Co powinna zawierać karta produkty w sklepie internetowym?
Rynek e-commerce jest dziś niezwykle konkurencyjny. Aby przyciągnąć klienta należy zatem zrobić dobre pierwsze wrażenie. Jak to osiągnąć? Jednym ze sposobów na zatrzymanie potencjalnych klientów odwiedzających stronę sklepu jest atrakcyjna prezentacja oferowanego asortymentu. Odpowiednia karta produktu może zatrzymać odwiedzających i sprawić, że zdecydują się oni na zakupy. W poniższym artykule wyjaśniamy, czym jest product page i co powinna zawierać, aby zachęcała potencjalnych klientów do zakupów.
Czym jest product page, czyli karta produkty w e-sklepie?
Konsumenci uwielbiają robić zakupy online. Jest to bardzo wygodne, proste, zajmuje niewiele czasu i można je wykonać nawet siedząc w piżamie na kanapie w salonie. Takie zakupy są również w pełni bezpieczne. Z tych powodów coraz więcej osób decyduje się składać zamówienia w e-sklepach. Nierzadko decyzję pozwala im podjąć atrakcyjna prezentacja towarów, czyli odpowiednio wykonana strona produktowa (product page).
Karta produktowa jest stosowana w e-commerce do przedstawienia dokładnych informacji na temat danego przedmiotu lub usługi. Product page pozwala klientom poznać cechy, funkcje i zalety oferowanego przez sklep asortymentu. Odpowiednia karta produktu pełni szereg funkcji.
Funkcje karty produktowej
Strona produktowa pełni następująca funkcje:
- informacyjna – product page dostarcza klientom szczegółowych informacji, takich jak nazwa, cena, dostępność, opis, wymiary czy waga danego przedmiotu. Dzięki tym danym klient można zapoznać się ze wszystkimi niezbędnymi informacjami, ponadto będzie mógł porównać ofertę danego e- sklepu z innymi;
- marketingowa – karta produktowa pozwala zaprezentować dany przedmiot w atrakcyjny sposób. Uwagę klientów przyciągają dobrze wykonane zdjęcia, krótkie filmiki przedstawiające produkt czy też wizualizacje 3D. Nie bez znaczenia jest także przekonujący opis zawierający słowa kluczowe, które ułatwiają konsumentom wyszukiwanie oferty w Internecie;
- społecznościowa – product page umożliwia ocenienie oraz zrecenzowanie zakupionego przedmiotu. Takie opinie użytkowników mają ogromny wpływ na potencjalnych klientów, którzy zastanawiają się nad decyzją o zakupie. Z tego powodu warto pozwolić klientom wyrażać swoje zdanie na temat oferowanych produktów;
- budująca zaufanie – dzięki kartom produktów można znaleźć najważniejsze informacje także na temat dostawy, gwarancji i ewentualnych zwrotów towaru. Dzięki przejrzystym zasadom i łatwo dostępnym informacjom, klienci nabierają zaufanie do sprzedawcy i w ten sposób wzrasta konwersja.
Niezbędne elementy karty produktowej
Interesująca reklama internetowa sprawia, że potencjalni klienci decydują się sprawdzić ofertę zamieszczoną w danej witrynie. Ale dopiero dzięki odpowiedniej zawartości product page, klient może zadecydować o zakupie konkretnego przedmiotu. Taka strona być atrakcyjna pod względem wizualnym, ale także powinna posiadać wszelkie niezbędne informacje, a dodatkowo być czytelna i godna zaufania. Do najważniejszych elementów karty produktowej należą:
- nazwa produktu – to element, który jako pierwszy przyciąga uwagę klientów e-sklepu. Powinien być czytelny i łatwy do zapamiętania. Powinien być w języku polskim. Ponadto należy unikać długich i skomplikowanych wyrażeń. Krótkie i zwięzłe hasła łatwiej zapamiętać klientom. Co ważne, nazwa produktu powinna być także unikalna. Warto zastosować grę słów lub zawrzeć w nazwie istotne informacje dla potencjalnych nabywców;
- zdjęcia produktu – w e-sklepie klient nie może zobaczyć na żywo ani dotknąć towaru, dlatego niezwykle ważne są odpowiednie zdjęcia prezentujące dany przedmiot. Warto zadbać o to, aby fotografie były wysokiej jakości, a ujęcia były wykonane z różnych perspektyw. Bardzo pomocne dla klienta są również zdjęcia w kontekście, czyli ubrania zaprezentowane na modelce czy np. krem wśród innych produktów do pielęgnacji skóry na półce w łazience. Dzięki takim fotografiom klient może wyobrazić sobie, jak dany produkt wygląda na żywo i jaki ma rozmiar. Warto pokazać również z bliska detale produktu, takie jak materiał, wykończenia, guziki, ozdoby itd. W ten sposób można pokazać klientowi, że dany przedmiot jest wykonany starannie i z wysokiej jakości materiałów;
- unikalny opis produktu – na stronie produktu powinien pojawić się także unikalny opis oferowanego przedmiotu. W opisie powinny znaleźć się informacje na temat zalet, właściwości, rozmiaru i koloru. Same zdania powinny być proste i zrozumiałe, warto stosować akapity i wyróżnienia, aby ułatwić klientowi przyswojenie informacji;
- dodatkowe elementy product page – na stronie produktowej można zamieścić również i inne elementy, które będą atrakcyjne dla potencjalnych klientów, takie jak np. wideo, wizualizacje 3D, opinie klientów, infografiki itd.