Reklama w Internecie dla firm produkcyjnych

Prowadzisz firmę produkcyjną? Do tej pory nie dbałeś o działania marketingowe lub wdrożone promocje nie przynosiły zamierzonego efektu? W Online Group Kraków przygotujemy i zrealizujemy dla Ciebie strategię marketingową szytą na miarę potrzeb. Z nami zbudujesz stabilną pozycję na rynku, pozytywny wizerunek marki, umocnisz relacje z obecnymi klientami oraz dotrzesz z ofertą do nowych klientów. 

Prowadzenie działań marketingowych w Internecie wymaga posiadania doświadczenia oraz wiedzy. Niezaprzeczalnie reklama dla firm produkcyjnych powinna być prowadzona przez specjalistę – z kilku względów. Jeszcze przed podjęciem działań marketingowych trzeba rozdzielić je ze względu na grupy docelowe – firmy produkcyjne chcą dotrzeć do końcowego użytkownika produktu, a także dystrybutorów, pośredników lub sklepów, które będą zajmować się odsprzedażą. W związku z tym przekaz powinien być odpowiednio dopasowany, ze względu na jego odbiorcę.

Niestety często firmy produkcyjne skupiają się na dotarciu ze swoją ofertą do dystrybutorów oraz właścicieli sklepów, pomijając dotarcie do końcowego użytkownika produktu. Ze względu na wskazane rozróżnienie grupy docelowej oraz specyfikę branży produkcyjnej konieczne jest wdrożenie działań marketingowych przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi oraz kanałów promocyjnych. Jedno jest pewne – prowadzenie skutecznego marketingu internetowego nakierowanego na obie grupy docelowe to szansa na poszerzenie grona klientów, a tym samym zwiększenie zysków.

Kompleksowe działania marketingowe

W Online Group Kraków zajmuje się przygotowywaniem oraz realizacją kampanii marketingowych. Zbuduj rozpoznawalną markę i bądź rozpoznawany przez klientów! Tylko przemyślane działania marketingowe umożliwiają odniesienie sukcesu na jakże wymagającej przestrzeni, jaką jest współczesny rynek. Wyróżnienie się na tle konkurencji to nie lada wyzwanie, które warto podjąć.

Wyróżnić można wiele wymagających branż, w których konieczne jest zrealizowanie zindywidualizowanego planu marketingowego, zawierającego przekonujące argumenty za skorzystaniem z danej oferty. Właśnie taką branżą jest branża produkcyjna. Niezaprzeczalnie to Internet jest efektywnym oraz ekonomicznym kanałem komunikacji z odbiorcą produktu. Zauważyć należy, że z Internetu korzystamy na co dzień, a dzięki miarodajnym i dokładnym narzędziom analitycznym można optymalizować prowadzone działania marketingowe i zwiększać osiągane efekty.

mezyczyni-w-fabryce

Działania SEO

Dzięki pozycjonowaniu Twoja strona internetowa zyska lepszy wynik w wyszukiwarce. Z pewnością nieraz zwróciłeś uwagę, że wyszukując dane hasło zwracasz uwagę wyłącznie na kilka pierwszych wyników znajdujących się w wyszukiwarce. Jeśli Twoja witryna znajduje się na trzeciej lub kolejnej stronie wyszukiwań prawdopodobieństwo, że użytkownik przeglądający rezultaty wyszukiwania dotrze do niej, jest stosunkowo małe. Pozycjonowanie firm produkcyjnych należy rozpocząć od doboru słów kluczowych. Następnie przeprowadzana jest optymalizacja stron docelowych. Co dzieje się w przypadku zbyt ogólnych fraz kluczowych? Będą one miały wpływ na mniejszą efektywność prowadzonych działań.

Słowa kluczowe można dobrać pod jedną lub obie grupy docelowe – np. wyłącznie dystrybutorów, pośredników, sklepy lub wskazane podmioty oraz odbiorcę końcowego produktu. Niezaprzeczalnie warto jest dobrać takie słowa kluczowe, które pozwolą na dotarcie do obu grup – ponieważ dzięki temu znaczenie poszerzy się grono potencjalnych klientów. Decydując się na jedną grupę docelową cel przeprowadzanych działań będzie skupiał się na przekazaniu przekonujących argumentów wyłącznie dla tej grupy.

Audyt SEO to bardzo ważnym element pozycjonowania, na jego podstawie można określić dalsze działania. W przypadku pozycjonowania niebagatelne znaczenie odgrywa także rozwój tematycznych treści oraz pozyskanie wartościowych linków. Należy również wyjaśnić, że pozycjonowanie lokalne bądź regionalne to działania, które prowadzą do polepszenia widoczności strony internetowej na określone frazy kluczowe, ale wyłącznie w kontekście określonej lokalizacji np. danego miasta.

SEO jest działaniem przynoszącym efekty, jednak pozycjonowanie firm produkcyjnych wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy, szczególnie jeśli na rynku funkcjonuje wiele podmiotów prowadzących działalność konkurencyjną. W takim przypadku, samodzielne pozycjonowanie może w praktyce okazać się nieefektywne.

Zbuduj wizerunek Twojej marki

Zbudowanie wiarygodnego wizerunku marki oraz produktów, szczególnie na rynku B2B, w związku z ograniczoną liczbą odbiorców, którzy często już współpracują z konkretnymi markami. To jednak nie jedyny powód, dla którego warto zdecydować się na wdrożenie działań marketingowych. Przede wszystkim należy zauważyć, że konkurencja również promuje swoją markę i stara się dotrzeć do jak najszerszego grona klientów.

Skuteczna reklama nie tylko przyciągnie uwagę potencjalnych klientów, ale również pomoże w zbudowaniu trwałych relacji z obecnymi klientami. Budowa wizerunku firmy nie jest jednak takie proste, a naśladowanie działań konkurencji wcale nie musi przynieść zamierzonych efektów. Konieczne jest zrealizowanie kampanii w sposób przemyślany i zaplanowany. Brak jest miejsca na przypadkowe działania, niespójne.

Przygotowując plan działań marketingowych skupiamy się na:

  • określeniu grupy docelowej;
  • pozyskaniu jak największej ilości danych o klientach, aby dostosować przekaz reklamy i zawrzeć w nim przekonujące argumenty;
  • scharakteryzowaniu specyfiki branży;
  • analizie działań konkurencji i trendów panujących na rynku;
  • analizie marki własnej i dotychczasowo prowadzonych działań marketingowych.

 

W przypadku marketingu internetowego wyróżnić można kilka kanałów promocji. Produkcja to specyficzna branża, przygotowanie indywidualnego planu działania to podstawa promocji. Jeśli chcesz dotrzeć do klienta musisz wdrożyć takie rozwiązania, które przekonają go do zapoznania się z Twoją ofertą. To najtrudniejsze zadanie. Reklama powinna zawierać dostatecznie przekonujące argumenty.

Budowa wizerunku marki jest procesem długotrwałym, wymagającym poświęcenia czasu oraz zaangażowania. Wyróżnić można rozwiązania, które przyniosą efekty niemal natychmiastowo, jak np. reklama Google Ads, lub dopiero po pewnym czasie np. pozycjonowanie.

mezyczyzna-rysuje-statystyki

Zadbaj o content marketing

Marketing treści to niezwykle ważna część działań promocyjnych. Blog, przygotowanie poradników – to świetne sposoby  na zaangażowanie użytkowników, którzy zaglądają na stronę. Te działania są także cennym źródłem informacji na temat proponowanych usług oraz odgrywają istotną rolę w pozycjonowaniu.

Publikowane treści muszą być unikalne. Należy sprawdzać, czy nie są powielane przez firmy współpracujące np. na stronie sklepu internetowego. Skopiowane treści będą miały negatywny wpływ na pozycję strony w Google.

Na stronach firm produkcyjnych spotkać się można także z katalogami, w których zawarta jest oferta. Tego typu dokumenty warto zoptymalizować, aby użytkowników mógł do nich dotrzeć bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki.

Działania reklamowe powinny skłaniać klienta do samodzielnego kontaktu z marką!

Obecnie konsumenci negatywnie podchodzą do wywieranej na nich presji zakupowej, unikając komunikacji reklamowej. Działania marketingowe powinny być pozbawione nacisku, należy zadbać o to, aby marka była obecna w miejscach, w których ma styczność z klientami, a także wyposażona w treści oczekiwane przez tych klientów. W ten sposób potencjalni klienci mają poczucie niezależności.

W Online Group Kraków prowadzimy działania  w taki sposób, aby zachęcić potencjalnego klienta do samodzielnego kontaktu z Twoją firmą, co przekłada się bezpośrednio na pozytywne postrzeganie marki. Korzystamy z narzędzi, które pozwolą nam na osiągnięcie zamierzonego celu – zwrócenie uwagi konsumentów. Korzystając z różnorodnych kanałów komunikacji zadbamy o zbudowanie zasięgu Twojej marki.

Reklama dla firm produkcyjnych wymaga stosowania odpowiednich narzędzi, służących zarówno zbudowaniu stabilnej pozycji na rynku, jak i zatrzymaniu obecnych klientów. Wiele firm często skupia uwagę wyłącznie na dotarciu do nowych klientów, a treści marketingowe powinny być cenne z punktu widzenia obecnych klientów, dzięki czemu nie odejdą do konkurencji.

praca-przy-produkcji

Działania marketingowe służące budowaniu wizerunku firmy

Chcesz zbudować pozytywny wizerunek Twojej firmy? Zadbaj o:

  • content marketing: publikowanie treści jest bardzo ważnym elementem budowania wizerunku firmy. Poza prowadzeniem bloga warto zdecydować się na publikację artykułów sponsorowanych na określonych portalach,
  • SEO: pozycjonowanie ma na celu polepszenie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwań określonych fraz kluczowych. Na SEO składają się różnorodne działania,
  • Google Ads: są to płatne reklamy. Skorzystanie z tej formy reklam pozwala na osiągnięcie niemal natychmiastowych rezultatów, a strona firmowa wyświetlana jest nad wynikami naturalnymi,
  • Social Media: niezaprzeczalnie to fanpage jest podstawowym narzędziem służącym budowaniu zaangażowanej społeczności wokół marki. Należy jednak dodać, że prowadzenie fanpage wymaga posiadania stosownej wiedzy – działania nieprzemyślane i sporadyczne nie są sposobem na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Narzędzia, dzięki którym utrzymasz uwagę odbiorcy

  • remarketing: dzięki remarketingowi reklama podąża za potencjalnym klientem, który już raz odwiedził Twoją stronę. Ważna jest jednak odpowiednia konfiguracja, aby działania nie były zbyt nachalne i nie zraziły odbiorcy,
  • prowadzenie bloga, fanpage: pozwoli to na utrzymanie kontaktu z odbiorcą, aby nie zapomniał o marce. Należy zauważyć, że najczęściej potrzeby zakupowe pojawiają się co jakiś czas, a dostarczanie wartościowych treści np. o charakterze poradnikowym, jest najlepszym sposobem na pozostanie w świadomości konsumenta,
  • kampanie mailingowe: w tym przypadku należy zadbać o atrakcyjność dostarczanych treści.

Zobacz, dlaczego warto wdrożyć działania marketingowe:

  • dotrzesz z ofertą do nowych klientów,
  • poprawisz swoją pozycję w wynikach wyszukiwań,
  • zbudujesz rozpoznawalną i stabilną markę,
  • stworzysz trwałe relacje z obecnymi klientami.

Wyjdź ze swoją ofertą z cienia innych firm, specjalizujących się w produkcji, które już dawno wdrożyły odpowiednie działania marketingowe. Jeśli chcesz dotrzeć do szerokiego grona klientów nie zwlekaj z podjęciem decyzji. Marketing internetowy ma wiele wymiarów. Najważniejsze jednak jest prowadzenie regularnych działań, zgodnych z polityką i wartościami firmy.

ludzie-jako-trybiki-w-maszynie

Stworzymy dla Ciebie i zrealizujemy idealną strategię marketingową

Na rynku działamy już od ponad 10 lat. W tym czasie w zakresie marketingu internetowego naprawdę wiele się zmieniło. Do zwiększenia widoczności w Internecie może dojść w wyniku wykorzystania różnych kanałów promocji.

Przed wdrożeniem działań dokładnie przeanalizujemy, która forma promocji będzie najskuteczniejsza dla Twojej firmy. Ze względu na specyfikę branży produkcyjnej w każdym przypadku konieczne jest przygotowanie indywidualnego planu. Nie ma jednej recepty na skuteczne działania. Nawet wdrożenie działań podobnych do konkurencji nie musi oznaczać sukcesu. Sytuacja na rynku każdej firmy jest zupełnie inna.

Ze względu na fakt, iż w przypadku firm produkcyjnych rozróżnić można dwie odrębne grupy docelowe, do których trzeba dotrzeć z ofertą, należy dokładnie przeanalizować cechy odbiorców reklamy.

Nasze specjalizacje to m.in.:

  • SEM – obsługujemy Google Ads;
  • SEO – pozycjonowanie strony internetowej;
  • zakładanie Map Google, Business Google;
  • prowadzone kampanie monitorujemy w Google Analytics;
  • marketing szeptany – dodajemy wpisy oraz komentarze w celu zbudowania pozytywnego wizerunku firmy;
  • kampanie mailingowe – przygotowujemy np. zapytania ofertowe;
  • publikujemy artykuły sponsorowane na określonych portalach.

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

logo-brand-creator-2
logo-karcher-2
logo-karcher
logo-brand-creator
logo-profi
logo-wisla-krakow
ikona-maile
ikona-kontakt-klient
ikona-statystyki

Opinie klientów.

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION