12 stron ułatwiających pracę nie tylko w SEO
Przedstawiamy listę stron przydatnych podczas korzystania z internetu. Coś dla siebie znajdą nie tylko pozycjonerzy, ale także osoby, które zajmują się szeroko pojętym marketingiem internetowym czy po prostu zwykli użytkownicy internetu. Dzięki tym stronom usprawnisz codzienną pracę, dobierzesz odpowiednie słowa kluczowe do kampanii i… zadbasz o swoją prywatność w sieci.
- Bezpłatny i szybki audyt strony www
Potrzebujesz szybkiego audytu swojej strony internetowej, ale nie masz środków finansowych, aby zlecić to profesjonalnej agencji? Wypróbuj stronę https://web.dev/measure/. Dzięki niej przeprowadzisz szybki test swojej strony, zobaczysz, jak się prezentuje w sieci, a także otrzymasz rzeczowe wskazówki dotyczące poprawy wyników. Zadbaj o jakość swojej strony zupełnie za darmo!
- UTM – Urchin Tracking Module
Tagi UTM to specjalne parametry dodawane w adresie URL, które służą do otrzymywania danych z prowadzonej kampanii. Narzędzie https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/ służy do łatwego i szybkiego dodawania parametrów do adresów URL. Po wypełnienie formularza zostaje wygenerowany pełny adres URL danej kampanii. Warto wspomnieć, że adres URL jest zawsze automatycznie aktualizowany w momencie wprowadzania jakichkolwiek zmian. Działanie tagów sprawdzamy na swoim koncie Google Analytics, gdzie dokładnie możemy prześledzić poszczególne źródła ruchu.
- Wymiary banerów do remarketingu
Porady dotyczące reklam i kampanii Google znajdziesz na stronie https://support.google.com/google-ads/answer/1722096?hl=pl. Tam w prosty i dokładny sposób zostały opisane najważniejsze kwestie dotyczące tego zagadnienia. Dostępna jest tam również jedna z najważniejszych informacji przydatnych podczas tworzenia kampanii – rozmiary reklam graficznych z podziałem na regiony. Wśród specyfikacji wyróżnione zostały takie parametry jak: typ reklamy, rozmiar, limit wielkości pliku oraz region, w którym dana reklama ma być wyświetlana.
- Trendy Google i wyszukiwanie słów kluczowych
- Trendy Google
Chcesz wiedzieć, jakie informacje są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników internetu? Wypróbuj Google Trends https://trends.google.pl/trends/?geo=PL. Wiedza zdobyta dzięki tej stronie pozwoli Ci poznać preferencje użytkowników i trendy panujące w internecie. Zobaczysz, jakie frazy są popularne w poszczególnych regionach oraz poznasz swoją konkurencję. Google Trends to kopalnia informacji, których odpowiednia analiza i interpretacja może ułatwić Ci przygotowanie skutecznej strategii i działań promocyjnych w internecie.
- Googlowski Keyword Planer
Planer słów kluczowych Google Ads pokazuje propozycje słów kluczowych, co umożliwia nam wybór tych najbardziej dla nas odpowiednich. Jest to narzędzie, z którego może skorzystać każdy, kto chce zaplanować kampanię w sieci. Jednak najwięcej korzyści będą mieli z niego profesjonalni pozycjonerzy, ponieważ dostarcza wielu danych przydatnych podczas tworzenia kampanii lub, takich jak historia skuteczności czy prognozy ruchu.
- Bezpłatna wyszukiwarka słów kluczowych
KeywordTool.io to bezpłatne narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych, które stanowi świetną alternatywę dla Keyword Planera od Google. W darmowej wersji otrzymujemy kilkaset propozycji słów kluczowych z długimi ogonami (Keywords Suggestions) oraz słowa kluczowe w formie pytań (Questions). Płatna wersja zawiera takie opcje jak wielkość wyszukiwania danej frazy, jej konkurencyjność czy trendy, jednak darmowa wersja bardzo dobrze sprawdzi u każdego początkującego pozycjonera.
- Test prędkości strony www
Szybkość ładowania się strony internetowej jest ważna nie tylko z punktu widzenia doświadczeń użytkownika, ale także ze względu na podejście Google. Googlowskie algorytmy lepiej i wyżej oceniają strony ładujące się sprawnie i szybko. Pomocne w tej kwestii jest narzędzie Page Speed Insights, które służy do sprawdzania, jak szybko ładuje się dana strona na poszczególnych urządzeniach. Ponadto Page Speed Insights dostarcza wskazówek, w jaki sposób można poprawić szybkość jej wyświetlania.
- Twoja Mapka Google
Dostępne w Google Moja firma zarządzanie lokalizacjami pozwala na dodawanie lub usuwanie adresu firmy. Te dane pozwalają użytkownikom zdobyć niezbędne informacje na temat Twojej firmy z wyszukiwarki lub z Map Google. Warto dbać o aktualne dane lokalizacyjne firmy, ponieważ to dzięki nim Twoi potencjalni klienci łatwo i szybko trafią pod wskazany adres.
- Pixabay darmowe grafiki
Każdy, nawet najbardziej merytoryczny tekst potrzebuje oprawy graficznej. Jeśli szukasz zdjęć wysokiej jakości, a nie dysponujesz własnymi i nie chcesz ich kupować, skorzystaj ze strony https://pixabay.com/pl/. To darmowa baza zdjęć dostępnych w różnych wielkościach, które można dowolnie rozpowszechniać bez obawy o prawa autorskie.
- Google Analytics
Google Analytics dostępne pod adresem https://analytics.google.com/analytics/web/#/ to darmowe narzędzie od Google stworzone do zbierania danych, analizy ruchu na stronie oraz zachowań użytkowników. Żadna osoba prowadząca własną lub firmową stronę internetową albo zajmująca się jej pozycjonowaniem nie może obyć się bez tego narzędzia.
- Tworzenie darmowego logo
Stwórz własne efektowne logo dzięki stronie https://www.freelogoservices.com/step1. Tysiące szablonów, zapisywanie w chmurze oraz wysoka jakość otrzymywanych plików sprawiają, że jest to jedno z najpopularniejszych darmowych narzędzi do samodzielnego tworzenia logo.
- Znajdź mój telefon
Funkcja „Znajdź telefon” oferowana przez Google pozwala zabezpieczyć telefon na wypadek jego utraty. Logując się przez Konto Google, możemy wyświetlić ostatnią lokalizację urządzenia i w razie potrzeby zablokować ekran i w ten sposób ochronić dane dostępne w telefonie. Lokalizacja Telefonu Google działa na wszystkich urządzeniach w systemem Android.
- Oś czasu, gdzie byłem
Oś Czasu w Mapach Google dostępna jest pod adresem https://www.google.com/maps/timeline?authuser=0&pb i umożliwia użytkownikom konta Google zobaczenie historii miejsc, które odwiedzili w ostatnim czasie. Czy warto mieć tę funkcję włączoną? Jest to indywidualna decyzja każdego z nas. Gromadzone dane są przetwarzane przez Google całkowicie anonimowo, jednak należy zastanowić się, czy rejestracja każdego naszego kroku (nawet gdy nie korzystasz z konkretnej usługi Google, tylko masz urządzenie przy sobie) i zapisywanie tego na serwerach Google jest rzeczywiście niezbędne?
- Usunięcie treści z Google
Google gromadzi o nas setki informacji, o czym większość z nas nie zdaje sobie sprawy. Dostarcza nam jednak szereg możliwości, które ułatwiają nam zablokowanie lub usunięcie chociaż części danych na temat nas i tego, co robimy. Ten link https://support.google.com/webmasters/answer/6332384?hl=pl&ref_topic=9427949 przeprowadzi nas przez całą procedurę usuwania informacji z Google. Nawet jeśli teraz ta informacja wydaje Ci się zbędna, warto ją zapamiętać, bo może się przydać szybciej niż nam się wydaje.