Jakie trendy obowiązują w SEO?
Jakie trendy będą obowiązywać w SEO w najbliższym czasie? Czego możemy się spodziewać? Trzeba być świadomym, że w tej branży wszystko zmienia się szybko jak w kalejdoskopie. Jest to branża bardzo dynamiczna, a zmiany następują jedna po drugiej.
Duże znaczenie mikrodanych
W zaskakującym tempie rośnie liczba typów danych, na które uwagę zwraca Google. „FAQ” oraz „HowTo” to typy często zadawanych pytań, które zadawane są podczas korzystania z wyszukiwarki. Są to zbiory, które ułatwiają wyszukiwanie odpowiedzi na pytania użytkowników. Za niedługo też, być może, zbiory te będą brane pod uwagę przy czynniku rankingowym w wynikach wyszukiwania danej strony. Jeśli te dane będą brane pod uwagę, to należy rozważyć też kody GTIN. Jest to zestaw cyfr jednoznacznie identyfikujący dany produkt. Dla SEO będzie to kolejny czynnik brany pod uwagę. Kiedy to nastąpi? Jeszcze nie wiadomo, ale z pewnością trzeba być przygotowanym.
Linki
Linki są istotne, jeśli chodzi o ranking SEO. Wprowadzone w roku 2018 wartości atrybutów rel – „UGC” (user-generated content) oraz „sponsored” wciąż się rozwijają. Choć są to linki z atrybutem „no follow” i przypisuje się je odnośnikom wychodzącym, należy pamiętać, że są one tak samo istotne jak reszta linków. Dlaczego Google będzie przywiązywać do nich coraz większą wagę? Ponieważ są one bardzo istotne dla algorytmu Google i wyszukiwarka chce wiedzieć o nich coraz więcej. Wiedzę tą może pozyskać od właścicieli witryn. W zależności od typu linku, będzie miał on inny wpływ na widoczność strony. Zatem jest to dobry materiał do śledzenia.
Rozwój wideo
Nie ma co ukrywać, że coraz więcej użytkowników zwraca uwagę na wideo. Treść na stronie jest też istotnym elementem, ale wideo staje się coraz bardziej popularne. Wystarczy spojrzeć na YouTube – portal jest brany tak samo pod uwagę, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Statystyki mówią, że samym wideo będziemy generować nawet 75% ruchu! Współczesny klient zwróci uwagę najpierw na wideo, dopiero potem na treść. Zatem warto optymalizować treści wideo w naszej witrynie.
Cześć, tu Siri
Wyszukiwanie głosowe staje się coraz bardziej popularne także w Polsce. To nie tylko wygoda, ale także możliwość szybkiego wyszukania interesującej nas rzeczy czy produktu. Szczególnie muszą się na to przygotować serwisy poradnikowe i newsowe. Co należy zrobić? Przede wszystkim dobrze dobrać słowa kluczowe, stworzyć odpowiedni content pod wybrane słowa kluczowe, optymalizacja czasu wczytywania strony czy wdrożenie certyfikatu SSL.
Responsywność
Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych. Kluczowe jest zadbanie o to, aby nasza strona internetowa, była odpowiednio dostosowana do tego typu urządzeń. Współczynnik odrzuceń może wzrosnąć, jeśli strona internetowa nie ma odpowiednio dostosowanej strony dla smartfonów. Dlaczego? Nawigacja po takiej stronie jest bardzo niewygodna bądź wręcz niemożliwa.
Algorytm BERT
Nie bez powodu mówi się, że „content is the King”. Algorytm BERT przypomina nam przede wszystkim o tym, aby tworzyć treści naturalne. Treści mają być atrakcyjne zarówno dla użytkownika, ale także czytelne dla algorytmu Google. Liczy się przede wszystkim jakość treści. Złej jakości treść może przyczynić się do obniżenia strony w rankingach wyszukiwania. Dlaczego? Może to być spowodowane kanibalizacją słów kluczowych, zbyt dużego nasycenia treści słowami kluczowymi, duplikacja treści na stronie. Roboty indeksujące bardzo nie lubią napotkać tego typu problemów na swojej stronie. Dlatego przysłowiowe lanie wody, nie ma tutaj najmniejszego sensu.
Cisza przed burzą?
Google na bieżąco wprowadza coraz więcej zmian do swoich usług, a algorytmy biorą coraz to nowsze rzeczy pod uwagę, jeśli chodzi o optymalizację stron. Z pewnością trzeba liczyć na znaczące zmiany w nadchodzących miesiącach i być na nie przygotowanym.