Czy warto korzystać z Google Shopping?

Google Shopping to platforma e-commerce, która jest przeznaczona dla klientów, ale również i sprzedawców internetowych. GS stanowi pewnego rodzaju cyfrowe centrum handlowe, do którego mogą wejść klienci i szukać produktów, które ich interesują.

Google Shopping, określane również jako Zakupy Google, stanowi znakomite źródło ruchu dla sprzedawców detalicznych, co z kolei zwiększa potencjał zarobkowy sklepu internetowego. Google Shopping to platforma reklamowa, która jest ściśle zintegrowana z wyszukiwarką. Pozwala na przeglądanie produktów do kupienia na podstawie zapytań i fraz wpisywanych w wyszukiwarkę. Klienci mogą wyszukiwać, przeglądać, a co ważne również porównywać produkty różnych sprzedawców za sobą (tych, którzy zapłacili za reklamę swoich artykułów). Reklama internetowa tego rodzaju jest wyświetlana, kiedy klient korzysta z wyszukiwarki Google podczas przeglądania produktów do kupienia. Niekiedy produkty mogą pojawić się na stronie wyników wyszukiwania, poza tym można je zawsze znaleźć w zakładce „Zakupy” po zastosowaniu odpowiedniej frazy czy odpowiedniego zapytania.

W jaki sposób działa platforma Zakupy Google?

Reklamy tekstowe Google Ads wyświetlają się wyłącznie na podstawie słów kluczowych, natomiast produkty w Google Shopping pojawiają się dzięki danym, jakie przesyłają sprzedawcy. Taka reklama składa się z obrazu, tytułu oraz ceny. Informacje te są pobierane z pliku produktowego. Co to jest? Służy on do gromadzenia atrybutów produktów, których Google ma użyć do indeksowania oraz wyświetlania danych artykułów. Google do utworzenia reklamy w Google Shopping potrzebuje między innymi:

  • title – nazwy produktu, powinna być taka sama jak na stronie docelowej artykułu;
  • description – opis produktu, powinien pasować do strony docelowej;
  • link – adres URL do docelowej strony produktu, musi się zaczynać od http bądź https;
  • image_link – adres URL do obrazu, na którym widnieje produkty;
  • price – cena produktu. Należy ją pobrać ze strony docelowej (a także i walutę kraju, w którym artykuł jest sprzedawany);
  • availability – dostępność produktu, Podobnie jak cenę, informacje o dostępności powinny być pobrane ze strony docelowej produktu;
  • google_product_category – kategoria produktu zdefiniowana przez Google. Należy wybrać jedną, która najbardziej pasuje;
  • brand – nazwa marki produktu.

Jakie są zalety korzystania z Google Shopping?

Korzystanie z platformy Zakupy Google ma wiele zalet dla przedsiębiorstwa. Platforma ma umożliwia potencjalnym klientom w prosty i intuicyjny sposób przeglądać produkty do kupienia, a także i porównywać kilka, tych samych lub bardzo podobnych do siebie produktów. Kiedy osoba, która chce dokonać zakupu, wybierze reklamę produktu i klinie na nią – trafi bezpośrednio do strony sklepu internetowego sprzedawcy, gdzie będzie mógł kupić dany przedmiot, zapoznać się z innymi artykułami na sprzedaż itd. Do największych zalet korzystania z platformy Zakupy Google zalicza się:

  • intuicyjna platforma dla kupujących – Google Shopping to atrakcyjne i niezwykle łatwe w obsłudze rozwiązanie. Użytkownicy wyszukiwarki Google otrzymują dzięki niej dostęp do wielu zróżnicowanych produktów od różnych sprzedawców. Potencjalni klienci mogą filtrować wyniki według różnych kryteriów, na przykład ceny czy rozmiaru itp.;
  • skuteczna reklama – reklama artykułów na sprzedaż na platformie Zakupy Google pojawia się na samej górze wyników wyszukiwania, dzięki czemu jest to pierwsza rzecz, na która zwraca uwagę użytkownik internetu i prawdopodobnie potencjalny klient. Taka reklama sprawia również, że sprzedawcy pojawiają się wielokrotnie w wynikach wyszukiwaniach. Warto zauważyć, że taka reklama ma wyższy współczynnik konwersji niż standardowe reklamy tekstowe.
Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski