Jak założyć i przyznać dostęp do Facebook Business Managera?
Facebook Business Manager (Facebook Business Suite), w Polsce znany jako Menedżer Firmy, to zdecydowanie jedno z najbardziej przydatnych narzędzi dla osób prowadzących strony na Facebooku. Warto go założyć, szczególnie w przypadku współpracy przy prowadzeniu profili na mediach społecznościowych z zewnętrzną firmą! Nie posiadasz go jeszcze? Zobacz, jak go założyć!
Najważniejsze funkcje Facebook Business Managera
Zarządzanie zasobami w jednym miejscu
Menedżer Firmy jest narzędziem, które pozwala na zarządzanie wszystkimi zasobami, do których masz dostęp: fanpage’ami, uprawnieniami innych użytkowników, kontami reklamowymi czy pikselami Facebooka. Stanowi to niezwykłe ułatwienie, szczególnie jeśli prowadzisz więcej niż jedną stronę, ponieważ przejście do innego fanpage’a wymaga zaledwie kilku kliknięć.
Planowanie i publikowanie treści
Facebook Business Manager umożliwia również tworzenie i publikowanie postów, które zamierzasz zamieścić na swoich stronach. Warto pamiętać, że wraz z nadejściem nowych stron na Facebooku, poza Creator Studio, będzie to jedyne miejsce, w którym będzie możliwe zaplanowanie daty publikacji wcześniej przygotowanych treści. Jeśli prowadzisz również konto na Instagramie i jest ono podłączone pod Twój fanpage, to możesz publikować treści równocześnie na obu platformach. Kolejną niezwykle przydatną funkcją jest umożliwienie wglądu do statystyk postów, zasięgów strony oraz co najważniejsze – grup odbiorców.
Oddzielenie profilu firmowego od prywatnego
W przypadku posiadania fanpage’a na Facebooku powiadomienia dotyczące strony pojawiają się na Twoim prywatnym koncie. Jeśli chcesz oddzielić konto firmowe od prywatnego, to jest to możliwe właśnie dzięki Facebook Business Managerowi. W przypadku odpowiedniego ustawienia powiadomień te firmowe będą dostępne dopiero po zalogowaniu się do Menedżera.
Umożliwienie prowadzenia Sklepu na Facebooku
Sklep na Facebooku mogą prowadzić tylko firmy, które mają założony i prawidłowo podłączony Menedżer Firmy. Umożliwia on tworzenie katalogów produktów, co jest niezwykle przydatne podczas dodawania większej ilości produktów.
Jak założyć Menedżera Firmy?
Jeśli jeszcze nie posiadasz Facebook Business Managera, możesz go założyć wchodząc na tę stronę, a następnie poprzez kliknięcie Utwórz konto.
Kolejnym krokiem jest zalogowanie się do Twojego prywatnego konta na Facebooku, po tym przejdziesz do krótkiego formularza:
Następnym krokiem jest potwierdzenie adresu e-mail. Wiadomość z linkiem potwierdzającym zostanie wysłana na adres wpisany w formularzu.
Po potwierdzeniu adresu Facebook Business Manager zostanie natychmiastowo założony.
Dodanie osób zarządzających Facebook Business Suite
Zdecydowanie warto dodać przynajmniej jedną osobę jako administratora Menedżera, wtedy w przypadku jakichkolwiek problemów z dostępem do konta, Menedżerem będzie w stanie zająć się właśnie druga osoba. Innych użytkowników może dodać jedynie administrator.
Zanim zaczniesz pamiętaj, że…
- Facebook wymaga nadawania użytkownikom osobnych uprawnień do zarządzania fanpage’em, Business Managerem i kontem reklamowym. Oznacza to, że osoba będąca administratorem fanpage’a nie będzie posiadała dostępów administratorskich do Menedżera Firmy i konta reklamowego!
- Umiejscowienie i nazewnictwo poszczególnych opcji może się nieco różnić od tych przedstawionych poniżej. Jest to spowodowane tym, że Facebook ciągle testuje nowe wersje wyglądu interfejsów.
Dodać osoby można poprzez Ustawienia firmowe (ikona koła zębatego), następnie wybranie Osoby spośród opcji w Menu po lewej stronie.
Otworzy się w ten sposób zakładka, w której znajdziesz listę osób, którym wcześniej nadano uprawnienia. Warto też wspomnieć, że w tym miejscu również jest możliwe przypisanie innym uprawnień do zarządzania m.in. stronami lub kontami reklamowymi.
W celu nadania komuś dostępu do Facebook Business Managera konieczne jest kliknięcie przycisku Dodaj.
Po tym otworzy się okno, w którym musisz podać adres e-mail osoby, której dostęp chcesz przyznać. Nie musi on być powiązany z prywatnym kontem na Facebooku, może to być np. adres firmowy.
Domyślnie zaznaczony jest dostęp pracownika, jeśli chcesz, aby dana osoba pełniła funkcję administratora, musisz zaznaczyć tę opcję. Kolejnym krokiem jest wskazanie zasobów oraz zakresu dostępu (częściowego lub pełnego).
Zasobami są tutaj m.in. wszystkie strony, konta reklamowe, piksele czy konta na Instagramie przypisane do Menedżera Firmy.
Po wybraniu zasobów, jak i zakresu uprawnień na wskazany wcześniej adres e-mail zostanie wysłane zaproszenie, zaakceptowanie go natychmiastowo umożliwi nowej osobie zarządzającej działanie na Facebook Business Managerze.
W dowolnej chwili możesz zmienić zakres dostępu lub zasoby, które zostały komuś przypisane.
Z pewnością warto założyć Facebook Business Suite, nawet w przypadku prowadzenia jednego fanpage’a, w szczególności, jeśli planujesz powierzyć innej firmie prowadzenie działań marketingowych na social mediach. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci z profesjonalnym prowadzeniem profilu Twojej firmy!