Image SEO – skuteczne pozycjonowanie zdjęć i grafik

Google to wyszukiwarka stron i linków, ale pozwala również szukać konkretnych produktów, wideo czy obrazów. Zasadom SEO podlegają nie tylko linki – wszystkie strony wykorzystują również fakt, że obrazy również można pozycjonować. SEO w przypadku obrazów ma zarówno wpływ na pozycję strony w SERP, ale i na pozycję w wynikach wyszukiwania graficznego.

Dlaczego warto pozycjonować obrazy?

Pozycjonowanie zdjęć i grafik ma sens w wielu branżach, w których klienci wolą przeglądać obrazy niż szukać wyłącznie informacji (to znakomite uzupełnienie, jeśli chodzi o takie rozwiązanie jak reklama internetowa). W przypadku chęci zakupu rzeczy, takich jak ubrania czy dodatki i dekoracje do domu – dla wielu użytkowników najważniejsza jest prezentacja graficzna takiego przedmiotu niż zwykłe treści. Wizualne rzeczy są szukane przez potencjalnych klientów za pomocą wyszukiwarki grafik. Pozycjonując obraz można pozyskać więc nowych klientów.

Jak pozycjonować obrazy w Google Grafika?

Kiedy decydujemy się na pozycjonowanie strony internetowej, swoją uwagę warto poświęcić również zdjęciom i grafikom. Co jest istotne?

1) oryginalność obrazów

Zdjęcia i grafiki muszą być oryginalne, czyli powinny być wykonane przez pracownika danej firmy i opublikowane na stronie przedsiębiorstwa czy sklepu. Nie należy stosować darmowych obrazów ze stocku, których pełno w sieci. Jeśli zdecydujemy się na obraz, który znajduje się również na wielu innych stronach – nie osiągniemy zamierzonego efektu. Zdecydowanie lepszy efekt pozwolą osiągnąć płatne zdjęcia, znacznie mniej popularne od darmowych. Ale i one nie będą nigdy w pełni unikatowe. Najbardziej poprawną metodą w tym przypadku jest stworzenie własnych zdjęć i obrazów lub skorzystanie z pomocy profesjonalnego grafika. Jeśli wszystko musimy zrobić sami warto skorzystać z dobrych i darmowych narzędzi do grafiki, takich jak Canva czy Figma. Z kolei zdjęcia można wykonać za pomocą telefonu – dzisiejsze smartfony robią bardzo dobre fotografie i od razu nakładają na nie filtry, dzięki czemu wyglądają lepiej;

2) prawa autorskie

Nie należy pod żadnym pozorem publikować zdjęć i grafik, do których nie ma się praw autorskich. Ponadto nie wolno usuwać znaków wodnych ze zdjęć stockowych, jeśli ich nie wykupiliśmy. W innym wypadku czekają nas wysokie kary pieniężne. Z tego powodu należy zawsze upewnić się, że posiadamy prawa autorskie do danych obrazów przed publikacją;

3) Optymalizacja obrazów w celu zwiększenia szybkości strony

Szybkość strony jest bardzo ważnym czynnikiem, zarówno dla klientów, jak i robotów Google. Aby strona szybko się ładowała, a jakość obrazów była odpowiednia należy: zmniejszyć wielkość obrazu, dostosować rozmiar (wysokość i szerokość) grafiki do kontekstu, należy również wybrać odpowiedni format obrazu (najpopularniejszy to JPEG, ponieważ jest lekki i dobrze oddaje kolory fotografii), warto stosować kompresję obrazów (dzięki temu grafiki są lżejsze, a strona szybciej działa), należy również tak zwane leniwe ładowanie obrazów (to atrybut kodu html i zwiększa płynność nawet wtedy, kiedy grafiki są duże).

4) Poprawnie działające obrazy na wszystkich podstronach

Należy zadbać również o to, aby obrazy ładowały się poprawnie na każdej podstronie i na każdym urządzeniu. Większość osób korzysta na co dzień z urządzeń mobilnych, dlatego strona powinna być przystosowana pod komputery i, przede wszystkim, pod smartfony. W tym celu należy ustawić odpowiednie parametry CSS obrazków, dzięki którym będą one odpowiednio skalowane.

5) Nazwy obrazków, słowa kluczowe, alt-texts

Do najważniejszego elementu SEO obrazów należy odpowiednie indeksowanie przez roboty wyszukiwarki. Optymalizacja grafik jest najważniejsza. Na czym tak właściwie polega?

a) nadanie nazwy 

Należy zastosować dobrą nazwę grafice. Nie może składać się ona z losowych słów lub ciągu cyfr, a z konkretnej nazwy, która odpowiada temu, co przedstawia dany obraz. Np. żółta_sukienka_w_kwiatki itd. Warto zauważyć, że nazwy zdjęć nie powinny być zbyt ogólne.

b) obraz dopasowany do treści

Zdjęcie lub grafikę w treści należy umieszczać tam, gdzie to ma sens. W ten sposób roboty Google zrozumieją o co chodzi w danym obrazku i jakim zapytaniom powinien odpowiadać w Google Grafika.

c) ścieżka obrazu

Nie bez znaczenia jest ścieżka grafiki – roboty Google dokładnie ją sprawdzają. Przykładem takiej ścieżki może być: produkty/zdjecia/strona_internetowa/nazwa_produktupng. Najlepiej stworzyć osobny folder ze zdjęciami dla wszystkich produktów. Dobrym pomysłem jest podzielenie ich również ze względu na ich tematykę. Wiele osób nie ma pojęcia o tym, jak ważna dla Google jest ścieżka – porządkując obrazy na stronę internetową wyprzedzamy więc sporą część konkurencji.

d) ALT texty

ALT texty to krótki opis, zwykle składa się ze 2-3 słów kluczowych maksymalnie, i pojawia się wtedy, kiedy z jakichś powodów nie załadowały się poprawnie obrazki na stronie. Powinien być dość szczegółowy, ponieważ ma zastąpić sam obraz.

6) Zaktualizowanie site-mapy

Aby wpłynąć na lepsze pozycje strony i zdjęć w wyszukiwarce Google, należy stworzyć mapę strony, a także umieścić w niej zdjęcia i zawsze aktualizować po wszelkich zmianach.

7) Meta title i meta description

Roboty Google biorą pod uwagę również tytuł całej strony oraz jej meta description, czyli opis. Obraz musi po prostu być związane z treścią danej strony i tylko taki będzie dobrze pozycjonowany.

 

Pozostałe wpisy z naszego bloga

statystyki Czytaj więcej
Co to jest remarketing?

Remarketing jest to sposób kierowania przekazu marketingowego do użytkowników, którzy wcześniej wykazali zainteresowanie danym produktem lub usługą. Oznacza to, że użytkowników był już kiedyś...

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski