Dzień po apokalipsie mobile
Tak jak pisałem w ostatnim wpisie dnia 21 kwietnia br. wprowadzony (mogę już tak napisać) został algorytm Google dotyczący oceny funkcjonalności strony pod kątem wyszukiwania dla urządzeń mobilnych. No i stało się… jesteśmy dzień po aktualizacji. Na forum Google dla webmasterów Michał Wiciński z Google odpowiedział na najczęstsze pytania dotyczące samej aktualizacji, możemy dowiedzieć się między innymi że:
- aktualizacja nie będzie mieć żadnego wpływu na wyszukiwania na tabletach czy komputerach, dotyczy ona tylko i wyłącznie wyszukań mobilnych we wszystkich językach i lokalizacjach;
- jeśli dostosowana pod „mobile friendly” jest tylko pojedyncza strona z kilku stron całej witryny, ta strona tylko będzie premiowana w wyszukiwaniach mobilnych Google. To znaczy, że nie musimy zmieniać całych witryn, tylko strony, które generują konwersję na urządzeniach mobilnych;
- do testów strony używamy strony „mobile friendly”;
- cała aktualizacja powinna zająć około tygodnia, więc jeszcze nie zauważyłeś spadków/wzlotów witryny – to może jeszcze wszystko przed Tobą;
- jeśli posiadamy linki do stron nieprzystosowanych z naszej witryny nie będą one miały żadnego wpływu dla Google, jedynie dla użytkownika, który doceni jak przyjemnie przegląda się naszą responsywną witrynę
Jak Wy przeżyliście „rewolucję” czy „apokalipsę” mobile? Znaczące spadki/wzloty Wasze lub konkurencji? Jakieś spostrzeżenia?