Jak dodać stronę do Google Search Console?

Google Search Console to jedna z bezpłatnych usług Google, która ma na celu monitorować pozycje strony w wynikach wyszukiwania, a także pomagać w dbaniu o nią i usuwaniu ewentualnych problemów. Jak szybko i łatwo dodać witrynę do Google Search Console?

Przeczytasz w 5 minut
4 maja 2022
Marketing

Usługi Google a reklama internetowa

Google oferuje różne usługi, takie jak Search Console, Ads, Analytics, Trends itd. Wszystkie te narzędzia pomagają skutecznie realizować różne cele reklamowe. Dzięki nim można poprawić miejsce strony w wynikach wyszukiwarki Google, zwiększyć ruch czy sprzedaż w sklepie. Reklama internetowa pozwala budować także pozytywny wizerunek firmy, a umiejętnie korzystając z usług Google można osiągnąć konkretne cele.

Co to jest Google Search Console?

Narzędzia oraz raporty, które są dostępne w GSC, umożliwiają określić liczbę odwiedzin użytkowników na stronie pochodzących z wyszukiwarki Google, rozwiązywać różne problemy oraz poprawić wyniki witryny w wyszukiwarce. Narzędzia te pozwalają:

  • sprawdzić, czy dana strona może zostać zaindeksowana przez Google;
  • sprawdzić, gdzie znajdują się linki prowadzące do strony;
  • rozwiązać problemy związane z indeksowaniem strony i nowych treści;
  • sprawdzić informacje o ruchu w wyszukiwarce Google (jak często strona pojawia się w wynikach wyszukiwania, jakie hasła sprawiają, że pojawia się w wynikach i jak często użytkownicy klikają w link, aby do niej przejść itp.);
  • sprawdzać informacji o problemach związanych z indeksowaniem, spamem lub innymi nieprawidłowościami.

Dodanie strony do Google Search Console

Google Search Console to usługa, którą można, ale nie trzeba zakładać. Dana witryna mimo jej braku może pojawiać się w wynikach wyszukiwarki Google, ale właśnie dzięki Search Console można szybko dowiedzieć się, co warto zmienić i tym samym polepszyć odbiór strony przez roboty Google. Jak dodać daną witrynę do GSC?

  1. Należy wejść na stronę Google Search Console – https://search.google.com/search-console/about a następnie kliknąć „Rozpocznij”.
  2. Następnie należy zalogować się do konta Google – czyli zaloguj się jak na pocztę gmail lub załóż nowe konto, jeśli jeszcze go nie masz. Warto zauważyć, że rejestracja konta trwa zaledwie kilka minut.
  3. Kolejnym krokiem jest dodanie strony – wybierz okienko „Prefiks adresu URL” i wklej adres danej strony internetowej. Należy pamiętać o tym, że powinien to być cały adres, czyli np. https://onlinegroup.pl/ – razem z „https://”.
  4. Na samym końcu trzeba jeszcze zweryfikować stronę – istnieje aż 5 metod pozwalających zweryfikować własność domeny: plik html, tag html, Google Analytics, menedżer tagów Google, dostawca nazwy domeny.

Jak zweryfikować domenę?

Domenę można zweryfikować na kilka sposób, do najłatwiejszych należą: plik html lub tag html:

  • weryfikacja strony za pomocą plik html – należy pobrać plik z GSC, a następnie umieścić go na serwerze w katalogu, w którym znajduje się nasza witryna. Sposób ten jest zalecany szczególnie w przypadku Prestashop. Aby zweryfikować domenę należy: zalogować się do serwera, wkleić pobrany plik do katalogu, kliknąć „Weryfikuj”;
  • weryfikacja domeny za pomocą tag html – sposób ten zaleca się zwłaszcza w przypadku osób, które posiadają stronę na WordPress. Aby zweryfikować stronę w GSC należy pobrać wtyczkę Insert Headers and Footers by WPBeginner, włączyć ją, następnie wybrać ustawienia i Insert Headers and Footers i wkleić w sekcji head skopiowany tag HTML. Następnie należy przejść do strony z GSC i kliknąć „Zweryfikuj”;
  • weryfikacja strony za pomocą Google Analytics – jeśli strona jest już zweryfikowana w usłudze Analytics można łatwo połączyć ją z witryną z Search Console. Przy weryfikacji strony trzeba pamiętać o tym, że strona główna musi posiadać fragment kodu (analytics.js / gtag.js), kod śledzenia trzeba umieścić w sekcji <head> i należy mieć odpowiednie uprawnienia pozwalające na edycję w usłudze Analytics;
  • weryfikacja domeny za pomocą menedżera tagów Google – osoby posiadające aktywne konto Menedżera tagów Google na swojej stronie mogą zweryfikować prawo własności do tejże witryny przy pomocy kodu kontenera Menedżera tagów Google;
  • weryfikacja strony przez edycję DNS – aby zweryfikować witrynę według tego sposobu należy mieć dostęp do edycji stref DNS swojej domeny. Należy zalogować się do panelu hostingowego i dodać nowy rekord TXT. Po zapisaniu zmian najlepiej odczekać 10 minut, a następnie zweryfikować witrynę.

Powiązane wpisy

Zobacz wszystkie wpisy
Marketing

Co to są boty internetowe i do czego służą?

Boty, choć wielu osobom kojarzą się głównie z oszustwami internetowymi lub sztuczną inteligencją, w rzeczywistości pełnią wiele pożytecznych funkcji w sieci. To właśnie dzięki…

Przeczytaj w 5 minut
30 maja 2025