Reklama na LinkedIn – rodzaje i cele kampanii w tym serwisie
Czy warto zainwestować w reklamę na LinkedInie? Ten serwis społecznościowy oferuje przeróżne formaty reklamowe, które mogą np. dotrzeć do potencjalnych pracowników lub zwiększyć ruch na stronie firmowej. Reklama na LinkedInie w Polsce nadal nie jest popularna – korzysta się przede wszystkim z Facebooka czy Instagrama, dlatego sięgając po tę nowoczesną formę promocji, można być krok przed swoją konkurencją.
Co to jest LinkedIn?
Najkrótszą odpowiedzią na pytanie, co to jest LinkedIn? To serwis społecznościowy o profilu zawodowo-biznesowym. W nieco dłuższej wersji warto dodać, że LinkedIn został założony w 2002 roku, od lat cieszy się niesłabnącą popularnością – w 2011 roku miał 135 milionów użytkowników, obecnie jest to już 675 milionów, a liczba ta stale rośnie. Serwis wyróżnia się na tle innych mediów społecznościowych swoim wyspecjalizowanym profilem – służy do budowania i zarządzania siecią zawodową zarówno osoby indywidualne, które w portalu kreują swój ekspercki wizerunek, jak i jednoosobowe firmy, korporacje i inne duże przedsiębiorstwa.
LinkedIn – czy warto mieć konto w tym serwisie?
Zarówno z punktu widzenia osoby prywatnej, jak i firmy warto. Powody są różne. Dla osoby prywatnej będzie to wsparcie w znalezieniu nowej pracy i możliwość wyłowienia przez rekruterów jego kandydatury z setek innych. Posiadanie konta w tym serwisie jest normą, podczas wielu rekrutacji wymagane jest podanie linku do swojego profilu w tym medium społecznościowym. By profil spełniał swoje funkcje i pomagał a nie przeszkadzał, warto uzupełnić go o odpowiednie informacje i listę umiejętności, a także postarać się o rekomendacje z poprzednich miejsc pracy. Firmom prowadzenie konta w LinkedIn może pomóc w budowaniu eksperckiego wizerunku, a także w znalezieniu pracownika lub partnera biznesowego. Na koncie firmowym można udostępniać wpisy blogowe lub inne wartościowe treści, pochodzące z innych profili (np. klientów czy partnerów biznesowych).
LinkedIn – dla kogo?
Serwis LinkedIn jest skierowany do pasjonatów przeróżnych dziedzin. Ważna kwestia to profesjonalizm, którego często brakuje w innych mediach społecznościowych. LinkedIn w porównaniu do Facebooka czy Instagrama w największym stopniu akcentuje zawód i zdobyte w trakcie życia doświadczenie, a także kompetencje zawodowe i nasze najmocniejsze strony. Jest to zatem medium dla każdego pasjonata w swoim fachu, który chce budować i utrwalać swój ekspercki wizerunek, dzielić się wiedzą z innymi użytkownikami oraz dyskutować na forum i wymieniać się cennymi informacjami.
Czy LinkedIn jest płatny?
Istnieje możliwość skorzystania z płatnej wersji LinkedIna, jednak podstawowa wersja jest całkowicie darmowa. By poznać funkcje konta Premium, można wypróbować je za darmo przez miesiąc. Otrzymanie darmowej subskrypcji wiążę się z koniecznością podpięcia swojej karty kredytowej, dlatego należy pamiętać, żeby anulować subskrypcję co najmniej 1 dzień przed jej zakończeniem, bo w innym wypadku za kolejny miesiąc zostanie ściągnięta opłata. Płatna jest również reklama na LinkedIn, o czym piszemy więcej poniżej.
Kampania na LinkedInie – drugi krok w realizacji celów biznesowych
Czy warto zainwestować w płatną promocję swojej Company Page, czyli strony firmowej? Już samo stworzenie i uzupełnienie profilu wartościowym contentem jest dobrym krokiem w stronę wypromowania swojej marki i wyróżnienia jej na tle konkurencji. Utworzenie konta i regularna publikacja wartościowych postów i udostępnianie jej od innych to doskonała baza, by przejść do fazy drugiej, czyli płatnej promocji. Do utworzenia i prowadzenia Company Page, a także kampanii reklamowych, warto zaangażować agencję wyspecjalizowaną w takich działaniach. Wspólnie z klientem zastanowią się nad tym, jakie cele ma realizować kampania, a wtedy dopasują najbardziej adekwatny format reklamowy.
Cele kampanii na LinkedInie
Płatna promocja na LinkedInie może służyć różnym celom. Dzięki zainwestowaniu w kampanię, firma:
- zdobędzie większą rozpoznawalność, więcej osób dowie się o niej lub o jej produktach czy usługach,
- zwiększy ruch na stronie swojego firmowego profilu lub innej stronie docelowej,
- poszerzy grono odbiorców swoich postów i materiałów wideo,
- zyska dostęp do potencjalnych klientów,
- zwiększy liczbę konwersji, bo zachęci użytkowników do wykonania określonych działań,
- znajdzie kompetentnego i doświadczonego pracownika na stanowisko, które nie zostało jeszcze obsadzone.
Kampanie na LinkedIn – formaty reklamowe
Serwis LinkedIn udostępnia przeróżne formaty reklamowe – ich rodzaj warto dopasować do celu, który chcemy osiągnąć. Są to:
- reklama z pojedynczym zdjęciem,
- karuzela reklam graficznych,
- reklama wideo,
- reklama tekstowa,
- reklama w wiadomościach,
- reklama Spotlight – dopasowana do użytkownika w oparciu o dane z jego profilu LinkedIn, takie jak zdjęcie profilowe, nazwa firmy lub stanowisko,
- oferty pracy.