Czy warto korzystać z Google Shopping?
Google Shopping to platforma e-commerce, która jest przeznaczona dla klientów, ale również i sprzedawców internetowych. GS stanowi pewnego rodzaju cyfrowe centrum handlowe, do którego mogą wejść klienci i szukać produktów, które ich interesują.
Google Shopping, określane również jako Zakupy Google, stanowi znakomite źródło ruchu dla sprzedawców detalicznych, co z kolei zwiększa potencjał zarobkowy sklepu internetowego. Google Shopping to platforma reklamowa, która jest ściśle zintegrowana z wyszukiwarką. Pozwala na przeglądanie produktów do kupienia na podstawie zapytań i fraz wpisywanych w wyszukiwarkę. Klienci mogą wyszukiwać, przeglądać, a co ważne również porównywać produkty różnych sprzedawców za sobą (tych, którzy zapłacili za reklamę swoich artykułów). Reklama internetowa tego rodzaju jest wyświetlana, kiedy klient korzysta z wyszukiwarki Google podczas przeglądania produktów do kupienia. Niekiedy produkty mogą pojawić się na stronie wyników wyszukiwania, poza tym można je zawsze znaleźć w zakładce „Zakupy” po zastosowaniu odpowiedniej frazy czy odpowiedniego zapytania.
W jaki sposób działa platforma Zakupy Google?
Reklamy tekstowe Google Ads wyświetlają się wyłącznie na podstawie słów kluczowych, natomiast produkty w Google Shopping pojawiają się dzięki danym, jakie przesyłają sprzedawcy. Taka reklama składa się z obrazu, tytułu oraz ceny. Informacje te są pobierane z pliku produktowego. Co to jest? Służy on do gromadzenia atrybutów produktów, których Google ma użyć do indeksowania oraz wyświetlania danych artykułów. Google do utworzenia reklamy w Google Shopping potrzebuje między innymi:
- title – nazwy produktu, powinna być taka sama jak na stronie docelowej artykułu;
- description – opis produktu, powinien pasować do strony docelowej;
- link – adres URL do docelowej strony produktu, musi się zaczynać od http bądź https;
- image_link – adres URL do obrazu, na którym widnieje produkty;
- price – cena produktu. Należy ją pobrać ze strony docelowej (a także i walutę kraju, w którym artykuł jest sprzedawany);
- availability – dostępność produktu, Podobnie jak cenę, informacje o dostępności powinny być pobrane ze strony docelowej produktu;
- google_product_category – kategoria produktu zdefiniowana przez Google. Należy wybrać jedną, która najbardziej pasuje;
- brand – nazwa marki produktu.
Jakie są zalety korzystania z Google Shopping?
Korzystanie z platformy Zakupy Google ma wiele zalet dla przedsiębiorstwa. Platforma ma umożliwia potencjalnym klientom w prosty i intuicyjny sposób przeglądać produkty do kupienia, a także i porównywać kilka, tych samych lub bardzo podobnych do siebie produktów. Kiedy osoba, która chce dokonać zakupu, wybierze reklamę produktu i klinie na nią – trafi bezpośrednio do strony sklepu internetowego sprzedawcy, gdzie będzie mógł kupić dany przedmiot, zapoznać się z innymi artykułami na sprzedaż itd. Do największych zalet korzystania z platformy Zakupy Google zalicza się:
- intuicyjna platforma dla kupujących – Google Shopping to atrakcyjne i niezwykle łatwe w obsłudze rozwiązanie. Użytkownicy wyszukiwarki Google otrzymują dzięki niej dostęp do wielu zróżnicowanych produktów od różnych sprzedawców. Potencjalni klienci mogą filtrować wyniki według różnych kryteriów, na przykład ceny czy rozmiaru itp.;
- skuteczna reklama – reklama artykułów na sprzedaż na platformie Zakupy Google pojawia się na samej górze wyników wyszukiwania, dzięki czemu jest to pierwsza rzecz, na która zwraca uwagę użytkownik internetu i prawdopodobnie potencjalny klient. Taka reklama sprawia również, że sprzedawcy pojawiają się wielokrotnie w wynikach wyszukiwaniach. Warto zauważyć, że taka reklama ma wyższy współczynnik konwersji niż standardowe reklamy tekstowe.