Audyt SEO krok po kroku – Adresy URL i linkowanie

Jak przeprowadzić Audyt SEO krok po kroku? W tym artykule znajdziecie informacje na temat adresów URL oraz linkowania. Jak to powinno wyglądać, żeby nasza strona na tym zyskała? Przeczytajcie, aby wiedzieć, o co chodzi w SEO.

Adresy URL

  • Przyjazne adresy – stosowanie przyjaznych adresów URL jest korzystne zarówno dla użytkowników jak i robotów wyszukiwarek. W obu przypadkach, nie trzeba odwiedzać strony, aby odgadnąć jej zawartość po spojrzeniu na konstrukcję adresu.

Zamiast adresu w postaci:
http://www.domena.pl/index.php?page=nazwa_podstrony

Należy przygotować przyjazne linki tak aby powyższy przykładowy adres wyglądał np. tak:
http://www.domena.pl/nazwa_podstrony

  • Polskie znaki w adresach – stosowanie w adresach URL polskich znaków powoduje kilka problemów. Przede wszystkim, takie adresy są mniej czytelne ze względu na ich zamianę przez różnego rodzaju czytniki na – mówiąc potocznie krzaczki. Przykładowo, znak „ś” zostanie zamieniony na „%C5%9A”.
  • Separatory w adresach – rozdzielając słowa kluczowe w adresach URL, należy unikać używania spacji. Powoduje to pogorszenie czytelności takich adresów przez to, że w wynikach wyszukiwania oraz niektórych przeglądarkach, spacja
    zamieni się na znak „%20”. Bardzo często jako separatora używa się znaku dolnego podkreślenia („_”), jednak niektóre
    wyszukiwarki mogą nie traktować ich jako znaków rozdzielających kilka słów, ale jako znaki, które je łączą. Najbezpieczniej jest używać znaku myślnika („-„) jako separatora.
  • Wielkie litery w adresach – niektóre wyszukiwarki (m.in.) Google traktują adresy z wielkimi literami i ich odpowiedniki pisane małymi literami, jak różne adresy zawierające tą samą treść. Z tego powodu dochodzi do wyświetlania w wynikach wyszukiwania kilku adresów, które powinny zostać uznane za ten sam URL, a zamiast tego powodują powielanie treści w obrębie domeny.
  • Długość adresów – jeśli tylko jest taka możliwość, adresy podstron powinny być w miarę krótkie. Absolutnie nie należy kierować się tym, że wyszukiwarka może premiować podstrony, w adresach których znajduje się kilka najważniejszych fraz,
    ponieważ tym sposobem łatwo jest doprowadzić do przeoptymalizowania adresów.
  • Dostępność podstron – zaleca się, aby każda z podstron w serwisie była dostępna po 2-3 kliknięciach. Najważniejsze podstrony zazwyczaj linkuje się ze wszystkich podstron, jednak zdarzają się wyjątki od tej reguły. Problem dotyczy również rozbudowanych serwisów o wielopoziomowej nawigacji – podział na kategorie, podkategorie i wyświetlanie linków do podstron produktów dopiero na najniższym poziomie nawigacji.
  • Identyfikatory sesji – adresy url nie powinny zawierać identyfikatorów sesji lub użytkownika gdyż może to doprowadzić do zaindeksowania tej samej treści pod wieloma adresami.

Linki wewnętrzne

  • Menu tekstowe – tekstowe menu jest najłatwiejsze do odczytania przez roboty wyszukiwarek. Wszystkie elementy menu powinny być typu tekstowego.
  • Opisowe teksty zakotwiczenia – jednym z elementów na stronie, który „podpowiada” robotom wyszukiwarek, czego dotyczy podlinkowana strona, są teksty zakotwiczenia, czyli – potocznie – anchory. Powinny one być opisowe, zawierające odpowiadające podstronie słowo kluczowe.

Zamiast linków w postaci:
Cennik pozycjonowanie <a href=http://www.domena.pl/cennikpozycjonowanie> zobacz więcej</a>

Lepiej zastosować link: 
<a href=http://www.domena.pl/cennik-pozycjonowanie> Cennik pozycjonowanie </a>

  • Optymalne linkowanie wewnętrzne – analizując linkowanie wewnętrzne należy zwrócić uwagę zarówno na opisaną już łatwą dostępność podstron, jak i to, aby bez uzasadnienia nie zamieszczać na każdej podstronie zbyt dużej liczby odnośników. Liczba linków wewnętrznych na danej podstronie nie powinna przekraczać 100. Google traktuje linki jako głosy przyznawane innym stronom. W dużym uproszczeniu algorytm PageRank Googla zakłada, że strona internetowa może przekazać część zebranych punktów (wartość PageRank) innym stronom poprzez umieszczenie w swojej treści odnośników do wybranych dokumentów internetowych. Zbyt duża liczba odnośników powoduje, że wartość PageRank strony rozdzielana jest pomiędzy większą liczbę linków. W związku z tym wartość ta będzie mniejsza. Nadmierna liczba linków utrudnia również nawigację po stronach witryny zwykłym użytkownikom.
  • Brak linków powodujących powielanie treści – już wcześniej wspomniano że wyszukiwarki mogą zaindeksować kilka adresów podstron z tą samą treścią. Należy unikać takich sytuacji. Przykładowo bardzo częstym błędem jest linkowanie w menu do strony głównej jako np. do pliku .index.php zamiast do adresu w postaci www.domena.pl. Przykładowo na obecnej stronie www.domena.pl/ logo podlinkowane jest do adresu http://www.domena.pl/index.php zamiast do http://www.domena.pl/. Należy unikać sytuacji, w której do jednej podstrony prowadzi kilka różnych adresów url.
  • Linkowanie kontekstowe – jest ono bardzo wartościową formą linkowania. Dzięki prawidłowej realizacji linków kontekstowych możliwe jest silniejsze powiązanie linkowanych stron z frazami kluczowymi. Dlatego należy w tekstach stosować linki wewnętrzne podlinkowując odpowiedni anchor tekst.
  • Link do strony głównej – na każdej podstronie serwisu powinien być umieszczony link do strony głównej.
  • Ścieżka nawigacji (breadcrumbs) – pomaga zarówno użytkownikom jak i w linkowaniu wewnętrznym.

Linki zewnętrzne

Linki zewnętrzne są to linki kierujące poza daną stronę internetową.

  • Liczbę linków wychodzących – podobnie jak w przypadku linków wewnętrznych należy zwrócić uwagę by ich liczba na stronie nie była zbyt duża. Nadmierna liczba linków zewnętrznych zmniejsza wartość Page Rank przekazywaną podstronom witryny.
  • Jakość linków wychodzących – należy zadbać o to aby linki nie prowadziły do serwisów słabej jakości.
  • Oznaczenie linków reklamowych – zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki Google, należy używać atrybutu nofollow w celu oznaczenia linków reklamowych, których publikacja została opłacona.

Mapa strony

Mapa strony HTML – mapa strony w formie HTML ułatwia nawigację po stronie zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarek. W przypadku rozbudowanych serwisów jak w przypadku domena.pl wystarczą linki do najważniejszych podstron.

Mapa strony XML – dla robotów wyszukiwarek ważniejsza jest mapa strony w wersji XML, głównie ze względu na to, że format ten pozwala na przekazanie wyszukiwarkom dodatkowych informacji. Należą do nich m.in. częstotliwość aktualizacji strony, czy też ustawienie różnych priorytetów dla poszczególnych podstron. Mapa taka powinna być dostępna pod adresem
http://www.domena.pl/sitemap.xml , powinna zawierać adresy wszystkich podstron serwisu domena.pl i powinna być w miarę często aktualizowana.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski