Reklama mobilna na komórkach i tabletach
Reklama mobilna to rodzaj działań marketingowych, który do promocji wykorzystuje urządzenia mobilne, takie jak smartfony czy tablety. Początkowo reklama na komórkach dotyczyła wyłącznie wiadomości SMS i MMS, natomiast obecnie skupia się głównie na działaniach w internecie, m.in. w aplikacjach mobilnych czy stronach internetowych w wersji mobilnej.
Rodzaje reklamy mobilnej
Podczas tworzenia kampanii reklamowych warto uwzględniać urządzenia mobilne, ponieważ to właśnie z nich najczęściej korzystamy w ciągu dnia. Reklama mobilna powinna być więc responsywna, aby jej wyświetlenie było dostosowane do wyświetlacza, na którym jest przeglądana. Wyróżniamy kilka typów reklamy mobilnej:
- Tekstowa – wyświetla się w wynikach wyszukiwania i złożona jest tylko z trzech elementów: nagłówka, adresu URL i tekstu reklamowego. W tym przypadku warto pamiętać, że w minimalnej ilości treści musimy jak najwięcej przekazać.
- Graficzna – wybierając grafikę do reklamy mobilnej, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na format. Smartfonom i tabletom przypisane są dokładne wymiary grafik, które gwarantują poprawne wyświetlanie się na danym urządzeniu.
- Wideo – reklama wyświetlana jest na YouTube lub w serwisach i aplikacjach partnerskich. Ten rodzaj reklamy ma duże potencjał, ponieważ liczba użytkowników oglądających YouTube na urządzeniach mobilnych stale wzrasta.
- Reklama aplikacji mobilnej – reklama polecająca daną aplikację mobilną może wyświetlić się w różnych miejscach, np. w wyszukiwarce, w Google Play lub App Store czy na YouTube. Wszystkie zależy od powiązania aplikacji z frazą i miejscem wpisywania przez użytkownika.
- Reklama „tylko połączenie” – rodzaj reklamy zachęcający do kontaktu telefonicznego zamiast tekstowego. Użytkownik po kliknięciu jest bezpośrednio łączony z numerem telefonu danej firmy.
Czy reklama na komórkach jest opłacalna?
Z punktu widzenia dostępu do urządzeń mobilnych reklama na komórkach jest prostym sposobem dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Obecnie większość ludzi korzysta ze smartfonów i tabletów przynajmniej przez kilka godzin dziennie. Coraz częściej na tych urządzeniach nie tylko przeglądamy strony internetowe czy portale społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram czy Twitter, ale także płacimy rachunki i robimy zakupy. Dobrze wykorzystany potencjał reklamy mobilnej może przełożyć się na zbudowanie lub wzmocnienie wizerunku danej marki w sieci, a tym samym daje możliwość zwiększenia zysków.
Warto jednak pamiętać, że reklama mobilna musi być tak skonstruowana, żeby automatycznie dostosowywać się do urządzenia, na którym ma być wyświetlana. Użytkownik, który nie dostanie szybkiej i poprawnie wyświetlającej się informacji zwrotnej, może zrezygnować z podjęcia działania, a my przez to stracimy potencjalnego klienta.