Jak stworzyć stronę mobile friendly? Zmiana algorytmu Google 21 kwietnia

Czy jesteś przygotowany na zmianę algorytmu Google?

Ostatnio bardzo głośno zrobiło się na temat najnowszej zmiany algorytmu, którą Google zaplanowała wprowadzić z dniem 21 kwietnia. Ów udoskonalenie dotyczyć ma dodatkowej oceny funkcjonalności przeglądania stron na urządzeniach mobilnych. Więcej na ten temat można znaleźć w oficjalnej informacji Google na blogu. W związku z tą informacją wiele firm zaczęło zadawać sobie pytanie czy ich strona jest dobrze przystosowana do zmiany algorytmu? No właśnie, jesteście przygotowani na zmianę algorytmu? Najpierw proponuję Ci sprawdzić czy jest i jaki ruch jest na twojej stronie z urządzeń mobilnych.

Sprawdzenie ruchu i zachowania klientów z wyszukiwarek mobilnych

2. Do sprawdzania ruchu skierowanego na naszą stronę z urządzeń mobilnych najlepiej posłuży nam aplikacja Google: Webmaster Tools. W pierwszej z nich po zalogowaniu wchodzimy w:

Ruch związany z wyszukiwaniem -> Wyszukiwane hasła

google webmasters tools

Rozwijamy zakładki filtry i zamieniamy wyniki wyszukiwania na “Urządzenia przenośne” (jak na obrazku powyżej).
Dzięki temu prostemu zabiegowi mamy dostęp do sporej ilości danych, które później możemy analizować.

2. Kolejne, dokładniejsze dane przedstawi nam kolejne narzędzie Google: Analytics. Wystarczy zalogować się do konta na swojej stronie, wejść w zakładkę:

Odbiorcy -> Ogółem -> Dodać nowy segment „ruch z komórek i tabletów”

google analytics

Po kliknięciu „Zastosuj” pojawią nam się szczegółowe dane dotyczące wizyt na naszej stronie. Możemy porównać sobie wszystkie sesje z sesjami mobilnymi. Czas przebywania na stronach, procentowe ilości wejść czy współczynnik odrzuceń. To wystarczające dane, aby stwierdzić czy potencjalny klient czuje się na naszej stronie dobrze z poziomu komórki.

Sprawenie statusu strony pod kątem wyszukiwania mobilnego

Znasz już statystyki odwiedzin na swojej stronie, jeśli czytasz dalej znaczy że możesz wycisnąć z tego medium więcej. Na pewno ważną kwestią pozyskania klienta z komórki jest wygoda przeglądania twojej strony na telefonie. Postaram się przedstawić Ci kilka kroków sprawdzających, w jakiej kondycji jest twoja strona, jeśli chodzi, o tzn. Mobile Friendly oraz kilka podstawowych zasad, które trzeba przestrzegać, aby pozwolić swojej stronie znaleźć się wysoko w Google na urządzeniach mobilnych. No tak, po co podejmować jakiekolwiek kroki, jeśli Twoja strona, okaże się przystosowana do przeglądania jej na telefonach komórkowych? Z pomocą do sprawdzenia tego przychodzi nam samo Google: Mobile Friendly Test. Wystarczy wpisać/wkleić swój adres URL. Jeśli podczas wczytania Twojej strony zobaczysz taki komunikat, możesz spać spokojnie i zacierając ręce czekać na 21 kwietnia.

online kraków

 

Jeśli jednak Twoja strona po wpisaniu jej do narzędzia Google „świeci się na czerwono” to wiedz, że coś się dzieje.

 

mobile

Google jako przeglądarka, daje nam „na talerzu” gotowe rozwiązania do zastosowania na naszej stronie. Tak czy siak, nie możemy zaprzestać na sprawdzeniu naszej strony na tym jednym narzędziu.

Następnym krokiem powinno być sprawdzenie jak się sprawa mniema w Google Webmaster Tools. W pierwszej kolejności sprawdzamy stan indeksowania wchodząc w:

Indeksowanie -> Błędy indeksowania

webmaster tools

Na dole strony znajdziemy dokładnie opisane błędy dotyczące naszej strony.

W kolejnym kroku, wejdź w zakładkę:
Indeksowanie -> Pobierz jako Google -> Pobierz i zrenderuj

online kraków

Po zakończeniu operacji i wejściu w zakładkę „Renderowanie” możemy zobaczyć jak googlebot oraz użytkownik widzi naszą stronę. Renderować możemy zarówno wersję strony dla komputera i smartphona (obok przycisku „pobierz”, możemy zmienić urządzenie, które chcemy zobaczyć). Renderowanie da nam istotne informację, jak google i zwykły użytkownik widzi naszą stronę ( w szczególności chodzi o mobile). Możemy na spokojnie przyglądnąć się jeszcze raz stronie, czy wszystko jest w porządku, czy jest przyjazna, łatwa w nawigacji i czytelna.

Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na pozycję strony mobile jest szybkość ładowania się strony. I tu z pomocą przychodzi nie, kto inny niż Google. Wystarczy, że wejdziesz w ten link i wpiszesz URL swojej strony internetowej. Po krótkiej analizie, Google przedstawi Ci wyniki działania twojej strony oraz zalecenia mające na celu ich poprawienie. Warto przejrzeć te dane i zobaczyć, które z nich możemy poprawić tak, aby zwiększyć szybkość działania naszej witryny jednocześnie nie tracąc na jakości.

Podsumowanie

Czy jest się, czego obawiać? Oficjalne stanowisko Google w tej sprawie jest i faktycznie ma to odbyć się w drugiej połowie kwietnia. Zmiana ta jednak będzie póki, co dotyczyła tylko i wyłącznie wyników wyszukiwania z poziomu urządzeń mobilnych. Nie ma żadnych informacji potwierdzających, aby strony stworzone w technice RWD były wyżej w wynikach wyszukiwania na komputerach stacjonarnych. Więc jak nie zależy ci tak bardzo na klientach z mobile to spokojnie możesz zmiany na stronie przeprowadzić później. Na rynku teraz jest prawdziwy BOOM na strony responsywne, co znaczy, że ceny wywindują w górę, a jeśli cena będzie na niższym poziomie nie możemy spodziewać się dobrej jakości.

Każdy ma swój biznes i swoich odbiorców. To od Ciebie zależy czy te zmiany przeprowadzisz już dziś czy za rok. Nie zmienia to faktu że prędzej czy później każdy będzie musiał przystosować się do tych zaleceń, ponieważ tendencja przeglądania stron na urządzeniach mobilnych jest rosnąca i w innym wypadku klienci po prostu uciekną do konkurencji.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski