Social media marketing i SEO to dwie bardzo mocno związane ze sobą strategie. Obie są organiczne, obie chcą zbudować atrakcyjność serwisu by ten w naturalny sposób przyciągnął potencjalnych klientów. Jeśli kiedy w kanale Social Media będziemy dbać o wysokiej jakości treści i będziemy widoczni, może to w łatwy i tani sposób wzmocnić rozpoznawalność naszej marki, zbudować więź z klientami i sprawić, że w ich oczach będziemy widziani jako specjaliści w danej dziedzinie. Social Media jest w stanie podwoić wydajność wszystkich naszych wysiłków i nakładów poniesionych na SEO, dodatkowo obecność obecność mediach społecznościowych znacznie poprawia ranking w pozycjach wyszukiwania.

Wielu specjalistów zajmujących się reklamą w internecie pomija Social Media uważając go jako kanał niskiej efektywności, lub w ogóle nie zdając sobie sprawy z tego jak wielkie perspektywy w Internecie mają media społecznościowe.  Postaram się dziś opisać kilka dobrych praktyk, dzięki którym wzmocnimy nasze działania na froncie SEO.

Zdobywanie dużej ilości like-ów

Najbardziej naturalną rzeczą, że wszystkie nasze wysiłki poniesione na kampanie społecznościowe bez odpowiedniej publiczności nie mają sensu. Możemy pisać nawet najlepsze treści, dodawać świetne infografiki czy filmy a i tak do nikogo nie dotrą. Liczba osób śledzących nasze profile w Social Mediach ma też dodatkowy wpływ na naszą pozycję w wyszukiwarce. Nie oznacza to jednak, że warto kupić jest na Allegro tysięcy „polubień” na Facebooku. Google potrafi wykryć jakoś osób śledzących twój profil, więc takie działania nie mają żadnego sensu, bo ani nie podniosą naszej pozycji w wyszukiwarce ani nie dadzą nam żadnej konwersji w postaci potencjalnych klientów. Poza tym po wejściu na nasz profil klient łatwo pozna czy ilości osób śledzących nasz profil „żyją” i dodają komentarze czy like do naszych postów czy są to tylko puste profile, nie wygląda ani naturalnie ani profesjonalnie. Wzrost populacji śledzących twoje działania w Social Mediach nie jest wolnym i ciężkim procesem. Publikuj dobrej jakości teksty, porady, zachęcaj do dyskusji, prowadź konkursy, quizy a twoje kanały staną się popularne i co najważniejsze będą to osoby, które w przyszłości będą przynosić korzyści w postaci konwersji.  Zyskaj dodatkowe linki przychodzące do witryny Social media są bardzo pożyteczne w budowaniu linków do twojej witryny z dobrą treścią. Im bardziej zdywersyfikowany ruch masz na stronie tym jesteś lepiej widziany w oczach Google. Oczywiście mówimy tu o wartościowym contencie, od tego w zasadzie wypadałoby zacząć, ale to już można podpiąć jako nierozłączną strategię SEO – Content is the King. Potraktuj Social Media służy jedynie jako kanał transmisji treści. Możemy potraktować wartościową treść jako przynętę, kanał Social jako odpowiednie miejsce połowu a ryby (klienci) sami będą wpadać na haczyk i budować konwersję. Wartościowa treść będzie niczym przynęta wrzucona w odpowiednie miejsce (Social) zaraz przed twarzą ryb (klientów), która będzie wabić potencjalnych klientów twojej firmy niczym ryby w stawie i budować konwersję. Używaj hashtagów, udzielaj się społecznie, nie bój się dyskusji, podpowiadaj i dziel się doświadczeniem. Zrobisz sobie autorytet lidera w branży, ale również maksymalizujesz potencjał zewnętrznych źródeł i zdobędziesz upragniony ruch na stronie.

Optymalizuj swoją treść pod użytkowników.

Jedną z metod jest wpasowywanie się w aktualne trendy panujące w wyszukiwarce (https://www.google.pl/trends/?hl=pl) czy pisania o artykułach prasowych. Jednym słowem wszystko to, co jest trendy, jest częściej wyszukiwane, częściej czytane. Mamy dobry artykuł, trendy, to teraz potrzebujemy silnego bodźca, który pobudzi użytkownika do kliknięcia w nasz link. Może być to infografika, film, zdjęcie lub ciekawy wstęp do całego artykułu. Możliwości jest naprawdę dużo im bardziej oryginalne tym lepiej. Będzie to pewnego rodzaju fundament łączący kanał Social z naszą stroną, więc postarajmy się by był solidny. Dobrze byłoby, aby nasz tekst był zoptymalizowany pod kątem wyszukiwania. Pomyślmy, co może wpisywać potencjalny klient, aby znaleźć nasz artykuł, lub sami opiszmy go jednym dobrym zdaniem. Możemy oczywiście używać tu słów kluczowych, czy sezonowości, aby maksymalizować zasięg naszego posta.

Social Media – napędź machinę

Tak jak pisałem wcześniej zdobycie odpowiedniej widowni jest bardzo ważne. Zdobycie polubień czy udostępnień naszych działań działa podobnie jak zdobycie wartościowych linków do naszej witryny. Dodatkowo mamy zróżnicowane i pewne dla Google źródło, jakim są media społecznościowe, które wzmacniają autorytet naszej domeny. Lajki, udostępnienia, retweety wszystko to działa na pozytywne postrzegania twojej marki w oczach wyszukiwarek. Pamiętaj, że jeśli zdobędziesz 5 udostępnień twojego postu a osoby, które go udostępnią będę miały po 100 osób znajomych na swoim profilu, to ten post zyska dodatkowe 500 osób widowni.

Tak, więc jest się, o co bić. Zaoferuj nagrodę za udostępnienie twojego posta, zrób konkurs, zaangażuj twoich znajomych, osoby, które śledzą cię na Social Mediach, one niech zaangażują swoich znajomych. Stwórz machinę, która sama będzie się napędzać, a niskim kosztem uzyskasz ruch na swojej stronie.