Skuteczny marketing wideo – jak tworzyć filmy, które przyciągają uwagę?

Dziś użytkownicy Internetu są bombardowani informacjami w różnej formie, przede wszystkim krótkimi filmikami. Z tego powodu marketing wideo stał się jednym z najskuteczniejszych narzędzi do promocji produktów i usług. Reklama na YouTube jest obecnie niezwykle popularna, a umiejętność tworzenia angażujących treści w formie video stała się  kluczowe dla wielu marek. W poniższym artykule przedstawimy, jak tworzyć skuteczne filmy marketingowe, które przyciągną uwagę i zmotywują klientów do działania.

Zrozumienie celów marketingowych

Jeszcze przed przystąpieniem do nagrania filmu reklamowego należy jasno określić cel bądź cele, która pragnie się osiągnąć. Warto ustalić, czy celem jest zwiększenie świadomości marki, promocja określonej usługi czy produktu, czy może budowa długotrwałej relacji z klientami? Reklama na YouTube powinna być jak najbardziej dopasowana do celów, w przeciwnym razie może nie przynieść oczekiwanych wyników.

Poznanie swojej grupy docelowej

Kluczem do sukcesu w marketingu (nie tylko wideo) jest zrozumienie swojej grupy docelowej. Warto więc zadać sobie pytanie: „Kim są odbiorcy moich usług/produktów?” Należy także ustalić, jakie mają zainteresowania, wiek, problemy do rozwiązania itd. Dzięki tym informacjom można stworzyć odpowiednią treści, które będą dla nich wartościowe i angażujące. Co ważne, reklama na YouTube posiada bardzo cenną zaletę, pozwala bowiem precyzyjnie ustalić odbiorców według demografii, zainteresowań i zachowań, co znacznie ułatwia osiągnąć zamierzony cel.

Tworzenie wartościowych treści

Marketing wideo powinien nie tylko prezentować się ciekawie, ale przede wszystkim dostarczyć wartościowych treści. Obecnie konsumenci nie przepadają za nachalnym sprzedawaniem, zdecydowanie bardziej odpowiadają im treści, które odpowiadają na ich pytania i pomagają w rozwiązywaniu różnych problemów. Warto więc prezentować na filmikach porady, tutoriale, recenzje czy historia sukcesu związane z marką. Warto również pamiętać, że reklama na YouTube, które edukuje bądź bawi, ma większą szansę na zdobycie popularności.

Początek jest najważniejszy

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze, nikogo więc nie dziwi fakt, że pierwsze sekundy filmu są kluczowe dla jego odbiorców. Muszą one przyciągnąć uwagę i zainteresować. Warto w ciągu pierwszych 5-10 sekund wideo postawić pytanie lub przedstawić problem, który dotyczy grupy docelowej. Warto również wykorzystać wizualizacje, które przykują wzrok.

Dopasowanie do platformy

Reklama na YouTube ma swoje specyficzne zasady i oczekiwania. Warto się upewnić, że wideo powinni być dostosowane do platformy, z której się korzysta. Należy pamiętać o tym, jak użytkownicy scrollują kolejne filmy, jak często przerywają oglądanie, na jak długo są w stanie się skupić, warto się także zastanowić, jak przekazać najważniejsze informacje w zwięzły sposób. Ponadto warto stosować różne formaty, takie jak krótkie wideo, dłuższe vlogi, animacje, krótkie relacje, aby przyciągnąć różne grupy odbiorców, które preferują różne rozwiązania.

Optymalizacja pod SEO

Aby filmy miały szansę na odniesienie sukcesu, muszą być także widoczne na platformie. Optymalizacja SEO dla wideo to podstawa, które pomaga w łatwy sposób zwiększyć zasięgi. Jeszcze przed publikacją filmu należy dobrać odpowiednie słowa kluczowe, stworzyć chwytliwy tytuł i opis, ponadto należy bezwzględnie korzystać z tagów. Dobrym pomysłem jest także umieszczenie w opisie filmu linków do swojej strony internetowej czy innych mediów społecznościowych.

Zachęta do działania

Warto pamiętać również o zachęcie do działania, czyli call to action, w skrócie CTA. W każdym filmie powinno się zachęcić odbiorców do działania – do subskrybowania kanału, odwiedzenia strony internetowej czy profili w mediach społecznościowych. Przekonujące zakończenie dobrego filmu z odpowiednią zachętą pozwala zwiększyć wyniki sprzedażowe firmy.

Analizowanie efektów

Ważne jest także analizowanie wyników. Należy sprawdzać statystyki wyświetleń, czas oglądania, współczynnik klikalności (CTR) i zaangażowanie widzów. Dzięki tym informacjom można dostosować przyszłe kampanie wideo do zachowania i upodobań użytkowników i tym samym poprawić efektywność reklam. 

5/5 - (1 vote)

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski