Kampanie reklamowe dla salonów samochodowych i branży motoryzacyjnej
Posiadasz salon motoryzacyjny, warsztat samochodowy, sklep z częściami motoryzacyjnymi? Nie wiesz, jak wyróżnić się na tle konkurencji oraz zbudować stabilną pozycję firmy na rynku? W Online Group Kraków przeprowadzimy marketing internetowy dla Twojej firmy, dzięki któremu poszerzysz grono klientów, wzmocnisz relacje z obecnymi klientami oraz zwiększysz sprzedaż.
Rozwój nowych technologii stwarza możliwości rozwoju dla branży motoryzacyjnej – nie tylko w zakresie innowacyjnych rozwiązań oraz bezpieczeństwa w pojazdach, ale także na zupełnie innym obszarze, związanym z marketingiem oraz promocją firmy. Branża motoryzacyjna rządzi się swoimi prawami i dotarcie z ofertą do nowych klientów jest trudne. Konieczne okazuje się wdrożenie odpowiednich działań, dzięki którym salon samochodowy zyska pozytywny wizerunek, a marka stanie się rozpoznawalna.
W przypadku marketingu internetowego salonu samochodowego ważne jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ale również umocnienie relacji z obecnymi klientami. W Online Group Kraków przygotujemy skuteczną strategię marketingową, z wykorzystaniem różnych kanałów promocji, uwzględniając specyfikę branży oraz analizując grupę docelową, do której ma trafić reklama.
Reklama salonu samochodowego to prawdziwa dźwignia handlu – zwiększysz przychylność do marki, co przełoży się bezpośrednio na wyniki sprzedaży. Dzięki marketingowi internetowemu klienci planujący zakup samochodów zapoznają się z Twoją ofertą, utrzymasz z nimi kontakt również po sfinalizowaniu transakcji. Bez skutecznej reklamy trudno wyróżnić się na tle konkurencji.
Grupa docelowa branży motoryzacyjnej
Przed wdrożeniem działań marketingowych należy określić grupę docelową, do której chcesz trafić z reklamą. Sprzedać samochód wcale nie jest łatwo, szczególnie jeśli na rynku działa tak wiele firm konkurencyjnych. Niektóre z nich znajdują się w bliskim sąsiedztwie, posiadają bogatszą ofertę sprzedaży. Jak przekonać klienta, aby skorzystał właśnie z Twojej oferty, zamiast konkurenta? Właśnie w tym miejscu znaczenie mają działania marketingowe, które podejmiesz. Obecnie klienci nie chcą być marionetkami w rękach sprzedawców, wolą czuć w trakcie dokonywania zakupu pewną niezależność.
Działania marketingowe muszą służyć budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, tak aby marka pozostawała w świadomości klienta, który jako pierwszy zainicjuje proces sprzedaży. Nie wolno jednak zapominać o klientach, którzy już dokonali zakupu – w końcu powracający klienci to jedna z wizytówek firmy. Wszystkie te cele można osiągnąć, dzięki wykorzystaniu odpowiednich kanałów promocji. Nie jest to jednak zadanie proste, konieczne jest wcześniejsze przeanalizowanie m.in. grupy docelowej, działań konkurencji, obecnie prowadzonych działań marketingowych. Po wykonaniu tak szczegółowej analizy można przygotować plan działania. Analizując grupę docelową należy zauważyć, że w przeważające większości to mężczyźni podejmują decyzje o zakupie samochodów. Nie można jednak pominąć kwestii rosnącej liczby kobiet, które posiadają prawo jazdy oraz kupują samochody.
Cel przeprowadzenia kampanii
Określenie celu przeprowadzenia kampanii ma bardzo duże znaczenie dla ustalenia kanałów promocji. Reklama salonów samochodowych skupiała się będzie w obrębie zbudowania pozytywnego i rozpoznawalnego wizerunku firmy, zbudowania zaangażowanej społeczności wokół marki, a następnie wypromowania danego modelu oraz zwiększenia sprzedaży.
Serwisy samochodowe, zakłady mechaniczne skupiają się przede wszystkim na poprawie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwań, przyciągnięciu nowych klientów, zbudowaniu trwałych relacji z obecnymi klientami. Wyróżnić należy także sklepy, które zajmują się sprzedażą części. W takim przypadku marketing przeprowadzany będzie głównie w celu przyciągnięcia jak największej liczby klientów.
Na jakie kanały komunikacji z klientem warto się zdecydować?
Kampanie mailingowe to sposób na zgromadzenie wokół marki lojalnych klientów. Jednak aby komunikacja e-mail była skuteczna, trzeba zadbać o kilka szczegółów. Przede wszystkim przekaz w wiadomości musi być spójny oraz konkretny, a treść atrakcyjna dla odbiorcy. W przeciwnym razie klient może podjąć decyzję o rezygnacji z subskrypcji newslettera. Bardzo ważne jest również prowadzenie statystyk, dzięki czemu możliwe jest analizowanie zachowań odbiorców i określenie, jaki rodzaj argumentów jest najbardziej przekonujący dla danej grupy docelowej.
Komunikując się z klientem należy szczególnie zadbać o formę wiadomości np. wybierając video, infografiki, fotografie. Z technicznej strony warto zwrócić uwagę na język w wiadomościach, unikać błędów, powtórzeń. Problemem może być także niepoprawne wyświetlanie się grafik, zbyt długi czas ściągania newslettera, brak responsywności.
Facebook i branża motoryzacyjna
Przeprowadzając działania marketingowe należy zwrócić uwagę na potencjał, jaki tkwi w mediach społecznościowych. Wybierając reklamę na Facebooku dla branży motoryzacyjnej można dotrzeć do osób interesujących się motoryzacją, posiadających lub planujących zakup samochodu. Co ważne, reklama na Facebooku pozwala kierować przekaz do wybranych klientów. Warto również dodać, że na Facebooku można prowadzić fanpage, za pośrednictwem którego właściciel firmy ma szansę zbudować zaangażowaną społeczność wokół marki. Istotne jest także, że fanpage posiada funkcję tworzenia wydarzeń, aktualności, dodawania wpisów.
Strategia marketingowa dla branży motoryzacyjnej
Branża motoryzacyjna wymaga indywidualnego podejścia i dobrania odpowiednich kanałów promocyjnych. Dopiero po dokonaniu analizy można sprecyzować, jakie działania marketingowe powinny być zrealizowane. Należy dodać, że bez względu na wybór formy promocji, działania marketingowe powinny być prowadzone w sposób zorganizowany, ale przede wszystkim regularny. Natomiast niektóre z działań mogą przynieść efekty niemal natychmiastowe, a w przypadku innych trzeba będzie poczekać na pierwsze rezultaty.
W Online Group Kraków doskonale rozumiemy specyfikę branży motoryzacyjnej, a naszym klientom proponujemy rozwiązania, dzięki którym możliwe jest osiągnięcie zamierzonych celów kampanii. Zajmujemy się m.in. SEO, SEM, kampaniami mailingowymi, marketingiem szeptanym, publikacją artykułów sponsorowanych.