Dobry projekt strony internetowej, czyli jaki?

Co powinien uwzględnić projekt strony internetowej, by finalny efekt po wdrożeniu był satysfakcjonujący dla zamawiającej ją osoby lub firmy? Jakie elementy w projektowaniu WWW są istotne w tym procesie twórczym?

Projekt strony internetowej – co zrobić, by był dobry?

Projekt strony internetowej to zagadnienie wieloaspektowe. Tylko starannie przygotowany plan, a następnie jego realizacja krok po kroku, pozwoli na efekt w postaci witryny zaprojektowanej w zgodzie z obowiązującymi trendami, przyjaznej dla użytkowników, niosącej wszelkie niezbędne informacje, a także dopracowanej pod kątem technicznym, SEO, UX-owym i w wieloma innymi, pomniejszymi aspektami. Zlecając agencji lub freelancerowi projektowanie stron www, warto pamiętać o następujących kwestiach: 

  • indywidualne podejście – strona internetowa powinna być perfekcyjnie dopasowana do charakteru prowadzonej działalności lub oferowanego asortymentu, a także posiadać wszelkie elementy, które zostały uznane za niezbędne (np. formularz rezerwacji lub rejestracji, czytelny cennik, precyzyjnie opisaną ofertę skierowaną do różnych grup docelowych). Trudno o znalezienie gotowego szablonu w przypadku większości branży i działalności, dlatego zamiast projektu, który tylko częściowo odpowie na nasze potrzeby, lepiej już na tym etapie nie iść na żadne ustępstwa i kompromisy i postawić na dedykowany projekt, stworzony na indywidualne potrzeby naszego biznesu,
  • cel strony – opracowując projekt strony internetowej, należy zadać sobie kilka pytań. Jednym z nich jest cel lub innymi słowy rola, jaką strona ma pełnić. Cele mogą być przeróżne, a witryna być tylko prostą wizytówką z danymi kontaktowymi typu one page lub rozbudowanym serwisem o wielowątkowej strukturze – np. dla sklepu internetowego lub firmy usługowej o szerokim zakresie działań. Celem strony może być uzupełnienie formularza rezerwacji – np. strona nadmorskiego hostelu – lub zakup konkretnego, najmocniej promowanego produktu – np. sklep z akcesoriami medycznymi i przyłbicami,
  • odbiorcy strony – kolejne pytanie, jakie należy sobie zadać podczas opracowywania samodzielnie lub z podwykonawcą projektu strony internetowej, są jej odbiorcy. Kim są osoby, które będą odwiedzać tę witrynę? Warto przemyśleć kwestie, takie jak rodzaj informacji, jakich mogą poszukiwać, cel, jaki chcą zrealizować (np. rezerwacja domku), a także jakie są ich preferencje i co uwzględnić w projekcie, by osiągnąć ich cele lub odpowiadać na zapytania i potrzeby,
  • liczba podstron i struktura strony – kolejny istotny aspekt w projekcie strony internetowej to ustalenie liczby podstron oraz ich struktury i hierarchii. Istnieje kilka podstron, które stanowią swoistą bazę i szkielet każdej witryny, jest to – oczywiście poza stroną główną – również podstrona kontakt, o nas, galeria i podstrony ofertowe lub opisujące usługi. Ciężko o podanie liczby podstron, bez wiedzy na temat specyfiki konkretnej działalności, charakteru odbiorcy i treści, jakie mają się tam znaleźć – liczbę tę dopasowuje się indywidualnie do profilu klienta,
  • mobile first –  już od 2017 roku użytkownicy urządzeń mobilnych stanowią większość internautów i liczba wyświetleń na urządzeniach mobilnych przewyższa wyświetlenia na desktopie. W związku z tą rewolucją również podczas projektu strony internetowej warto wziąć to pod uwagę i zacząć projektowanie od rozdzielczości mobilnej zamiast desktopowej. Warto dodać, że od 2018 roku Google do ustalania pozycji strony w wynikach wyszukiwania bierze pod uwagę najpierw jej wersję mobilną dla wszystkich witryn w zasięgu globalnym. To wszystko przemawia za tym, by skupić się na projekcie mobilnym i go nie bagatelizować. 
  • UX – UX, czyli user experience, to całość wrażeń, które użytkownik doświadcza podczas korzystania ze strony internetowej. By wrażenia te były pozytywne, a witryna przyjazna, warto w projekcie strony internetowej uwzględnić zasady, jakimi rządzi się UX. Przykłady takich elementów strony to: dobra, intuicyjna nawigacja, widoczne przyciski i formularze, przejrzyste i zrozumiałe teksty, responsywność i dostosowanie strony do urządzeń mobilnych. 

Projektowanie WWW szyte na miarę

Projektowanie WWW warto powierzyć w ręce ekspertów, bo mają oni kompleksową wiedzę na temat tego, jak witryna powinna wyglądać. Projektowanie WWW powinno uwzględniać aktualne trendy w projektowaniu, kodowaniu, designie, UX-ie, dopasowaniu do urządzeń mobilnych oraz potrzeb użytkowników, którzy stronę WWW będą odwiedzać. Dobrze zaprojektowana i wdrożona strona, z uwzględnieniem zasad SEO, pomoże zwiększyć ruch organiczny, a to przełoży się na realny zysk, np. w postaci zwiększeniu liczby konwersji.

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Jak nie wiecie jak lub gdzie się reklamować - skorzystajcie z pomocy Online Group, a oni rozwiążą Wasz problem szybko, sprawnie i tak aby zadziałało! NA SEO znają się jak nikt inny :)

Maciej Senderowski

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski