SEM – co to jest i czym się różni od SEO?

Dziś na blogu odpowiadamy na pytanie, SEM – co to jest? Ponadto także wyjaśniamy, czym SEM różni się od SEO i jak do tego wszystkiego mają się płatne kampanie rozliczane w modelu pay per click. 

SEM – co to jest?

SEM – co to jest? Rozwinięciem tego dla niektórych brzmiąco tajemniczego skrótu jest Search Engine Marketing. Tłumacząc to na język ojczysty, SEM to marketing w wyszukiwarkach internetowych. SEM to wszelkie działania w internecie, których celem jest uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa lub frazy kluczowe, których użytkownicy wyszukują w Google. 

Branżowi eksperci stworzyli prosty wzór, który doskonale tłumaczy, co wchodzi w skład SEM. SEM to PPC + SEO, czyli Search Engine Marketing wyrażany jest zazwyczaj wzorem: SEM = PPC + SEO. Na marketing wyszukiwarek internetowych składa się zatem: płatne kampanie rozliczane za kliknięcia w modelu PPC, czyli pay per click oraz SEO (search engine optimization), które są szeregiem działań, mających na celu uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych.

SEO i SEM

SEO i SEM to zatem pojęcia, których nie można używać wymiennie. SEM jest szerszą kategorią pojęciową, w której – poza SEO – znajdują się także płatne kampanie PPC. Metody i narzędzia stosowane w SEO i pozycjonowaniu stron są przeróżne, ale jeśli chodzi o PPC to najczęściej specjaliści z tej dziedziny sięgają po sprawdzoną i niezawodną platformę, czyli Google Ads (niegdyś Google AdWords) od Google. 

Kampania SEM, czyli promuj swoją markę kompleksowo

Kampania SEM to optymalne, dwutorowe działanie, które pozwala na poprawę wyników w organicznych, bezpłatnych, wynikach wyszukiwania danej witryny, a także pojawienie się linków sponsorowanych na początku wyników Google (nad wynikami organicznymi). Reklamy PPC wyświetla się także na stronach partnerów Google jako kampanie display (najczęściej są to statyczne, klikalne grafiki). Ponieważ SEO i kampanie PPC mają zupełnie inne cele – w SEO chodzi o poprawę pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, a kampaniach PPC jak największą liczbę kliknięć za możliwie jak najniższą cenę – działania te ze sobą w żaden sposób nie konkurują. Można jednak określić, że nadrzędnym celem każdej kampanii SEM jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce – zarówno w wynikach bezpłatnych, jak i płatnych. 

SEM marketing – największe zalety

  • Szybkie korzyści – dobrze ustawione i targetowane kampanie PPC mogą przynieść korzyści od razu,
  • Długofalowe korzyści – prowadzenie działań SEO w oparciu o strategię, rozpisaną na tygodnie lub miesiące, zaowocuje długofalowymi efektami w postaci wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google, 
  • Efektywność – eksperci szacują, że przy poniesieniu takich samych kosztów kampanie SEM są skuteczniejsze niż standardowe formy reklam (np. kampanie billboardowe, ulotki itp), 
  • Przyjazność – użytkownicy internetu w większości pozytywnie oceniają reklamy w wyszukiwarkach, bo są one precyzyjnie dopasowane do tego, czego w danym momencie poszukują,
  • Ogromny potencjał – każdego dnia tysiące użytkowników wpisuje do wyszukiwarki przeróżne zapytania, co stanowi ogromny potencjał, bo na pewno przynajmniej część tych zapytań jest tożsamych z naszym biznesem, produktami lub usługami, które chcemy wypromować. Warto również dodać, że liczba użytkowników korzystających z internetu z roku na rok rośnie – a wraz z nią możliwości dotarcia do nich z kampaniami SEM.
Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski