Reklama w Google Maps
Google Ads umożliwia tworzenie reklam w Google Maps. Takie rozwiązanie pozwala wpłynąć pozytywnie na optymalizację strony i tym samym uzyskać lepsze wyniki w lokalnych wynikach w wyszukiwarce. Reklama w Mapy Google, sprawia również, że dany punkt jest oznaczony charakterystyczną fioletową pinezką, co szczególnie wyróżnia się na mapie i ułatwia lokalizację. Reklama w Google Maps sprawdzają się znakomicie do zdobywania nowych klientów na lokalnym rynku.
Reklama w Mapy Google – co to jest?
Czym tak właściwie jest reklama w Mapach Google? Reklama w Google Maps to jeden z typów reklam, jakie można utworzyć za pomocą Google Ads. Jej celem jest wypromowanie wizytówki firmy w portalu z mapami Google. Jak działa? Gdy firma korzysta z tego rozwiązania znajduje się na pierwszym miejscu w spisie lokalnych przedsiębiorstw na wyszukiwaną przez użytkownika frazę. Ponadto lokalizacja siedziby firmy czy sklepu jest oznaczona za pomocą specjalnej pinezki w fioletowym kolorze, która szczególnie wyróżnia się na tle mapy i łatwo ją zauważyć. Ten rodzaj reklamy umożliwia potencjalnemu klientowi na łatwy dostęp do reklamowanych produktów bądź usług, a wizytówka firmy pojawia się w wyszukiwaniach znacznie wyżej pośród wyników. Jest to wyjątkowo efektowne rozwiązanie zwłaszcza wśród klientów, którzy poszukują przedsiębiorstw lokalnych, gdyż firma wyświetli się, podczas wyszukiwania okolicznych lokali, na pierwszym miejscu.
Dla kogo reklama w Google Maps?
Tego rodzaju rozwiązanie sprawdzi się doskonale w przypadku firm, które działają na lokalnym rynku i chcą zdobyć nowych klientów. Osobom korzystającym z Mapy Google wyświetla się reklama tekstowa w mapie i na górze w spisie firm, ponadto siedziba firmy jest oznaczona specjalnym charakterystycznym punktem. Promowana firma jest oznaczona oryginalnym fioletowym kolorem, co wpływa na popularność przedsiębiorstwa i pozwala budować zaufanie na rynku lokalnym. Potencjalni klienci mogą sprawdzić różne informacje (na temat produktów, usług, godzin otwarcia czy zobaczyć zdjęcia) na poziomie wizytówki Google. Podobnie jak i w przypadku innych typów reklam w sieci reklamowej Google – należy dopasować słowa kluczowe oraz lokalizację, w której chcemy zdobyć klientów.
Kiedy warto stosować reklamy w Google Maps?
Reklama w Google Maps jest stosowana po to, aby firma zdobyła nowych klientów, którzy poszukują usług oraz produktów na lokalnym rynku. Przedsiębiorstwo płaci tylko za kliknięcia użytkowników w reklamę, co umożliwia im zapoznanie się z informacjami na temat firmy. Warto zatem podczas trwania emisji reklamy często nanosić zmiany w wizytówce. Należy również zadbać o zdjęcia wysokiej jakości, które będą przedstawiać oferowane przez usługi bądź produkty. Ponadto zawarte w wizytówce informacje powinny być krótkie, zwięzłe i interesujące – z Mapy Google bardzo często korzysta się na smartfonie, dlatego opis powinien przyciągać uwagę. Reklama tego rodzaju znakomicie sprawdza się zwłaszcza podczas dni wolnych od pracy, kiedy to wiele osób przegląda Google Maps i poszukuje otwartych miejsc – tym sposobem można znaleźć potencjalnych klientów oraz zaprezentować im swoją ofertę. Warto zauważyć, że reklama w Mapy Google umożliwia również pozyskanie e-maili i numerów telefonów klientów, a także ich ocen, które wpływają pozytywnie na pozycjonowanie.