Kody QR  – Jak generować, po co i dla kogo?

Po co i dla kogo kod QR?

Kod QR umożliwia nam w szybki i prosty sposób dotarcie do większej grupy odbiorców. Za pośrednictwem takiego szyfru, użytkownik bez żadnego logowania może zostać przekierowany do linku, który wygenerowałeś w takim kodzie.

Przykładowo, Kod QR poszerza Twój profil na Facebooku o wiele przydatnych funkcji, takich jak: połączenia z numerem telefonu, wiadomościami, ważnymi informacjami, które może wygenerować kod QR. Możesz dodać go wszędzie, gdzie uważasz, że znajdziesz odbiorców dla swojej strony.

Bardzo popularny i korzystny dla firm jest Facebook Messenger. Ułatwia on kontakt z wybraną grupą odbiorców poprzez bezpośrednią komunikację. Wygenerowanie kodu z aplikacji Messenger łączy klientów z firmą. Zeskanowanie QR przenosi do chatu i od razu angażuje w rozmowę zainteresowane osoby.

 

Jak dobrze korzystać z kodów QR

Twoje kody powinny być dobrze widoczne. Dodawaj je świadomie, nie umieszczaj ich pod każdym postem. Możesz umieść QR obok logo lub na zdjęciu profilowym, zawsze w tym samym punkcie, ponieważ potencjalny klient skojarzy szybciej jego umiejscowienie i nie zrezygnuje z dalszego zakupu reklamowanej oferty.

Przed udostępnieniem kodu warto zweryfikować jego działanie na darmowych  aplikacjach – czytnikach kodów QR, takich jak:

Czytnik kodów QR

Skaner QR/ kodów kreskowych

Czytnik i skaner kodów QR

QRbot

 

Jak wygenerować taki kod?

Niestety ani Facebook, ani Google nie posiadają obecnie funkcji generowania takich kodów. Istnieją jednak narzędzia, które mogą Ci w tym pomóc, możesz również zlecić to nam. Jeżeli chcesz profesjonalnie obrendować swoją firmę  – przygotujemy dla Ciebie QR Kody do strony www, wizytówki Google, opinii Google, Facebooka, opinii na Facebooku…

Możesz również próbować to zrobić samemu – na przykład na stronie Pageloot.com.

Jest tam generator, który dysponuje bogatą ofertą funkcji, idealną do stworzenia odpowiednich narzędzi na profil.

Wystarczy, że zarejestrujesz się, podając swój adres mailowy i tworząc hasło. Następnie po aktywacji konta musisz zaznaczyć czy tworzysz dla firmy, czy prywatnie.

Po potwierdzeniu maila i ponownym zalogowaniu, należy wybrać rodzaj kodu QR spośród 9 dostępnych opcji. Wybierz ten, który będzie najbliższy twoim oczekiwaniom.

Przyjmijmy, że tworzysz kod do strony www. Czyli wybierasz pierwszą opcję – WEBSITE.

Kolejny krok to nadanie nazwy Twojego QR Kodu – pp. Online Group oraz wpisanie na dole adresu strony internetowej, do której ma kod QR prowadzić.

Na koniec czeka nas nadanie indywidualnego designu dla kodu.

W kolejnych krokach możesz zmienić jego kolory – np. pod barwy logo firmy, dodać jedną z wielu popularnych ikonek internetowych, zmienić kształt niektórych elementów.

Jeżeli wszystkie elementy są już ustalone, dajemy SAVE.

Mamy w ten sposób wygenerowany nasz własny kod QR!

Teraz możemy go pobrać. Program zapyta nas jeszcze o format pliku (png, jpg, eps…) oraz jego wielkość. Pobrany kod zapisujemy na swoim dysku i możemy go zacząć wykorzystywać – drukując na ulotkach, wizytówkach, wklejając na social media, czy umieszczając na samochodach firmowych.

Oczywiście specyfika kolejnych kroków jest zależna od programu, w którym będziemy generować nasz kod.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski