Reklama mobilna na komórkach i tabletach

Reklama mobilna to rodzaj działań marketingowych, który do promocji wykorzystuje urządzenia mobilne, takie jak smartfony czy tablety. Początkowo reklama na komórkach dotyczyła wyłącznie wiadomości SMS i MMS, natomiast obecnie skupia się głównie na działaniach w internecie, m.in. w aplikacjach mobilnych czy stronach internetowych w wersji mobilnej.

Rodzaje reklamy mobilnej

smartfon w dłoni

Podczas tworzenia kampanii reklamowych warto uwzględniać urządzenia mobilne, ponieważ to właśnie z nich najczęściej korzystamy w ciągu dnia. Reklama mobilna powinna być więc responsywna, aby jej wyświetlenie było dostosowane do wyświetlacza, na którym jest przeglądana. Wyróżniamy kilka typów reklamy mobilnej:

  • Tekstowa – wyświetla się w wynikach wyszukiwania i złożona jest tylko z trzech elementów: nagłówka, adresu URL i tekstu reklamowego. W tym przypadku warto pamiętać, że w minimalnej ilości treści musimy jak najwięcej przekazać.
  • Graficzna – wybierając grafikę do reklamy mobilnej, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na format. Smartfonom i tabletom przypisane są dokładne wymiary grafik, które gwarantują poprawne wyświetlanie się na danym urządzeniu.
  • Wideo – reklama wyświetlana jest na YouTube lub w serwisach i aplikacjach partnerskich. Ten rodzaj reklamy ma duże potencjał, ponieważ liczba użytkowników oglądających YouTube na urządzeniach mobilnych stale wzrasta.
  • Reklama aplikacji mobilnej – reklama polecająca daną aplikację mobilną może wyświetlić się w różnych miejscach, np. w wyszukiwarce, w Google Play lub App Store czy na YouTube. Wszystkie zależy od powiązania aplikacji z frazą i miejscem wpisywania przez użytkownika.
  • Reklama „tylko połączenie” – rodzaj reklamy zachęcający do kontaktu telefonicznego zamiast tekstowego. Użytkownik po kliknięciu jest bezpośrednio łączony z numerem telefonu danej firmy.

Czy reklama na komórkach jest opłacalna?

tablet, smartfon i filiżanka z kawą

Z punktu widzenia dostępu do urządzeń mobilnych reklama na komórkach jest prostym sposobem dotarcia do szerokiego grona odbiorców.  Obecnie większość ludzi korzysta ze smartfonów i tabletów przynajmniej przez kilka godzin dziennie. Coraz częściej na tych urządzeniach nie tylko przeglądamy strony internetowe czy portale społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram czy Twitter, ale także płacimy rachunki i robimy zakupy. Dobrze wykorzystany potencjał reklamy mobilnej może przełożyć się na zbudowanie lub wzmocnienie wizerunku danej marki w sieci, a tym samym daje możliwość zwiększenia zysków.

Warto jednak pamiętać, że reklama mobilna musi być tak skonstruowana, żeby automatycznie dostosowywać się do urządzenia, na którym ma być wyświetlana. Użytkownik, który nie dostanie szybkiej i poprawnie wyświetlającej się informacji zwrotnej, może zrezygnować z podjęcia działania, a my przez to stracimy potencjalnego klienta.

 

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski