Jak dotrzeć do klienta? O komunikacji marketingowej kilka słów

Marketing jest w dużej mierze oparty na komunikacji. Jest ona niezwykle istotna i dzięki niej można wiele osiągnąć. Właśnie z tego powodu coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na współpracę z agencjami reklamowymi. Wyjaśniamy o co chodzi w komunikacji marketingowej,

Czym jest komunikacja marketingowa?

Komunikacja marketingowa to nic innego, jak pewien proces, który ma za zadanie przekazać konkretny komunikat odbiorcom. Komunikacja marketingowa to również i odbieranie tych komunikatów (co jest potrzebne na przykład do tego, aby ustalić grupę docelową dla danych usług lub konkretnego produktu). Ściślej mówiąc, taka komunikacja to wymiana pomiędzy firmą, a klientami oraz potencjalnymi klientami.

Dlaczego komunikacja marketingowa jest taka ważna?

Komunikacja marketingowa ma wiele zalet. Do najważniejszych należy to, że pozwala na skuteczne i bardzo profesjonalne przekazanie istotnych informacji, które dotyczą oferty czy produktów. Ponadto właściwie poprowadzona komunikacja marketingowa umożliwia budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Pozwala ona także na tworzenie i utrzymywanie relacji z klientami czy potencjalnymi klientami.

Elementy komunikacji marketingowej

Komunikacja marketingowa musi składać się z kilku elementów, aby była spójna i skuteczna. Tymi elementami są: nadawca, odbiorca, przekaz, kanał marketingowy, sprzężenie zwrotne. Czasem pojawiają się również zakłócenia, które wpływają na odbiór komunikatu.

Nadawca i odbiorca to strony komunikacji. Sam przekaz może być kierowany albo od przedsiębiorcy do klienta, albo na odwrót, czyli od klienta do firmy. Z kolei kanałem marketingowym mogą być media społecznościowe czy firmowa strona – z tego też powodu warto zdecydować się na prowadzenie social media. Natomiast przekaz to informacja kierowana przez nadawcę do odbiorcy. Z kolei zakłócenia to na przykład hałas – zakłócenia mają negatywny wpływ na przekazywanie informacji. Zaś sprzężenie zwrotne to informacja zwrotna na komunikat.

Najbardziej popularne kanały komunikacji marketingowej

Do najpowszechniejszych kanałów komunikacji marketingowej należą:

  • strona firmowa,
  • e-mail marketing,
  • media społecznościowe,
  • działania w wyszukiwarkach.

A poza tym event marketing, reklama prasowa czy ulotki. Takich narzędzi jest jednak o wiele, wiele więcej. Najważniejsze jest jednak to, aby przedsiębiorstwo posiadało własną stronę internetową i profile w mediach społecznościowych, przez które można prowadzić swobodną komunikację z klientami i potencjalnymi klientami. Jeśli zarówno stronę, jak i social media powierzy się jednej firmie – komunikacja marketingowa danego przedsiębiorstwa będzie spójna i atrakcyjna dla klientów.

Cele komunikacji marketingowej

Komunikat przekazywany przez nadawcę i odbierany przez odbiorcę może mieć różne cele. Przykładowo może mieć za zadanie poprawę wizerunku lub dbanie o wizerunek firmy czy zwiększenie sprzedaży. Aby komunikacja marketingowa była skuteczna, odbywała się bez problemów i była spójna oraz atrakcyjna dla klientów i potencjalnych klientów, warto zdecydować się na współpracę z profesjonalną agencją marketingową, która ma doświadczenie, wiedzę i wszystkim zajmie się sama, co znacznie odciąża pracowników przedsiębiorstwa, ponieważ marketing to proces składający się z wielu elementów, który nigdy się nie kończy.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski