Google Ads – jak przyznać agencji marketingowej dostęp do konta reklamowego?
Prowadzenie kampanii reklamowych przy pomocy Google Ads jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na trafienie do klienta w momencie, kiedy najbardziej potrzebuje usług lub produktów, które oferuje właśnie Twoja Firma!
Decydując się na promocję firmy w sieci, możesz wykonywać działania samodzielnie lub skorzystać z pomocy specjalistów od marketingu internetowego. W ostatnim przypadku konieczne będzie nadanie dostępów do kont reklamowych w Google. Agencje reklamowe korzystają z menedżerów Google Ads, wcześniej znanych jako Moje Centrum Klienta, stąd często używany skrót MCK. Przyznawanie dostępu osobom z kontami indywidualnymi nieco różni się od sposobu nadania uprawnień agencji korzystających z MCK, dlatego to właśnie na dostępach menedżerskich skupimy się poniżej.
Krok pierwszy – czyli logowanie się do konta Google Ads
Nie jest on szczególnie zaskakujący, do panelu logowania przejdziesz, po prostu wpisując Google Ads w wyszukiwarce lub po prostu klikając tutaj. Uwaga! Zalogowanie się jest możliwe wyłącznie przy użyciu konta Google.
Krok drugi – znalezienie i podanie identyfikatora konta reklamowego
Składa się on z dziesięciu cyfr, po zalogowaniu się do konta Google Ads możesz go znaleźć w kilku miejscach. Poniżej podpowiadamy te, gdzie znajdziesz ID dla konta indywidualnego.
Pierwszym miejscem jest prawy górny róg, na szarym pasku Menu. Jest on widoczny od razu po zalogowaniu się.
Drugim miejscem jest panel otwierany po kliknięciu zdjęcia w prawym górnym rogu.
Trzecim miejscem, gdzie można znaleźć identyfikator jest, również znajdująca się na pasku menu, zakładka Pomoc.
Co w sytuacji, kiedy Twoja Firma również posiada konto menedżerskie w Google Ads, a chcesz przekazać dostęp tylko do jednego z kont reklamowych?
To również proste! Wystarczy, że zalogujesz się na swoje MCK. Następnie wyszukasz konto, do którego chcesz nadać uprawnienia i klikniesz jego nazwę.
Dzięki temu przejdziesz do wybranego konta. Identyfikator indywidualnego konta znajduje się w zakładce Pomoc na górnym pasku menu.
Uwaga! Przekazując dostęp do swojego konta menedżerskiego, możesz w zależności od nadanych uprawnień, umożliwić innym edycję kampanii na kontach podpiętych do Twojego MCK.
Numer ID podaj osobie, która się z Tobą kontaktuje. Następnie prześlemy prośbę o nadanie dostępu dla konta MCK. Przyjdzie ona na adres e-mail przypisany jako administratorski do Twojego konta Ads.
Krok trzeci – akceptacja prośby o nadanie dostępu
Jest to ostatni krok konieczny do przekazania dostępu agencji, która ma rozpocząć tworzenie kampanii reklamowych w Google Ads. Zaakceptować prośbę możesz na dwa sposoby, szczególnie zalecamy wykorzystanie pierwszego, ponieważ minimalizuje on szanse wystąpienia błędów.
Metoda nr 1
Pierwszy sposób polega na ponownym zalogowaniu się na konto reklamowe, a następnie wybraniu zakładki Narzędzia i Ustawienia (ikonka przypominająca klucz francuski). Kolejnym krokiem jest wybór Dostęp i bezpieczeństwo, opcja znajduje się w podkategorii Konfiguracja.
Następną czynnością jest przejście do zakładki Menedżerowie i zaakceptowanie prośby o połączenie.
Po tym pojawi się ostatni komunikat upewniający się, że chcesz nadać dostęp menedżerowi, który o to prosi, oczywiście konieczne jest wybranie odpowiedzi Udziel dostępu.
Metoda nr 2
Kolejnym sposobem jest akceptacja poprzez kliknięcie linku w wiadomości e-mail, która przyszła na skrzynkę odbiorczą administratora konta. Niezależnie od wyboru sposobu nadanie dostępu menedżerowi powinno zakończyć się sukcesem. Potwierdzenie połączenia konta zostanie wysłane na adres e-mailowy przypisany administratorowi konta.
Do jakich danych będą mieli wgląd specjaliści prowadzący kampanie w Google Ads?
W trakcie przyznawania uprawnień spotkasz się z kilkoma komunikatami opisującymi zakres danych, jakie będą mogły zobaczyć osoby zarządzające działaniami reklamowymi. W skrócie będą mogli przeglądać i edytować Twoje konto reklamowe oraz zarządzać kampaniami reklamowymi. Wszystkie te czynności są konieczne do skonfigurowania działań promocyjnych, tak aby były jak najbardziej efektywne. Wchodząc na swoje konto, wciąż będziesz miał wgląd do wszystkich działań prowadzonych na nim. Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, a precyzyjnie prowadzone działania reklamowe pozwalają na dotarcie do grup docelowych, które z największym prawdopodobieństwem będą zainteresowane ofertą Twojej Firmy. Pamiętaj jednak, że na najlepsze wyniki składają się również takie czynniki jak m.in. pozycjonowanie czy prowadzenie fanpage’a na Social Mediach. Skontaktuj się z nami, a dobierzemy najlepszą strategię reklamową dla Twojej Firmy!