Kampanie reklamowe dla salonów samochodowych i branży motoryzacyjnej

Posiadasz salon motoryzacyjny, warsztat samochodowy, sklep z częściami motoryzacyjnymi? Nie wiesz, jak wyróżnić się na tle konkurencji oraz zbudować stabilną pozycję firmy na rynku? W Online Group Kraków przeprowadzimy marketing internetowy dla Twojej firmy, dzięki któremu poszerzysz grono klientów, wzmocnisz relacje z obecnymi klientami oraz zwiększysz sprzedaż.

Rozwój nowych technologii stwarza możliwości rozwoju dla branży motoryzacyjnej – nie tylko w zakresie innowacyjnych rozwiązań oraz bezpieczeństwa w pojazdach, ale także na zupełnie innym obszarze, związanym z marketingiem oraz promocją firmy. Branża motoryzacyjna rządzi się swoimi prawami i dotarcie z ofertą do nowych klientów jest trudne. Konieczne okazuje się wdrożenie odpowiednich działań, dzięki którym salon samochodowy zyska pozytywny wizerunek, a marka stanie się rozpoznawalna.

W przypadku marketingu internetowego salonu samochodowego ważne jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ale również umocnienie relacji z obecnymi klientami. W Online Group Kraków przygotujemy skuteczną strategię marketingową, z wykorzystaniem różnych kanałów promocji, uwzględniając specyfikę branży oraz analizując grupę docelową, do której ma trafić reklama.

Reklama salonu samochodowego to prawdziwa dźwignia handlu – zwiększysz przychylność do marki, co przełoży się bezpośrednio na wyniki sprzedaży. Dzięki marketingowi internetowemu klienci planujący zakup samochodów zapoznają się z Twoją ofertą, utrzymasz z nimi kontakt również po sfinalizowaniu transakcji. Bez skutecznej reklamy trudno wyróżnić się na tle konkurencji.

miniatura-samochodu-w-dloni-mezczyzny

Grupa docelowa branży motoryzacyjnej

Przed wdrożeniem działań marketingowych należy określić grupę docelową, do której chcesz trafić z reklamą. Sprzedać samochód wcale nie jest łatwo, szczególnie jeśli na rynku działa tak wiele firm konkurencyjnych. Niektóre z nich znajdują się w bliskim sąsiedztwie, posiadają bogatszą ofertę sprzedaży. Jak przekonać klienta, aby skorzystał właśnie z Twojej oferty, zamiast konkurenta? Właśnie w tym miejscu znaczenie mają działania marketingowe, które podejmiesz. Obecnie klienci nie chcą być marionetkami w rękach sprzedawców, wolą czuć w trakcie dokonywania zakupu pewną niezależność.

Działania marketingowe muszą służyć budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, tak aby marka pozostawała w świadomości klienta, który jako pierwszy zainicjuje proces sprzedaży. Nie wolno jednak zapominać o klientach, którzy już dokonali zakupu – w końcu powracający klienci to jedna z wizytówek firmy. Wszystkie te cele można osiągnąć, dzięki wykorzystaniu odpowiednich kanałów promocji. Nie jest to jednak zadanie proste, konieczne jest wcześniejsze przeanalizowanie m.in. grupy docelowej, działań konkurencji, obecnie prowadzonych działań marketingowych. Po wykonaniu tak szczegółowej analizy można przygotować plan działania. Analizując grupę docelową należy zauważyć, że w przeważające większości to mężczyźni podejmują decyzje o zakupie samochodów. Nie można jednak pominąć kwestii rosnącej liczby kobiet, które posiadają prawo jazdy oraz kupują samochody.

Cel przeprowadzenia kampanii

Określenie celu przeprowadzenia kampanii ma bardzo duże znaczenie dla ustalenia kanałów promocji. Reklama salonów samochodowych skupiała się będzie w obrębie zbudowania pozytywnego i rozpoznawalnego wizerunku firmy, zbudowania zaangażowanej społeczności wokół marki, a następnie wypromowania danego modelu oraz zwiększenia sprzedaży.

Serwisy samochodowe, zakłady mechaniczne skupiają się przede wszystkim na poprawie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwań, przyciągnięciu nowych klientów, zbudowaniu trwałych relacji z obecnymi klientami. Wyróżnić należy także sklepy, które zajmują się sprzedażą części. W takim przypadku marketing przeprowadzany będzie głównie w celu przyciągnięcia jak największej liczby klientów.

mezczyzna-i-samochod

Na jakie kanały komunikacji z klientem warto się zdecydować?

Kampanie mailingowe to sposób na zgromadzenie wokół marki lojalnych klientów. Jednak aby komunikacja e-mail była skuteczna, trzeba zadbać o kilka szczegółów. Przede wszystkim przekaz w wiadomości musi być spójny oraz konkretny, a treść atrakcyjna dla odbiorcy. W przeciwnym razie klient może podjąć decyzję o rezygnacji z subskrypcji newslettera. Bardzo ważne jest również prowadzenie statystyk, dzięki czemu możliwe jest analizowanie zachowań odbiorców i określenie, jaki rodzaj argumentów jest najbardziej przekonujący dla danej grupy docelowej.

Komunikując się z klientem należy szczególnie zadbać o formę wiadomości np. wybierając video, infografiki, fotografie. Z technicznej strony warto zwrócić uwagę na język w wiadomościach, unikać błędów, powtórzeń. Problemem może być także niepoprawne wyświetlanie się grafik, zbyt długi czas ściągania newslettera, brak responsywności.

Facebook i branża motoryzacyjna

Przeprowadzając działania marketingowe należy zwrócić uwagę na potencjał, jaki tkwi w mediach społecznościowych. Wybierając reklamę na Facebooku dla branży motoryzacyjnej można dotrzeć do osób interesujących się motoryzacją, posiadających lub planujących zakup samochodu. Co ważne, reklama na Facebooku pozwala kierować przekaz do wybranych klientów. Warto również dodać, że na Facebooku można prowadzić fanpage, za pośrednictwem którego właściciel firmy ma szansę zbudować zaangażowaną społeczność wokół marki. Istotne jest także, że fanpage posiada funkcję tworzenia wydarzeń, aktualności, dodawania wpisów.

samochod-i-tablet

Strategia marketingowa dla branży motoryzacyjnej

Branża motoryzacyjna wymaga indywidualnego podejścia i dobrania odpowiednich kanałów promocyjnych. Dopiero po dokonaniu analizy można sprecyzować, jakie działania marketingowe powinny być zrealizowane. Należy dodać, że bez względu na wybór formy promocji, działania marketingowe powinny być prowadzone w sposób zorganizowany, ale przede wszystkim regularny. Natomiast niektóre z działań mogą przynieść efekty niemal natychmiastowe, a w przypadku innych trzeba będzie poczekać na pierwsze rezultaty.

W Online Group Kraków doskonale rozumiemy specyfikę branży motoryzacyjnej, a naszym klientom proponujemy rozwiązania, dzięki którym możliwe jest osiągnięcie zamierzonych celów kampanii. Zajmujemy się m.in. SEO, SEM, kampaniami mailingowymi, marketingiem szeptanym, publikacją artykułów sponsorowanych.

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski