Jakie trendy obowiązują w SEO?

Jakie trendy będą obowiązywać w SEO w najbliższym czasie? Czego możemy się spodziewać? Trzeba być świadomym, że w tej branży wszystko zmienia się szybko jak w kalejdoskopie. Jest to branża bardzo dynamiczna, a zmiany następują jedna po drugiej.

Duże znaczenie mikrodanych

W zaskakującym tempie rośnie liczba typów danych, na które uwagę zwraca Google. „FAQ” oraz „HowTo” to typy często zadawanych pytań, które zadawane są podczas korzystania z wyszukiwarki. Są to zbiory, które ułatwiają wyszukiwanie odpowiedzi na pytania użytkowników. Za niedługo też, być może, zbiory te będą brane pod uwagę przy czynniku rankingowym w wynikach wyszukiwania danej strony. Jeśli te dane będą brane pod uwagę, to należy rozważyć też kody GTIN. Jest to zestaw cyfr jednoznacznie identyfikujący dany produkt. Dla SEO będzie to kolejny czynnik brany pod uwagę. Kiedy to nastąpi? Jeszcze nie wiadomo, ale z pewnością trzeba być przygotowanym.

 

pozycjonowanie-stron-SEO

 

Linki

Linki są istotne, jeśli chodzi o ranking SEO. Wprowadzone w roku 2018 wartości atrybutów rel – „UGC” (user-generated content) oraz „sponsored” wciąż się rozwijają. Choć są to linki z atrybutem „no follow” i przypisuje się je odnośnikom wychodzącym, należy pamiętać, że są one tak samo istotne jak reszta linków. Dlaczego Google będzie przywiązywać do nich coraz większą wagę? Ponieważ są one bardzo istotne dla algorytmu Google i wyszukiwarka chce wiedzieć o nich coraz więcej. Wiedzę tą może pozyskać od właścicieli witryn. W zależności od typu linku, będzie miał on inny wpływ na widoczność strony. Zatem jest to dobry materiał do śledzenia.

Rozwój wideo

Nie ma co ukrywać, że coraz więcej użytkowników zwraca uwagę na wideo. Treść na stronie jest też istotnym elementem, ale wideo staje się coraz bardziej popularne. Wystarczy spojrzeć na YouTube – portal jest brany tak samo pod uwagę, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Statystyki mówią, że samym wideo będziemy generować nawet 75% ruchu! Współczesny klient zwróci uwagę najpierw na wideo, dopiero potem na treść. Zatem warto optymalizować treści wideo w naszej witrynie.

Cześć, tu Siri

Wyszukiwanie głosowe staje się coraz bardziej popularne także w Polsce. To nie tylko wygoda, ale także możliwość szybkiego wyszukania interesującej nas rzeczy czy produktu. Szczególnie muszą się na to przygotować serwisy poradnikowe i newsowe. Co należy zrobić? Przede wszystkim dobrze dobrać słowa kluczowe, stworzyć odpowiedni content pod wybrane słowa kluczowe, optymalizacja czasu wczytywania strony czy wdrożenie certyfikatu SSL.

Responsywność

Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych. Kluczowe jest zadbanie o to, aby nasza strona internetowa, była odpowiednio dostosowana do tego typu urządzeń. Współczynnik odrzuceń może wzrosnąć, jeśli strona internetowa nie ma odpowiednio dostosowanej strony dla smartfonów. Dlaczego? Nawigacja po takiej stronie jest bardzo niewygodna bądź wręcz niemożliwa.

 

Algorytm BERT

Nie bez powodu mówi się, że „content is the King”. Algorytm BERT przypomina nam przede wszystkim o tym, aby tworzyć treści naturalne. Treści mają być atrakcyjne zarówno dla użytkownika, ale także czytelne dla algorytmu Google. Liczy się przede wszystkim jakość treści. Złej jakości treść może przyczynić się do obniżenia strony w rankingach wyszukiwania. Dlaczego? Może to być spowodowane kanibalizacją słów kluczowych, zbyt dużego nasycenia treści słowami kluczowymi, duplikacja treści na stronie. Roboty indeksujące bardzo nie lubią napotkać tego typu problemów na swojej stronie. Dlatego przysłowiowe lanie wody, nie ma tutaj najmniejszego sensu.

Cisza przed burzą?

Google na bieżąco wprowadza coraz więcej zmian do swoich usług, a algorytmy biorą coraz to nowsze rzeczy pod uwagę, jeśli chodzi o optymalizację stron. Z pewnością trzeba liczyć na znaczące zmiany w nadchodzących miesiącach i być na nie przygotowanym.

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Jak nie wiecie jak lub gdzie się reklamować - skorzystajcie z pomocy Online Group, a oni rozwiążą Wasz problem szybko, sprawnie i tak aby zadziałało! NA SEO znają się jak nikt inny :)

Maciej Senderowski

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski