z takich kampanii powinni korzystać właściciele sklepów internetowych z gadżetami, książkami, galanterią skórzaną, biżuterię, zabawkami, elektroniką czy ze zdrową żywnością. Z pomocą kampanii świątecznej i sezonowej można:

  • wypromować konkretne produkty;
  • zwiększyć ruch na stronie;
  • dotrzeć do nowych odbiorców;
  • wesprzeć efekty pozycjonowania.

Przykłady kampanii sezonowych i świątecznych

Kampania sezonowa może znacząco wpłynąć na sprzedaż w pewnych okresach roku. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki niej? Wystarczy wybrać odpowiedni moment. Przykładowo księgarnia i sklep internetowy z artykułami papierniczymi powinny uruchomić kampanię sezonową promującą podręczniki i artykuły piśmiennicze już w sierpniu, natomiast sklep z nartami – w listopadzie i powinien ją prowadzić do lutego, zaś sklep z zabawkami dla dzieci – na początku grudnia lub już pod koniec listopada.

Jak zrealizować kampanie sezonowe?

  • Odpowiedni czas – pierwszą rzeczą, którą warto zrobić jest wybór odpowiedniego okresu roku. Najlepiej sprawdzić w jednym z programów (np. Google Analytics), kiedy ruch na stronie jest największy. Natomiast w Google Trends można sprawdzić popularne frazy kluczowe związane z ofertą sklepu i właśnie na nich się skupić;
  • Kanały marketingowe – po drugie należy wybrać kanały marketingowe. Do takich kanałów należy: reklama Google Ads, reklama produktowa, reklama video, media społecznościowe, e-mail marketing czy influencer marketing;
  • Budżet – odpowiednio wcześnie powinno się zaplanować również budżet;
  • Produkty – Następnie należy wybrać produkty lub usługi, które warto promować przez dany czas;
  • Efekty – na końcu trzeba także określić efekty, jakie chce się osiągnąć, ustalić, do kogo dokładnie chce się dotrzeć ze swoim przekazem oraz ustalić ceny, kody rabatowe czy promocje, które bardziej zachęcą klientów do zakupów.

Kiedy uruchomić kampanię sezonową?

Kampanię sezonową lub świąteczną najlepiej uruchomić na kilka tygodni przed okresem sprzedażowym, którego szczyt przypada zwykle na 1-2 tygodnie bezpośrednio przed danym świętem. Jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie – uruchom kampanię na 3-4 tygodnie przed świętem. W ten sposób można dotrzeć do potencjalnych klientów znajdujących się na różnych etapach ścieżki zakupowej, którzy porównują ceny z różnych miejsc, szukają informacji o danym produkcje lub szukają czegoś konkretnego. 

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski