Role na Facebooku – czym się różnią i jak je nadać
Dodatkowa osoba zarządzająca stroną na Facebooku stanowi spore odciążenie, Facebook przewidział takie sytuacje, dlatego umożliwia dołączenie innych osób do prowadzenia fanpage’a poprzez nadanie im odpowiednich ról. Na co pozwalają poszczególne role? Jak dodać kogoś do zarządzania stroną na Facebooku?
Administrator
Najważniejsza z ról, posiadają ją zazwyczaj założyciele stron, jednak istnieje możliwość dodania kolejnych administratorów.
- Zarządzanie rolami na stronie oraz ustawieniami
- Edycja strony i dodawanie aplikacji
- Tworzenie i usuwanie postów w imieniu strony
- Wysyłanie wiadomości w imieniu strony
- Odpowiadanie na komentarze i usuwanie komentarzy oraz postów ze strony
- Blokowanie osób i usuwanie ich ze strony
- Tworzenie reklam, promocji i promowanych postów
- Wyświetlanie statystyk
- Wyświetlanie karty Jakość strony
- Sprawdzanie, kto zamieścił post w imieniu strony
- Publikowanie ofert pracy i zarządzanie nimi
- Włączenie funkcji ofert pracy w poście
Redaktor
Redaktor jest osobą posiadającą najwięcej uprawnień poza Administratorem, nie może jednak zarządzać rolami innych użytkowników oraz ustawieniami strony.
Moderator
Odpowiada za nadzorowanie bieżącego „życia” fanpage’a, dlatego w skład jego uprawnień wchodzą głównie te związane z kontaktem z użytkownikami.
- Wysyłanie wiadomości w imieniu strony
- Odpowiadanie na komentarze i usuwanie komentarzy oraz postów ze strony
- Blokowanie osób i usuwanie ich ze strony
- Tworzenie reklam, promocji i promowanych postów
- Wyświetlanie statystyk
- Wyświetlanie karty Jakość strony
- Sprawdzanie, kto zamieścił post w imieniu strony
Reklamodawca
Jak wskazuje sama nazwa, jest to rola, którą można nadać osobom zajmującym się prowadzeniem działań reklamowych. Warto podkreślić, że Reklamodawca nie ma możliwości tworzenia zwykłych postów, ale może promować już te istniejące.
- Tworzenie reklam, promocji i promowanych postów
- Wyświetlanie statystyk
- Wyświetlanie karty Jakość strony
- Sprawdzanie, kto zamieścił post w imieniu strony
Analityk
Pośród wszystkich ról, charakteryzuje się ona najmniejszą liczbą uprawnień.
- Wyświetlanie statystyk
- Wyświetlanie karty Jakość strony
- Sprawdzanie, kto zamieścił post w imieniu strony
Nadanie dostępu krok po kroku
Instrukcja dotyczy klasycznego wyglądu Facebooka, pamiętaj, że musisz być Administratorem, aby nadać komuś rolę!
Krok pierwszy
Musisz wejść na swój fanpage, następnie w, znajdującym się po lewej stronie panelu Zarządzanie stroną wybrać Ustawienia.
Spowoduje to przeniesienie do strony z ustawieniami ogólnymi strony.
Krok drugi
Ponownie skieruj swoją uwagę na panel po lewej stronie i wybierz Role na stronie. Strona składa się z trzech sekcji, w celu nadania dostępu wybierz Przypisz nową rolę na stronie.
Krok trzeci
Pozostaje tylko wypełnić pole, wprowadzając imię i nazwisko osoby, której chcesz nadać dostęp – w tym wypadku Facebook pokazuje podpowiedź w postaci listy osób. Drugą opcją jest wpisanie adresu e-mail – w tym wypadku musi to być adres, na który jest podpięty do istniejącego konta na Facebooku. Następnie wybrać odpowiednią rolę, domyślnie jest to Redaktor, jednak po kliknięciu przycisku rozwinie się lista z pozostałymi opcjami. Wpisane dane zatwierdzisz przyciskiem Dodaj.
Krok czwarty
Ostatnim krokiem jest zatwierdzenie nadania roli poprzez wprowadzenie hasła do Twojego prywatnego profilu.
Wybrana przez Ciebie osoba otrzyma powiadomienie o nadaniu jej roli na Twojej stronie. Pamiętaj, że jeśli nadasz komuś dostęp administratorski, to będzie on w stanie samodzielnie dodawać i usuwać role innych osób, w tym Twoją. Dodatkowo stronę może usunąć każdy z administratorów, nie tylko ten, który założył fanpage.
Korzystając z tej instrukcji z pewnością szybko i bezproblemowo dodasz osoby zarządzające do swojego fanpage’a, jednak w przypadku jakichkolwiek trudności zapraszamy do kontaktu!